Ik vind hem leuk maar niet meer dan dat

Hoi iedereen!

Ik heb iets meer dan een maand geleden iemand leren kennen op mijn tijdelijk werk. Inmiddels werk ik daar al niet meer.

Ik heb al een stuk of 4 maal afgesproken met hem en het is altijd wel fijn. We kunnen vrij goed praten en lachen veel samen. We whatsappen ook heel regelmatig. Toch voel ik niets voor hem. Althans, niets meer dan vriendschap.

Nu denk ik wel dat hij verwacht of denkt dat we meer gaan worden. Het is niet dat ik hem nooit meer wil zien maar ik wil geen relatie met hem.

Is het dan verkeerd dat ik blijf praten met hem en nu en dan es afspreek? Het is wel telkens hij die vraagt om af te spreken…

Hoi! Maar geeft hij dan signalen af dat hij je wel ziet zitten als meer dan vriendschappelijk?

Zolang hij niet heeft gezegd “goh, Jana, ik wil dat we meer worden dan vrienden”, zou ik in ieder geval niks voor hem invullen.

Ik zou het gewoon opengooien! “Hey, ik vind het heel tof om met je af te spreken, je bent een goede vriend voor me geworden. Ik wil wel dat we on the same page zijn, en ik wil niet meer dan vriendschap tussen ons. Wat vind jij hiervan etc” zoiets, gewoon duidelijk zijn met waar jij staat. Kunnen er geen misverstanden komen.

Je kunt inderdaad nog gewoon met hem af blijven spreken, dat kan ook gewoon als vrienden. Maar geef idd geen signalen dat je hem leuk zou vinden, en reageer er niet op als hij signalen geeft. Desnoods vertel je hem dat je het bij vriendschap wilt houden

^ Ze zegt toch ook dat ze niets meer wilt dan een vriendschap? :’)

TS: Ik zou er eigenlijk niks van zeggen, misschien dat hij er wel helemaal niks van verwacht? Anders is dat ook nogal kut als je daar dan ineens over begint lijkt me :’)

Ik zou wachten tot hij iets voorstelt wat echt op een date lijkt. Ik weet ook niet wat jullie normaal gesproken doen als jullie afspreken, maar als hij je bv. uit eten vraagt dan denk ik wel dat hij meer ziet, of in ieder geval wil.

Op zo’n moment zou ik ook zeggen dat je even zeker wilt weten dat jullie op de pagina zitten wat betreft niet meer dan vriendschap.

Wel, tot nu toe gaan we wel eens iets drinken, biljarten, bioscoop, in het bos gaan wandelen of joggen.

Ik denk gewoon dat hij het misschien raar gaat vinden dat ik niets meer wil dan dat, doordat we wel goed kunnen praten. Als het aan hem lag, spraken we vaker af in een week.

Ik hou wat afstand, maar merk dat hij me liever vaker zou zien of horen…