Ik vind hem leuk, maar m'n ex zit nog in m'n hoofd.

Een paar weken geleden heeft mijn ex het weer uitgemaakt nadat we het weer goed hadden gemaakt na 2 maanden. Dit was allemaal door zijn vriend, ik heb hier al een apart topic over gemaakt die zal ik even linken onderaan.
Nu heb ik een nieuwe leuke jongen ontmoet op school. Hij is 1 jaar ouder maar dat vind ik juist wel fijn, dan is hij al wat volwassener dan de jongens van mijn leeftijd. We whatsappen dus bijna iedere dag en we zien elkaar ook op school. Hij lacht al als ie me alleen al aan ziet komen lopen. Soms komt hij naar me toe en dan praten we heel even kort, niet te lang want we weten allebei al gauw niet meer wat we moeten zeggen.
Hij heeft ooit gezegd dat hij in het begin wel dacht dat het wat kon worden tussen hem en mij, maar omdat ik toen nog heel erg met mn ex bezig was, wat dus uiteindelijk ook weer goed is gekomen voor 2 weken en nu dus weer uit is, had hij de hoop weer opgegeven. Nu ben ik echt klaar met m’n ex, maar soms heb ik zo’n gevoel van nee ik mis hem ik wil hem terug. Maar aan de andere kant weet ik dat er jongens zijn die me wel behandelen zoals het hoort ( onder andere deze nieuwe jongen) . Wat denken jullie moet ik proberen het goed te maken met mn ex, of opnieuw beginnen met deze jongen & hoe kan ik dan laten merken dat ik hem leuk vind & kijken of hij mij ook leuk vind?

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/help…-ik-weet-het-niet-meer-287636.0.html

Ik zou je ex achter je laten, maar ook nog wachten met een nieuwe relatie. Even weer helemaal terug naar jezelf en helemaal over je ex heen zijn :slightly_smiling_face:

Eigenlijk beantwoord je daar je eigen vraag al. :wink: Ik zou genieten van het single zijn!

Single zijn is ook niet alles : (

klopt =( ik ben afgelopen 20 maanden lieve berichtjes, kusjes, knuffels en noem het maar op gewend. Ik mis hem echt heel erg maar ben heel erg aan het twijfelen of het als het OOIT nog goed komt, het dan nog wel word hoe het ooit was. Op dit moment haat ik single zijn en het gevoel dat er niemand is die je leuk of mooi noemt & steeds zegt dat ie van je houd =(

nieuwe liefde doet oude liefde vergeten zeggen ze toch, ik zou het gewoon proberen en kijken waar het op uitloopt

Wat Roos zegt klopt vaak wel, maar je kan je afvragen of dat een juiste manier is van omgaan met je gevoelens. Als je steeds maar nieuwe jongens gaat zoeken om maar over de ‘oude’ heen te komen zegmaar.

Tijd voor jezelf is ook belangrijk denk ik

Ik zou eerst jezelf de tijd geven om te herstellen van je vorige relatie. Een rebound heb je alleen kans dat je die jongen leuk vind, omdat je het idee van al die aandacht leuk vind. Probeer een manier te vinden hoe je zelf gelukkig kan zijn zonder een vriend. Focus je op bijvoorbeeld je vriendinnen! Of verwen je zelf een keer op een doos bonbons! Je hebt niemand nodig om gelukkig te zijn.

Single zijn is inderdaad niet altijd even leuk en het is altijd moeilijk als je relatie net voorbij is, maar je moet niet in de toekomst gaan leven. Je bent pas gelukkig als je een goede relatie heb, NEEEEEE je bent gelukkig wanneer jij wil dat je gelukkig ben. Focus je op wat je heb en niet op wat je niet heb.

Het gaat er niet om dat ik de aandacht leuk vind want daar doe ik het niet voor, ik vind de jongen leuk maar ik voel ook nog heel veel voor mn ex.

Oreally?
Ik snap best dat je het ontkent, maar ik heb het zelf ook gehad en vriendinnen om mij heen ook. Dan denk je nee, ik vind hem echt leuk! Dan heb je een relatie met die gene en dan realiseer je dat die gene niet is wat je verwachtte (want je verwacht die dingen zoals je mooi noemen en steeds zeggen dat hij van je hou zoals je ex deed, maar hij is niet je ex).

Probeer eerst echt over je ex te komen. Als die andere jongen je dan leuk vind kan je altijd daarmee nog een relatie beginnen.

Ik ben klaar met mijn ex. Dus toe aan iets anders. Hij vindt mij leuk & ik hem. Misschien is dit een nieuw begin voor mij en als het tegen valt kan ik altijd nog van mening veranderen…

De titel van het topic zegt ‘Maar m’n ex zit nog in m’n hoofd.’ Dat klink niet echt dat je mentaal klaar ben met je ex. Je kan die andere jongen zien als een nieuw begin, maar voor dat je opnieuw begin moet je de oude eerst echt afsluiten. Je maakt een nieuw pak koekjes toch niet open als er nog een open pak is?

Ik heb wel eens gelezen dat het gemiddeld 14 maanden duurt om volledig over je ex heen te geraken, en jij zegt het na een paar weken al te zijn. Op zich zou dat kunnen, maar je zegt ook dat je ex nog in je hoofd zit. Voor mij zou dat al een teken zijn om geen nieuwe relatie aan te gaan. Misschien verlang je op dit moment meer naar iets en minder naar iemand?

Ja klopt wel. Maar het is 2 maanden geleden al eerder uitgeweest en ik had toen al bijna de hoop opgegeven dat het nog goed zou komen. Het verwerken begon toen al een beetje. Daarna kwam het dus weer goed. Maar nu heb ik er zo’n genoeg van. Ik vind deze nieuwe jongen echt heel erg leuk en hij is aardig en lief voor me. We vinden elkaar leuk, dus waarom niet gewoon een kans geven. Ik kan het toch proberen. En helemaal uit mijn hoofd gaat hij nooit, hij was mijn eerste vriendje waarmee ik vanalles meegemaakt heb…

Als ik het topic zo doorlees en jouw reacties heb jij eigenlijk al besloten dat je met die nieuwe jongen wil proberen. Je wil eigenlijk van ons een bevestiging horen dat dit inderdaad het beste is. Ik zou zeggen: luister naar je gevoel en ga ervoor, wat het ook kan zijn. Als het een grote vergissing is: so be it. Daar leer je ook weer van.

Als je mijn mening nog wil horen: ik zou het heel rustig aan doen, niet meteen op een nieuwe relatie afspringen en zeker niet teruggaan naar je ex. Gewoon gezellig een praatje doen met die nieuwe jongen of gezellig iets gaan doen kan zeker, maar probeer niet te overhaast te zijn. Je hebt tijd zat.

Precies dit. Even eerst aan jezelf denken voordat je weer aan een relatie begint.

Doe wat je gevoel zegt dat je moet doen.

Ik ben ook in n relatie gegaan met nog mijn ‘ex’ in mijn hoofd, maar ik raad het je niet aan. Je gaat veel twijfelen en in de knoop zitten met je gevoelens. Zorg eerst dat je gevoelens voor je ex weg zijn. Je bent nog jong…dus nog tijd genoeg voor een nieuwe relatie.