ik vind hem leuk, hij komt niet over z'n ex heen

Mijn beste vriend had twee jaar geleden voor vier maanden iets met een meisje. Zij heeft het uitgemaakt en hij was daar kapot van, begrijpelijk ook wel. Ongeveer een jaar geleden heb ik op een of andere manier gevoelens voor hem ontwikkeld en af en toe geeft hij signalen alsof hij mij ook wel leuk vindt. We hebben inmiddels ook al gezoend en alles en spreken regelmatig af, maar soms heeft hij gewoon inzinkingen. Dan denkt hij weer terug aan de tijd met haar en vertelt hij me hoe niemand zo speciaal was als zij en dat hij haar mist. Hij weet ook goed dat hij niet terug kan naar die tijd maar hij zit er gewoon nog erg mee.

Hij vertelt dit soort dingen aan mij omdat hij weet dat hij altijd bij mij terecht kan hiermee, en dat is ook wel zo, maar ik vind hem leuk. Hij weet dat echter niet (misschien wel uit mijn bodylanguage enzo haha) maar ik heb het nooit expliciet tegen hem gezegd. Ik heb het er dan ook af en toe best moeilijk mee wanneer hij zegt dat niemand, van alle mensen die hij kent, zo speciaal is als zij. Ik wil hem ook vertellen dat ik hem leuk vind, maar ik ben bang dat ik dan onze vriendschap verpest plús, ik heb gewoon het idee dat ik onder doe voor zijn ex. Ik wil hem best helpen wanneer hij zijn verdriet kwijt moet maar het is gewoon zo moeilijk voor mij. Ik praat sowieso al niet heel gemakkelijk over verdriet, met niemand, omdat ik best positief in het leven sta, en dit maakt het dubbel zo moeilijk.

Ik moest dit gewoon even kwijt. Niet echt een vraag ofzo want ik weet dat de enige oplossing is hem vertellen hoe ik me hierover voel maar ik weet niet of ik dat durf, kan en hoe ik dat dan zou moeten doen.

Lastig ;o, zou zelf ook niet weten wat ik moest…
Succes :sob::muscle:

Begrijpelijk en een moeilijke situatie. Zolang hij nog met zijn ex zit, zit een relatie er niet in. Het ligt niet aan jou, maar aan hem. Mij moet eindelijk eens gaan inzien dat hij niet bij dat meisje kan blijven hangen. Het is nu eenmaal uit en zij is ook verder gegaan met haar leven, nu moet hij dat nog doen. Dit moet gewoon tot hem doordringen en dat kan niet op een zachte manier zo gezegd. Hij moet de knop om gaan zetten en verder gaan met zijn leven. Op deze manier kan jij geen stappen onder nemen en jij blijft niet op hem wachten. Ik zou een heel goed gesprek met hem gaan hebben dat het zo echt niet meer kan en toch een beetje gaan vissen wat zijn gevoelens zijn naar jou toe. Jullie hebben immers gezoend.

Hmm. Vaak gaan gevoelens ook pas over als je diegene gelukkig ziet zijn met iemand anders. Dan is het definitief ‘over’ zeg maar. Misschien heeft hij nog steeds een beetje hoop dat ze terug komt. Wat je kunt proberen is extra lief voor hem zijn, je begrip tonen en heel veel moeite voor hem doen, iets leuks voor hem organiseren om hem afleiding te geven ofzo. Misschien ziet hij nog wel in dat jij het ideale vriendinnetje voor hem bent (:

Ik denk dat hij meer tijd nodig is, hoe zwaar dit ook voor jou is… Hij is duidelijk niet over haar heen, en ik zou toch nooit een relatie willen met iemand die niet over zijn ex heen is… Geef hem de tijd en ruimte om dit met zichzelf uit te vechten… Dit is namelijk zijn gevecht, niet de jouwe…

Geduld, meis. Geduld en timing is alles.