ik vind een vriend van mijn broer leuk

Hey
Ik heb een klein probleempje en ik wil vragen of iemand mij kan helpen, ik vind namelijk een vriend van mijn broer leuk.
Ik heb hem heel vaak met feesten gesproken en het is altijd heel gezellig met hem. Nu praat ik heel vaak met hem op whatsapp maar ik wil een stapje verder. Ik ben bang dat als ik vraag of hij een keer wil afspreken dat hij dat dan tegen mijn broer zegt.
Hij heeft dit al een keer in het begin gedaan en toen vroeg mijn broer al of ik hem aan het versieren was.
Ik weet nu dus niet hoe ik moet vragen of hij wil af spreken zonder dat hij mijn broer erover inlicht. Heeft iemand tips? Ze zouden me heel erg helpen.

Alvast bedankt!

Hij is trouwens een rustige jongen van 17, bijna 18, en mensen zeggen dat hij een ramp is met meisjes en dat hij nooit de eerste stap zou nemen. Hij is aardig, grappig en sportief.

Ik dacht dat dit misschien wel handig zou kunnen zijn

Zorg er voor dat je broer 't niet van hem hoort maar van jou. Als je iets serieus wilt met die jongen zal je broer er toch ooit achter komen. Succes (:

idd vertel het hem zelf! een vriendin van mij gaat ook met een vriend van haar broer en dat gaat gwn echt prima! zelf ga ik met de broer van een van mijn beste vriendinnen en dat gaat ook goed!
je broer vind het waarschijnlijk eerst gekkig maar als jullie echt verliefd op elkaar worden, kan hij daar niks aan veranderen.

Als je broer er naar vraagt dat moment aangrijpen om gewoon te zeggen van ‘ja, ik vind hem best leuk’

Mijn broer wilde juist altijd dat ik wat met zijn beste vriend zou krijgen, dan zouden ze familie worden haha :stuck_out_tongue: (not gonna happen)

Ik zou je broer is even gaan interviewen, dan weet hij ook gelijk dat je hem leuk vind, weet je wat ie ervan vind (als je dat wilt weten) en kan hij je helpen :wink:

Ik zou het gewoon luchtig tegen mijn broer zeggen als ik in jouw situatie had gezeten. Het is altijd het beste om open en eerlijk te zijn over alles, zo voorkom je behoorlijk wat awkward situaties. Bovendien lijkt het me ook niet leuk voor je broer om het van zijn vriend te horen in plaats van van zijn zusje. Is toch niks mis mee? Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die hetzelfde meemaken maar de broer of zus weet er gewoon van. En over het gedoe dat hij liever geen eerste stap zet enzo, als jij hem echt leuk vindt kan jij de eerste stap zetten. Maar dan moet hij wel de tweede zetten, want niet alles kan van jouw kant komen. Dat mensen zeggen dat die jongen een ramp is met meisjes moet je ook maar een beetje met een korreltje zout nemen; als dat echt zo is zal jij dat vanzelf wel inzien. Veel succes meid!

Dankjewel voor de tips iedereen!

ik heb ook zo iets, klein vraagje: hoe ben je aan z’n nummer gekomen? hahaha

Ik ben tegen hem gaan praten op facebook, toen vroeg ik om zijn snap en toen later vroeg hij om mijn nummer zodat we op whatsapp konden praten

Heej ben ik weer maar nu met een ander (nieuw) account.

Bereidt je voor dit wordt een lang verhaal

Er zijn een aantal dingetjes gebeurd maar ik zit nog steeds met een hoop door mij onverklaarbare dingen.
Ik heb hem een paar keer gevraagd of hij iets wilt afspreken op aandringen van een goede vriend van mij.
Dit pakte niet helemaal uit zoals ik hoopte, hij zag dat dus niet zo zitten aangezien “mensen dan rare dingen gingen denken”.
Die vriend van mij vond het heel raar dat hij nee zei aangezien hij op een bepaalde manier tegen mij praatte.
Ik heb hierna met een vriendin een plannetje bedacht om te kijken of hij gewoon bang was voor de mening en reactie van mijn broer of dat hij me gewoon niet leuk vond, ze heeft hem toen verteld dat ik hem leuk vond maar hij mocht verder vertellen en ook niet aan mij. Hij bleef gewoon praten zoals eerst nadat ze het hem had verteld en ik snapte er helemaal niks van dus ik begon er zelf maar over, hij zei dat hij me heel aardig vond maar hij vond me niet leuk.

Ik app nu nog steeds heel veel van 's morgens vroeg tot 's avonds laat met hem en in de gesprekken worden heel wat lieve woorden heen en weer geslingerd.
Hij geeft over een paar weken een examen feest en ik vroeg of ik ook mocht komen met een vriendin ofzo, zei dat hij me wel zou willen uitnodigen maar dat het awkward zou zijn omdat mijn broer ook komt en ik dan op een feest van zijn vriend zou zijn.

Ik snap helemaal niks van hem aangezien hij nu nog aardiger doet dan eerst.

Wil iemand alsjeblieft hierop reageren? Ik heb jullie hulp hard nodig want ik zit best erg in de knoop met mezelf :frowning_face: