Ik vertrouw mensen te snel?

Hee, ik zit nu een paar maanden op een nieuwe school, met allemaal nieuwe mensen. Ik kan het best goed met ze vinden, het zijn alleen geen vrienden/vriendinnen waar ik de weekenden mee door breng en mijn díepste geheimen vertel, maar ik heb toch het idee dat ik ze te snel in vertrouwen neem.

Ik ben zelf best onzeker, en zeker als het een nieuwe groep mensen is. Ik vertel snel dingen waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben, over mijn familie, wat ik in weekenden ga doen, waarom ik dit of dat heb gekocht, waarom ik niet naar school ga met de trein bijvoorbeeld. Ik probeer het nu een beetje te stoppen door bijna niks meer te zeggen in de klas, maar daar voel ik me ook niet prettig bij. Ik word nu snel chagrijnig en wil het liefst zo snel mogelijk naar huis, ik vermijdt contact.

Terwijl ik op zich best goed met ze om kan gaan, maar ik ben bang dat ik te veel privé dingen ga vertellen, stel dat ik ruzie met ze krijg, ze weten alles over mij, maar ik haast niks over hun?
Heeft iemand tips om wat minder snel mensen te vertrouwen/minder te vertellen waar ze helemaal niks aan hebben of niks mee te maken hebben?

Dankjewel!

De dingen die je hier neer zet zijn toch niet erg privé toch? Je moet doen waar jij je goed bij voelt. En vraag anders ook dingen aan hun?

Oke! Zelf heb ik wel dat ik soms veel praat kennelijk. Mensen zeggen niet echt dat ze het irritant vinden, maar gister maakte iemand een opmerkingen van ja het is ook wel moeilijk voor jou om stil te zijn. Maar goed ik praat alleen veel als ik me wel wat op mijn gemak voel. Ik vind het geen slechte eigenschap en vind het juist prettig als mensen veel praten en open zijn. Dus je komt vast niet irritant over. Als je altijd klaagt misschien dan wel.

gewoon wat meer praten over algemene onderwerpen misschien ?

Ik heb precies hetzelfde en de mensen die ik zou kunnen vertrouwen vertel ik helemaal niks.