Beetje vreemde titel, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven. Het wordt waarschijnlijk een lang verhaal, excuses (;
Ik ben nu iets langer dan een jaar met de meest fantastische jongen/man die ik me kan voorstellen. Lief, grappig, zorgzaam, betrouwbaar, hij heeft echt alles wat ik waardeer in een mens. Daarnaast hebben we ook nog dezelfde hobbies, opleiding, gedachtegang etc. Ik kan met hem praten, lachen, huilen; echt alles. Het voelt heel écht, hoe ‘corny’ het ook klinkt, alsof we precies bij elkaar passen… En niet op een 13-jarige eerste vriendje-manier, maar als iemand waar ik m’n hele leven mee zou willen delen. De eerste 8 maanden was de leukste tijd van mijn leven. We konden niet genoeg krijgen van elkaar en we wisten het zeker; dit blijft voor altijd zo! Helaas gaat het nu af en toe iets minder goed en ik heb het gevoel dat het grotendeels aan mij ligt…
Ik ben altijd heel nuchter geweest. ‘‘De ‘ware’ bestaat niet’’ , ik vond liefde en kleffe stelletjes maar stom. Sinds dat ik deze vriend heb is dat langzaam maar zeker helemaal omgeslagen. Ik ben verschrikkelijk klef (hij ook trouwens) terwijl ik daar voorheen zo’n hekel aan had. Ook gingen we elkaar steeds meer zien naar mate de tijd vorderde. Heel lang ging het goed, maar we hebben sinds een paar maandjes aardig veel kleine ruzies over hele stomme dingen. Ik ben ontzettend jaloers geworden, ik wantrouw hem, verdenk hem van alles… Ik ben echt mijn, en waarschijnlijk ook zijn, grootste nachtmerrie geworden; een claimerige, jaloerse, boze vriendin. Ik weet zelf heel goed dat claimen, jaloers zijn etc helemaal geen zin heeft maar ik kan mezelf niet helpen/inhouden. Ik durf hem bijna niet alleen te laten omdat ik hem zo verschrikkelijk mis en bang ben dat ie rare dingen gaat doen. Het zou goed moeten zijn om even tijd voor jezelf te hebben en ik gun hem ook tijd voor zichzelf, maar het voelt voor mij zo verkeerd om niet bij hem te zijn dat het echt om pijn en verdriet gaat. Die dag of dagen dat ik hem niet zie kan ik gewoon bijna niet functioneren. Het gekke is dat ik wéét dat ik fout zit, maar ik kan er niks aan doen s: Ik vind het zo naar voor hem… Ik was zo ‘leuk’ en volgens hem waren veel mensen die hij kende jaloers omdat hij zo’n ontzettend leuke vriendin had en nu ben ik echt een soort boos depressief wrak geworden… Begrijp me nu niet verkeerd, naast die kleine ruzies hebben we het nog steeds echt super samen en kunnen we niet zonder elkaar, maar die discussies zijn we allebei zo zat. Wanneer ik hem wantrouw of boos op hem word of iets dergelijks ben ik gewoon mezelf niet meer. Juist het tegenovergestelde van mezelf. Ik ben het zat.
Nu heb ik lang niet genoeg verteld want je kan natuurlijk nooit alles verwoorden wat er speelt, maar hier een indruk. Ik zet mezelf nu wel heel negatief neer, hij is ook veranderd en doet ook wel echt veel dingen niet goed, maar dit is mijn kant over mezelf.
Heeft iemand misschien tips? Ervaringen? Ik weet gewoon niet hoe ik het moet oplossen. We willen elkaar niet kwijt… Alvast bedankt