Ik verhuis naar Spanje

Hii,
Hier wil ik even m’n verhaal kwijt > Ik ben Zoë, 14 jaartjes oud en Belg.
Ik verhuis in de zomervakantie naar Spanje, nl. ergens tussen Barcelona en Girona (weet niet precies hoe die streek daar heet).
Mijn ouders willen een vakantielogement starten, dus een klein huisje naast het onze verhuren. Ze zijn nu al ongeveer 2 jaar met dit idee bezig, maar het kwam er nooit echt van. Nu het dus definitief is, begin ik het eindelijk te beseffen. Ik heb het er moeilijk mee, om al m’n vrienden en familie achter te laten. Soms denk ik:" Fijn, dat m’n ouders zo’n initiatief nemen, we gaan in Spanje wonen!" maar soms zie ik er echt tegenop en begin ik te huilen, vanwege mn beste vriendin die ik moet achterlaten. Natuurlijk zal ze wel naar daar komen , maar hier zien we elkaar nu elke week meerdere keren, dus onze band is heel sterk. Ik zal me er toch over moeten zetten, maar ik heb het er echt moeilijk mee.
Er zijn natuurlijk ook voordelen aan Spanje >> BARCELONAAAA (SHOPPEN !!), mooie jongens :grin:
Zo;; ik wou dit even kwijt :grin:
XxX

Goodluck in Spanje!^^

wouw, dat is een grote stap! wel superleuk denk ik. succes en ik hoop dat het goed komt met het vakantielogement! ^^

Ik zou nooit weg willen naar Spanje, om dezelfde reden wat jij zegt.
En ook omdat je de taal niet kent enzo.
Maar aan de andere kant is het er heerlijk weer & lijkt me prachtige cultuur. In elk geval; Veel succes en plezier.

'Veel Plezier en geluk daar :slightly_smiling_face:

wow dat lijkt me echt moeilijk! Maar wel supervet, ik zou nl. graag spaans leren, en lekker weer enzo. Maar vriendinnen achterlaten is natuurlijk heel erg moeilijk, maar je krijgt er wel vette dingen voor terug, oke zo kan je dat neit vergelijken
Heel veel plezier!

wow helemaal naar Spanje!
dat is wel vet, wel jammer dat je iedereen moet achterlaten, maar die kunnen toch altijd naar je toe komen, of jij naar hen! :grinning:
ik hoop dat het goed gaat! (:

poeh dat is inderdaad een grote stap :open_mouth: maar je krijgt het daar vast naar je zin in het begin zal het moeilijk zijn…En ik weet zeker dat je vrienden concat met je blijven houden :slightly_smiling_face: heel veel plezier daar (K)

Mucho prosperidad dentro de
en España

*veel geluk in spanje in het spaans*

x

Leuke reacties van jullie^ :grin:
Het weer is er idd erg goed (bruin kleurtje, here ii come :stuck_out_tongue: )
Ik heb vorig jaar een tijdje privéles Spaans gehad samen met m’n broer. maar het was niet erg uitgebreid en ik ben er al veel van vergeten. Maar ik denk niet dat de taal een groot probleem zal worden, aangezien ik zowieso goed ben in talen…
En mn vriendinnen komen heus wel naar daar en ik wel eens naar België,
in het begin ga ik het waarschijnlijk heel erg lastig hebben , maar dat zal wel goedkomen :wink:

Kijk naar de positieve dingen … net zoals je zegt…
Lekker jongens spotten en lekker shoppen!
Je gaat toch naar Spanje… =D

inderdaad, kijk naar de leuke dingen, maar je kunt die minder leuke dingen ook anders bekijken: je leert nieuwe mensen kennen, een andere taal, andere cultuur/mensen enz. enz. je kunt evegoed contact houden met je vriendin. je kunt als ‘afscheidscadeau’ bijv. een webcam met headset geven ofzo :stuck_out_tongue: enne… je bent niet allen he :slightly_smiling_face:

HEEL VEEL PLEZIER EN VEEL GELUK DAAR :grinning:

In welk dorp ga je wonen?! Mijn vader is Spaans en woonde daar ook, en we hebben nu een vakantiehuisje in Lloret (:

Ik denk dat het begin wel heeel erg wennen word.
Dat je iedereen hier gaat missen…
maar op een gegeven moment krijg je daar ook je leventje, ga je naar school, krijg je daar nieuwe vrienden en dan zal 't allemaal wel meevallen.
veel plezier & succes in spanje :slightly_smiling_face:!

Lijkt mij persoonlijk echt super om in Spanje te wonen. Maar ik snap dat het moeilijk is om alles en iedereen achter te laten. In het begin wordt het zeker moeilijk, maar uiteindelijk zul je vast wel wennen. En via internet en telefoon en per post kun je nog zeer intensief contact houden met jouw vriendin. En in de vakanties kunnen jullie elkaar dan opzoeken natuurlijk!

In ieder geval veel plezier en succes in Spanje, meid! :wink:

We weten nog niet precies in welk dorp we gaan wonen, dat zijn we aan het uitzoeken :stuck_out_tongue: maar alleszins dicht bij Reus en Tarragona (wat grotere steden)

Reus is cool, daar woont een (spaanse) vriendin van me, ga er deze zomer weer heen :slightly_smiling_face:

Jàaa Reus IS cool
Daar heb je ook wel wat leuke winkels, zoals Mango & Bershka…

Een vriend van mij verhuist deze zomervakantie naar Portugal, die heeft het er ook wel moeilijk mee. Maargoed, er bestaat natuurlijk altijd e-mail, msn, sms, je kunt bellen… Dus zie het van de positieve kant, ik denk dat heel veel mensen jaloers op je zullen zijn en je hebt geluk want je verhuist naar een land waar de zon vaak schijnt, waar je supergoed kunt shoppen enzo… =D