Ik vergeet vaak dingen

Hoi!

Ik zit met een probleem wat ik altijd al had maar nu wel erg vaak…
Ik denk zelf dat het te maken heeft met discipline maar ik kóm er niet uit, zelfs nu niet!

Bijvoorbeeld: Ik heb morgen een powerpoint presentatie (niet héél moeilijk, maar ik moet zelfs nog een onderwerp kiezen en daar kom ik al niet uit). Daar dacht ik vandaag pas aan.
En eigenlijk wou ik het op school maken tijdens een les in het computerlokaal,
maar bleek dat ik van die les (nederlands) ook nog genoeg te doen had en heb.

Vorige week zou ik eigenlijk een video van mijzelf moeten hebben gemaild waarin ik een gesprek had in het frans (deze heb ik al gedaan op mijn vorige opleiding maar moest ik wel overnieuw maken) naar de docent Frans en mijn tekst en ook daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht.

Afgelopen weekend zou ik uit gaan met een vriendin maar ik was het compleet vergeten dat ik geen geld meer over had voor uitgaan, en toen heeft mijn moeder mij geld gegeven!!

Het kan komen omdat ik sinds vier weken terug ben overgeplaatst naar een andere opleiding een niveau lager, ik ben ingestroomd in een examenjaar en ga eind juni op kwalificerende stage! Maar ik weet het niet!

Ook ben ik alweer veel te vaak afwezig geweest, ik leef heel erg in mijn gedachten, ik verslaap me super vaak de laatste tijd. Vandaag bijvoorbeeld, moest ik om elf uur (pas) de deur uit, ik had mijn wekker twee uurtjes eerder gezet. En ik werd wakker om half elf en toen besloot ik dat het te laat was (ik zou nog boodschappen halen voor mijn moeder voor 't avondeten) en ben ik een lesuur later naar school gegaan (eerst wou ik geeneens gaan).

Ik begrijp het zelf niet eens maar ik hoopte dat iemand zichzelf hierin herkent? Of iemand kent met een soortgelijk probleem, of tips, oplossingen… Waar het mogelijk aan kan liggen?

Ik heb trouwens wel een app op mijn telefoon ‘wunderlist’ en die geeft mij ook een herinnering maar tevergeefs.

Ik ben ook super vergeetachtig maar wel in een minder erge vorm dan jij. Ik vergeet alleen minder belangrijke dingen maar zo vergeet ik ook mensen terug te betalen of mensen dingen die ik heb geleend terug te geven(daarom leen ik nooit meer dingen van mensen) of als mijn moeder vraagt iets voor haar te doen onthoud ik het nooit. Mijn vader is ook een beetje zo dus ik geef hem de schuld:p weet verder niet zo wat je er tegen kan doen.

Bij mij is dit ook wel redelijk aanwezig ja. Wat vooral helpt is heel goed plannen, alles voor de volgende dag klaarzetten in de avond, agenda goed gebruiken, to do lijstjes maken, etc. Heel standaard tips maar als je er echt aan denkt kan het wel helpen

Heb je wel een agenda die je gebruikt? Want je vergeet voornamelijk afspraken en schooldingen, als je die allemaal netjes opschrijft en elke avond of ochtend dan in je agenda kijkt?

Visoliesupplementen schijnen het geheugen te verbeteren - ik neem dat zelf nu ook. Behalve dat, zou ik gewoon elke dag een beetje tijd opzij zetten om je gedachten te organiseren, om op te schrijven wat je moet doen, wat de belangrijkste (maar ook minder belangrijke) dingen zijn die er binnenkort aankomen etcetera. Maak daarbij to-do lijstjes die je moet afstrepen.

Het is gewoon tijd voor de vakantie en een nieuw jaar :stuck_out_tongue:
Agenda is trouwens wel een goede tip!

Ik herken mezelf hier ook in. Het geeft veel stress als je continu bang moet zijn dat je iets vergeet. Ik had het vooral aan het begin van het schooljaar, toen er opeens van alles op me af kwam. Ik gebruikte een paar apps om dingen te onthouden, maar eigenlijk werkte dat juist averechts omdat ik dan weer vergat wat ik in welke app had opgeslagen en geen overzicht meer had. Sinds ik alles heel overzichtelijk in één agenda-app heb staan met kleurcodering (bijv. blauw is mijn rooster, oranje is afspraken buiten mijn studie, bijvoorbeeld met vrienden), is dit probleem vrijwel over. Ook helpt het bij mij goed om een dagboek bij te houden in drukke periodes. Ik hoop dat deze tips helpen!