ik verander, mn ouders hebben er moeite mee,wat kan ik doen?

Ik verander de laatste tijd heel erg, ik begin van emo-stijl te houden, en begin me ook zo te kleden, ik doe mn make-up zo, en mn haar zo, het is nog niet zo erg, maar ik zou graag wel extremer zijn,. ja ik weet dat het wemo klinkt om jezelf emo te noemen, maar dat doe ik ook niet

maar mn ouders hebben dus een enorme hekel aan mijn stijl, en ik zie dat ze het heel erg vinden dat ik er zo bij loop, ik mag heel veel bijv ook niet daardoor, een ander kapsel of mn haar verven want ze denken dat het te extreem word,

ik denk dat ik er juist zo uit wil zien omdat iedereen me altijd ziet als een kakker, iemand die met de mode meegaat enzo… een standaard meisje, maar ik wil niet zo zijn!
ik wil zijn wie ik zelf wil zijn…
maar mn ouders zien me liever als het brave meisje dat alles perfect doet,

ik wil ze geen pijn doen , maar wel mezelf zijn… heeft iemand tips ?

ik zie er ook gewoon braaf uit hoor maar dat ben ik helemaal niet
dus pech voor de mensen die dat wel denken :’) en je moet je niet
gaan veranderen voor andere mensen maar voor jezelf…

Nouja mijn moeder was vroeger een punker, mijn nichten zijn alternatief. De eerste keer dat ik me haar verfde was het nog aardig normaal, donkerbruin met knalrood oranje en lichtoranje, maar sinds 2 jaar koop ik gewoon een rare kleur gooi het erin en dan ziet ze het erna wel XD
En dan is het goh, wat een chemische kleur.
Jaja.

als jij dat écht leuk vind en ook écht zelf wilt…
dan moeten je ouders dat maar accepteren,
ze kunnen er toch niks aan doen. ;p

Eigenljik moeten je ouders je accepteren zoals je bent! Ik mag mijn haar ook niet verven van mijn ouders :frowning_face: en ik mag ook geen piercing de eerste jaren xD maar ik denk zo van mijn ouders kunnen mij niet tegenhouden van hoe ik wil zijn en voel enzo.

Zeg gewoon tegen je ouders dat het maar een fase is :wink:

Emo ben je van binnen man!!!11!!1

:'3

Ik denk wel dat je je moet realiseren dat je je nu juist een beetje aan het aanpassen bent naar wat een ander van je wil.
Je wordt altijd gezien als het kakkermeisje, en omdat je die niet wil zijn verander je je stijl.
Je veranderd dus eigenlijk door je buitenwereld.
En je zegt zelf dat je wil zijn wie je echt wil zijn.
Ik hou je niet tegen ofzo, of ik kraak je niet af, maar wil je echt de emo stijl overnemen omdat je dat zelf wil of is dat omdat anderen je als dat kakmeisje aanzien?

Als je het zelf echt wil, vind ik dat je ouders daar ook vrede mee moeten hebben en het moeten accepteren.
Ze geven toch om jou?

Je bent 13 zie ik op je profiel. Je zit dus middenin de puberteit en dan beginnen veel jongeren met experimenteren en zich afzetten van de omgeving.
Je zegt dat je wordt gezien als het kakkermeisje. Zo wil je niet gezien worden als ik het goed begrijp? Maar wil je dan wel als emo gezien worden? Vind je die stijl echt mooi? Dat soort dingen moet je jezelf af gaan vragen. Je hoeft niet meteen zo drastisch te veranderen. Er zit nog een heel groot verschil tussen kakker en emo.

Ik denk dat het van je ouders ook deels bescherming is. Je bent nog niet volwassen en je weet ook nog niet voor jezelf wat nou het beste is. Ik denk dat ze alleen maar proberen te voorkomen dat je ergens spijt van krijgt.

wil je wel echt eruit zien als een emo? Of wil je er gewoon niet uitzien als een kakker?
als het dat laatste is, dan heb je ook nog andere alternatieven he.
en als het het eerste is, dan moet je gewoon doen wat je zelf wil, het is maar een fase.

waarom reageert iedereen ineens op dingen van een ongeveer een jaar geleden :'3

Vinden ze leuk.

die topics die upt die lisa de hele tijd:S
het zijn ook alleen maar emotopics

huh is dit niet een beetje oud. ze reageert denk ik ook niet :3

Als ze in 2009 niet gereageerd heeft is de kans klein dat ze dat nu nog eens doet op dit onderwerp.

Ja daarom :’)

haha, ik had niet eens gezien dat het van zolang geleden was.

Ik verander ook steeds meer, eigenlijk is het bij mij een combinatie van emo/rock/Laura (en Laura staat dus voor mezelf. )
Mijn moeder vond het in het begin wel erg omdat ik mijn oren ging stretchen en gewoon me anders kleed maar ze zegt altijd tegen mij ‘ik heb liever dat je je zelf bent, ookal is het super raar maar beter dan je ongelukkig voelen’.