Ik twijffel, wat moet ik doen?

Hoi iedereen!

Bedankt voor de reacties! Heb gelijk de app geinstalleerd, kijken of t werkt. Als ik het nog vergeet ga ik voor het implantaatje… ben overigens 17 dus beetje jong nog voor een spiraal dacht ik (?)…

Zou het er met je huisarts over hebben, hij kent je persoonlijk soort van dus hij weet wat het beste is voor je.

Litteken bij implanon? Laat me niet lachen, het wordt erin gebracht met een soort van klein dun buisje, dan brengen ze het staafje in en het ‘buisje’ wordt er gelijk weer uitgehaald dus je houd een heel klein stipje over of hoe je het wilt noemen. Ik ben bijna 18 en heb hem nu ruim een jaar en ik vind het echt heerlijk!

In het begin word je nog 2/3 keer lichtjes ongesteld maar that’s it. Het doet geen pijn, het inbrengen is ook geheel pijnloos en je bent ruim 3 jaar zoet. Het staafje is max 5cm lang en als je goed gaat voelen onder je huid voel je hem wel zitten, is een erg vreemd gevoel haha.

En de kans dat het staafje gaat ‘dwalen’ in je lichaam is vrijwel nihil, je lichaam gaat dat staafje als iets zien wat bij je lichaam hoort en gaat zich daaraan ‘vastklampen’ door de weefsels eromheen. Niet te vast natuurlijk anders krijg je hem er niet meer uit. Dus daar hoef je ook echt niet bang voor te zijn.

Ik nam hem omdat ik ondanks de pil ook erg veel buikpijn/rugpijn, misselijkheden had tijdens mijn menstruatie en dit is zeker een goede uitvinding en dit helpt mij erg goed dus dit is zeker een aanrader! Succes!

Dit is opzich een goed advies maar werkt al niet als je op onvoorspelbare tijden thuiskomt/gaat slapen.
Ik zou voor een spiraaltje gaan en als plan :sunglasses: voor een implanon.

Ik kan niet tegen de pil, zorgde voor echt van die migraine aanvallen…
Verschillende geprobeerd.

Omdat de rest allemaal een vrij dure oplossing is.
Heeft hij me de nuvaring aangeraden… Ben nog een beetje in de test fase.
Maar qua hoofdpijn heb ik nergens meer last van, nu nog kijken of het tegen menstruatiepijn helpt, want daarvoor ging ik terug aan de anticonceptie.

anders was ik nu clean, en bedreef ik de liefde met een condoom (muahaha dit kan je heel grappig opvatten, ik bedoel dus dat mijn partner het condoom omdoet, niet dat ik zelf met een condoom vrij xd)

Ben er nu voor de 4e maand mee bezig, alleen de eerste x werd ik tevroeg ongesteld…
En de 2e x had ik geen stopweek gehouden, dus kan nog niet goed oordelen over mijn mijn menstruatiepijn klachten.

Je moet gewoon een app downloaden. Ik heb de app Lady Pill Reminder. Nog nooit vergeten…
Je kan zelf instellen hoelaat je hem inneemt, hoevaak(met of zonder stopweek) enzoo. Het helpt je zelfs herinneren nieuwe strip te kopen.