Ik twijfel..

[i]Hmm,

Misschien dat iemand dit probleem wel kent.
Ik ben op het MBO aangenomen hier in de stad, toen ik dat te horen kreeg, was ik dolgelukkig, zo blij als een kind.
Langzameraan, is dat toch wel redelijk afgenomen. De opleiding wat hier in de stad wordt gegeven, valt onder hetzelfde opleidingscentrum in een andere stad. ( Bv. ROC in stad A en dezelfde in stad B )
Ik wil namelijk ervaring op doen. Ik heb het niet over bv stages en schoolstof enzo, maar meer over busreizen. Vervoer en dat soort dingen. Gewoon buiten je eigen stad studeren.
Het jammere is wel dat als ik in mijn woonplaats naar het mbo ga, dat ik een verkort traject kan doen van 2.5 jaar, ipv 3 jaar op het mbo hier.
In die andere stad, is het verkort traject 3 jaar… en het maximale 3.5 jaar.

Ik ben wel hier aangenomen op het MBO, maar de opleiding die hier wordt gegeven, wordt ook in stad B gegeven. Het valt onder dezelfde opleidingscentrum.

Wat te doen en wie heeft tips?[/i]

Dus eigenlijk twijfel je of je in je eigen stad moet gaan studeren, of in een andere stad? (Maar wel dezelfde opleiding?)
Het ligt er denk ik aan hoe ver die andere stad is, want als je dan echt lang in de bus/trein moet zitten denk ik dat je dat snel beu bent…
Je kunt ook gewoon in de andere stad toelating doen, als je dan daar ook toegelaten wordt kan je altijd nog kiezen waar je naartoe gaat. (:

[i]Dat is dus wat ik zei.
De opleiding hier en in stad B, vallen onder hetzelfde ROC ( Regionale Opleidings Centrum ). Dus ik ben hier aangenomen en ik sta in de hoofdvesting in de gegevens.

En de busreis valt wel mee, hooguit kwartiertje/20 minuten :slightly_smiling_face:.

Ik denk dat ik gewoon maar voor en nadelen ga wegstrepen.[/i]

Als je graag ervaring op wilt doen in die andere stad en het hooguit twintig minuten met de bus is, zou ik daar ook toelating doen.