Hoi! de titel klopt niet helemaal eigenlijk, die moest ik nog veranderen maar dat ben ik vergeten haha :’)
Ik heb misschien een beetje een apart verhaal. In eerste instantie wil ik graag even zeggen dat ik naar een psycholoog ga voor het feit dat ik alles overanalyseer, belachelijk veel nadenk en daardoor soms niet echt meer vooruit kom. Ik pieker over elk klein detail dat zich voordoet in mijn leven zegmaar.
Ik heb nog nooit iets van een écht vriendje o.i.d. gehad en ben ca. een half jaar terug een jongen tegengekomen die ik in eerste instantie erg leuk vond. Na twee dates begon ik echter te denken ‘ja maar wat als ik hem nou niét leuk vind?’, kwam er nog een roddel bij, begon ik vreselijk veel na te denken en verdwenen mijn gevoelens. Ik heb het hem verteld, later hebben we nog een aantal keer contact gehad en ik denk dat ik ‘m wel tot vier keer aan toe heb verteld dat het niet ging werken. Toch bleef ik aan hem denken en na hem een aantal maanden niet gesproken te hebben raakten we weer aan de praat waarna ik nóg een keer heb verteld dat het mij niet ging lukken i.v.m. m’n hoofd; op dat moment was ik ingestort en van school weggegaan, ging niet goed enzo.
Ik bleef echter maar aan hem denken en als hij ergens was waar ik ook was had ik nauwelijks nog oog voor andere jongens (of dat verzin ik omdat ik graag wil dat het zo is), en dat is niet normaal voor mij. + als ik ‘m zag met een ander meisje werd ik chagrijnig en … tja, jaloers :’).
Uiteindelijk ben ik nog een keer naar hem toegestapt, het ging beter met mijn hoofd, gesprekken bij de psycholoog gingen vooruit, etc. Ik heb mezelf nou ik denk anderhalve week positief kunnen laten denken en liep echt rond als een verliefde duif :’). Maar ik vind het heel moeilijk om niet na te denken en vooral om niet negatief te denken. Ik begon weer te denken; ja maar wat als ik hem toch niet leuk vind? Die arme jongen wordt helemaal gek en heeft echt heel veel geduld, hij blijft me tijd gunnen maar heeft wel duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer is en dat hij het ook niet meer ziet zitten als ik blijf twijfelen - en terecht. Ik ben gewoon zo ontzettend báng dat ik hem niet leuk vind (en dat gevoel is anders dan hem daadwerkelijk niet leuk vinden … ), of dat ik het alleen maar doe omdat ik graag een vriendje wil of misschien dat ik hem wel gebruik ofzo :’). Ik verzin vanalles en durf mezelf er niet aan over te geven denk ik. Ik zou ook echt niet willen dat we geen contact meer zouden hebben, denk ik, en ik zou graag willen dat ik er ook gewoon van kon genieten, maar ik ben gewoon bang dat ik hem niet leuk vind. Dat ik me niet 100% durf te geven en dat is ook niet eerlijk tegenover hem. Aan de andere kant wil hij het proberen als ik dat wil.
Het liefst wil ik dat iemand tegen me zegt: je vindt hem leuk, hou op, geniet nou maar gewoon. En dat ik dan denk: je hebt gelijk. Maar ik kan m’n hoofd niet stilzetten en tja… ik ben bang zegmaar. Vandaag heb ik hem verteld dat ik graag verder wil maar ik zou zo graag willen dat ik dat met volle zekerheid, zonder te piekeren zou kunnen. Ik durf echter niet niet negatief te denken zegmaar. Ik zit een beetje vast in m’n hoofd. Ik wil het echt graag proberen met hem, overigens.
Eigenlijk zoek ik dus een manier om niet zoveel na te denken en gewoon te voelen wat ik voel. Ik heb het geprobeerd maar vind het zó lastig om mezelf ‘hoog te houden’ als het ware.
Dus, enorm verhaal en rare hersenkronkels :’). Ik vind het heel eng om hier zo’n verhaal te posten bang dat mensen het herkennen ofzo, of stel dat hij zou weten dat ik dit op een forum zet, wat zou hij wel niet denken? :’) maargoed. .