Ik twijfel zó erg..

Ik ben de laatste tijd een beetje met een jongen “bezig”. We hebben op verschillende feesten gezoend en whatsappen veel. Helaas zijn we allebei nogal verlegen dus van afspreken is het nog niet gekomen. Maar op het laatste feest hebben we wel de hele avond gepraat enz. Nou vind ik hem echt heel erg leuk, alleen ik merk heeel erg aan mezelf dat ik hem in mijn gedachten ‘naar beneden probeer te halen’ omdat ik hem niet té leuk wil gaan vinden. Ik geloof gewoon echt niet dat hij mij leuk kan vinden, of dat hij het meent. En ik heb dus echt zoiets van: leuk wordt het niet, want ooit gaat het uit, en je kwetst jezelf echt alleen maar met dit soort dingen.

en het is zo dom, want vriendinnen zeggen ook van: wees niet zo onzeker! Als je ziet hoe hij naar je kijkt, aaah zo lief! - en ze hebben wel gelijk, hij IS ook heel lief! En ik wil ook heel graag met hem afspreken, en ik wil graag veel met hem praten, en hem zien, maar ik ben zooo bang dat ik tegen ga vallen… Of dat het heel awkward wordt. En ik geloof dus gewoon niet dat hij me écht leuk vindt en dat ik alleen maar gekwetst kan worden…

Heeft iemand hier ook last van? Het is echt vervelend :frowning_face:

Spreek als vrienden eens gewoon wat af samen. Even wat drinken bij een cafe ofzo. En dan zien hoe het loopt?

-

Ik snap hoe je je voelt, maar probeer gewoon een keer af te spreken! Dan zie je vanzelf of hij het waard is, en als hij het waard is zal hij wel laten merken dat hij je leuk vindt :slightly_smiling_face:

Wees niet bang dat hij je niet leuk vind… Als hij jou niet leuk zou vinden dan zou hij ook niet zoveel aandacht aan je geven :slightly_smiling_face:

Dat zeggen mijn vriendinnen dus ook constant. Maar ik heb zoiets van: wie zegt dat hij dat niet ook tegen andere meisjes doet? Misschien heeft hij wel gewoon zoiets van: “boeiend, heb even een meisje nodig”.

En ik weet niet waar deze gedachte vandaan komt want van veel vrienden enz. (een vriendin van mij is een collega van hem) hoor ik dat hij echt absoluuut niet zo’n jongen is! Niet iemand die zomaar met iemand zoent enz. Maar dan nog, ik weet niet…

Ohhhh dat herken ik zo zwaar! Dat heb ik ook heel lang gedacht toen ik een jongen leuk vond. Echt precies hetzelfde gewoon!
Toen vroeg hij iets waarop ik heb geantwoord: maar ik denk dat als ik jou terug ga zoenen, ik meer van je ga verwachten dan dat je bedoeling is.
en toen zei hij dus dat hij me echt heel erg leuk vond.
Dus hoewel het echt moeilijk is, is het denk ik het beste om het gewoon te vragen. Het is vervelend om met onzekerheid te zitten, en misschien durft hij het ook niet te zeggen ofzo, dus wat mij geholpen heeft is het uiteindelijk te zeggen dat ik hem wel leuk vond, waarop hij het ook toegaf. En nu is hij al een jaar mijn vriend:)
ik hoop dat je hier iets aan hebt:) en ik snap dat het eng is, want oooh ik shakte m zo hard toen ik dat zei, maar het is allemaal goed gekomen uiteindelijk! en anders kun je idd ook gewoon afspreken in een cafeetje ofzo. Gezellig wat drinken en als je anders ook weet te praten, zal het vast vanzelf gaan!

Dankjewel voor je reactie! We moeten misschien maar gaan afspreken ja, maar goddd dat durf ik écht niet. en over dat praten haha, ik weet niet, ik praat normaal echt best veel alleen bij hem heb ik echt geen zinnig woord meer te zeggen! Ik was zaterdag op een feest waar hij ook was en op een gegeven moment zaten we op de bank te praten… Nou, volgens mij kraamde ik op een gegeven moment alleen maar onzin uit! En hij begon zo te lachen. dus ik zei zo half plagerig/lacherig (god, wat klinkt dit dom) van: nouuu, lach me niet uit! haha, en hij moest toen lachen (gewoon lief, niet uitlachen zegmaar) en zei: nee joh, ik vind het alleen maar leuk! - maarja. ik weet het niet. laaaaastig

Ik herken het ook helemaal. Ik ben wel af gaan spreken maar deed nogal uit de hoogte zeg maar. Omdat ik bang was dat ik meer om hem gaf dan hij om mij. Hij prikte er snel genoeg doorheen dat ik gewoon onzeker was. Wij zijn nu al 3 jaartjes gelukkig samen. :slightly_smiling_face:

Hmm, opzich zijn de “resultaten” van jullie wel allemaal goed :grinning:

je hebt in principe niks te verliezen:) als het uiteindelijk niks wordt zit je tenminste niet met het gevoel dat het wel iets had kunnen worden als je actie ondernomen zou hebben. Snap je?
Stel nou dat er niks gebeurd en hij denkt, ‘oh ze wil toch niks’ of iets in die trant en hij heeft over 2 maanden een vriendin, kun je jezelf echt heel hard slaan.
Het komt vast goed, en je vriendinnen zeggen het ook niet zomaar he:)

Klopt allemaal, dankjulliewel! :slightly_smiling_face:
Ik ben gewoon echt te bang/onzeker denk ik…

Nog meer mensen met tips of iets?

Ohhh ik herken het! Je moet het gewoon proberen, misschien durft hij het ook niet te vragen en is het dalijk te laat. Ik bedoel, wat heb je te verliezen? Het komt vast wel goed en al die aandacht geeft hij je niet zomaar hoor, ik zou zeggen ga ervoooor :slightly_smiling_face:

ik herken het heel erg! maar wat iedereen hier al zegt, raap al je moed bij elkaar en spreek gewoon een keer met 'm af.
hij zou je echt niet zoveel aandacht geven als hij je niet leuk vind. en je hebt sowieso niks te verliezen!

Dat dus!

als je twijfelt moet je het niet doen.
dat vind ik tenminste :blush:

^ Maar hij is ook best wel verlegen en praat ook niet heel veel…

Je eindigt eenzaam en alleen als je zo denkt bb, gewoon een keertje afspreken