Ik twijfel, soms..?

Nu ik de titel schrijf, denk ik bij mezelf waar heb ik het over? Ik twijfel? Waarom? Waarom zou ik twijfelen over mijn relatie met de meest lieve, grappige en waardevolle persoon in mijn leven?

Het zit zo:
Ik heb een relatie met A, al iets van 15 maanden lang. Die maanden waren tot nu toe fantastisch! Ik heb genoten van elke dag bij hem. Hij is lief, gevoelig, gezellig, grappig, zorgzaam, meelevend en niet geheel onbelangrijk o so handsome!
Maar sinds een tijdje, twijfel ik… Af en toe. Ik heb bijvoorbeeld wel eens dromen waarin ik verder ga met een andere onbekende jongen. (iets van 3x gehad, de laatste tijd niet echt meer, maar een maand geleden kwam dat wel af en toe voor.) Ik had er achteraf elke keer enoooooorm veel spijt van in die droom, en durfde het m’n vriend niet te vertellen omdat ik hem echt niet kwijt wilde.

Ten tweede is hij mijn eerste echt serieuze relatie. Ik heb voor hem nog een korte relatie gehad wat echt heel bagger was. Dus alles was nieuw voor me, ook het ‘binden met iemand’. Ook is hij de 3de jongen waar ik ooit mee heb gezoend. (Ik ben 18 jaar.) Niet dat ik me daarvoor schaam, maar ik zit soms met de fantasie hoe het zou zijn als ik single was en gewoon lekker met uitgaan als ik een leuke jongen tegen kwam hem kon zoenen. (Zoals mn vriendinnen doen, daar ben ik soms een beetje ‘jaloers’ op, denk ik?)
Het is verder niet zo dat als ik uitga, ik moeite heb met trouw te blijven. Ik dans met jongens, gewoon netjes, en als ze te dichtbij komen houd ik het op een afstand. Dat kost me echt geen moeite, en ben nog nooit vreemd gegaan.

Volgens mij mis ik gewoon spanning, of niet? Of ben ik een soort van uitgekeken op hem…? Soms vind ik het gewoon niet zo boeiend. Als hij er is, of whatever. Gewoon saai.

Herkent iemand dit misschien? Ik wil wel duidelijk hebben dat ik hem niet kwijt zou willen, maar soms ‘fantaseer’ hou het zou zijn als ik single was. En dat ik me afvraag of dat niet leuker zou zijn.

Ik hoop dat iemand een beetje verheldering voor me heeft haha, want ik word zo gek van mezelf :frowning_face:.

Edit: Misschien ook niet geheel onbelangrijk, hij is de meest trouwe persoon die je maar zou kunnen bedenken. Kent iemand het liedje van Emeli Sande - Next to me? De persoon waarover zij zingt, dat zou hij kunnen zijn bij mij. Lief toch? Een droom vriendje zou je kunnen zeggen…

Dit is echt heel normaal hoor ! als je een langere tyd met iemand hebt vraag je je wel eens af hoe het met een ander is, en dat mag ook zolang je het daadwerkelijk niet doet!
Je zegt het zelf al je hebt een droomjongen, en je bent er gek mee en alles gaat goed, waarom zou je dat vergooien voor dromen die je zelf niet in de hand hebt of gedachtes die heel normaal zijn!

Moet ik er niet met hem over praten? Of heeft dat geen nut…

Ik herken het, behoorlijk zelfs. En praten, dat zal je zelf moeten uit maken. Dat doe ik niet want ik weet dat mijn vriend dan zal denken dat ik niet genoeg aan hem heb. Maar als jij er baat bij hebt of vindt dat je je vriend hiervan op de hoogte moet stellen zou ik wel een gesprek met hem aan gaan.

Ik herken mezelf hierin een jaar geleden. Denk goed na wat je doet. Bij mij is het heel erg fout gegaan en uit gegaan. Gelukkig nu naar een heel raar jaar weer bij elkaar en alles is weer helemaal goed:D.
Beide vertrouwen we elkaar weer helemaal en helemaal weer gelukkig!

Ik kan je geen advies geven, ik kan alleen zeggen dat je noooit vreemd moet gaan en dat je pas weet wat je mist als het er niet meer is.

@Peppermint: Ik wil inderdaad hem niet het gevoel geven dat hij te kort doet of iets, want zo zie ik het ook niet. Ik weet alleen niet wat de juiste ‘keuze’ nu is.

@xSabotage: Vooral dat laatste wat je zegt; je weet pas wat je had als je het niet meer hebt, daar ben ik me nu al van bewust. Ik weet, dat als hij er niet meer is, ik hem enorm ga missen. Hij doet vaak lieve, verrassende dingen, (zo heeft hij een keer een hele speurtocht in mn kamer gemaakt met briefjes en cadeautjes, aaawh!), maar ik vraag me af of ik dat ‘leuke dingen krijgen’ niet wil missen of dat het echt om hem draait.
Ik denk een combinatie?

Maar wel fijn dat het nu weer goed tussen jullie is:).

Wauw.
Ik heb het gevoel dat ik dit heb geschreven, alleen ik ben 15 en ik heb 12 maanden.
Maar wow, ik heb PRECIES hetzelfde…

Ik herken dit ook wel. Misschien zien jullie elkaar té vaak en is het een gewoonte geworden om elkaar te zien? Als je nou een keer afspreekt om elkaar een week niet te zien, merk je vanzelf dat je hem mist of juist niet, en als je hem wel mist is de relatie gelijk spannender omdat je blij bent hem te zien!

dit
behalve dat ik nu op kamers woon en hem alleen nog maar in de weekenden zie, ik mis hem best wel doordeweeks en daardoor is het weekend ook echt quality time en dit heeft wel dingen verbeterd. En ik ben ook wel heel erg zeker dat ik niet zonder hem wil :slightly_smiling_face:

het is alsof ik over mezelf lees…
wij zijn nu 20 maand samen en zitten samen op kamers dus dat heeft bij ons er waarschijnlijk wel me te maken…
ik weet ook niet wat ik ermee moet doen…
2 weken geleden hebben we wel een absoluut dieptepunt gehad…
dat we hét bepalend gesprek gingen hebben van zodra hij thuis kwam… en toen kwam hij thuis, en toen ben ik hem om zn nek gevlogen omdat ik toen pas besefte dat ik hem niet kwijt wil…

maar nu komen beetje bij beetje die twijfels weer terug geslopen… niet leuk:(

Ik denk dat dit een beetje een fase is. Ik heb dit ook wel gehad. Ik denk dat als je het uitmaakt je heel veel spijt krijgt. Je gaat hem heel erg missen en ineens vind je de redenen waarom je het uitmaakte helemaal niet meer logisch. Je kan er wel met hem over praten. Ga als jullie samen zijn er weer lekker op uit. Samen de kroeg in, naar de bios, samen sporten, desnoods gaan jullie koekjes bakken ofzo :wink: Dan voorkom je dat je in een sleur terecht komt. Je kan ook met hem afspreken dat jullie elkaar 2 weken niet spreken of zien. Dan merk je gelijk hoe het zonder met hem zal zijn…

Oh wat ben ik blij dat er zoveel meiden zijn die zich hierin herkennen! Dat ik niet de enige ben en dat ik niet gelijk een slechte vriendin ben haha.

Over het vaak zien, ik zie hem meestal 2x in de week, en dan vaak op zaterdag avond met uitgaan ook nog even. Maar dat tel ik eigenlijk nooit mee. Ik zou het wel willen proberen, elkaar 2 weken niet spreken/zien. Maar hij weet niet dat ik me soms zo voel. Dus als ik zeg; he, laten we elkaar 2 weken niet spreken/zien dan denkt hij dat ik op hem uitgekeken ben etc. En dan moet ik hem wel het verhaal vertellen dat ik soms fantaseer over lekker single zijn en doen en laten wat ik wil. Ik wil hem er niet mee kwetsen, omdat ik niet eens weet wat ik liever heb.

@ Ladiedaa: Precies, dat gevoel dat je eerst hebt van “oh ik wil jou zeker weten nooit kwijt! Hoe kon ik dat denken…
En dan een paar dagen/week later komt het langzaam weer terug en twijfel je weer half.

Ik krijg er echt een gevoel van dat onze relatie daarom niet 100% goed zit. Terwijl ik eigenlijk geen echte redenen kan bedenken waarom onze relatie niet goed zou zitten.

@ishetalvrijdag: Heb jij het in die fase toen der tijd uitgemaakt? Of ben je ervoor gegaan en hoe pakte dat uit? Ook al is het voor ieder persoon natuurlijk anders, ben benieuwd hoe jij er toen tegenover stond.

Je bent jong, natuurlijk heb je behoefte aan vrijheid, doen wat je vriendinnen doen, het verlangen om uit te vinden hoe het is met andere jongens.
Maar ik denk dat als je het uitmaakt, om te gaan met anderen, je spijt zult krijgen. Wie weet gaat het ooit wel over door een hele andere, meer logische, minder kwetsende (voor hem) reden, dan heb je alsnog een mooie tijd gehad met hem. Je kunt er niet van uit gaan dat je met hem bent voor altijd, dat deed ik wel met mijn ex, ik ging 4 jaar met hem, en soms ook dat gevoel wat jij nu hebt. Nu is het alsnog uit door hele andere redenen, en kan ik alsnog dat vrije wilde leven eventjes hebben en weet ik in elk geval dat ik de relatie geprobeerd heb en alles heb gegeven.

Volgens mij zit er geen logica in wat ik type, het is bedtijd voor mij xD

Ik herken het ook een beetje:(.

Maar het is dus niet ‘gek’, of toont niet aan dat me relatie niet helemaal goed zit? Want daar ben ik zo bang voor, blijkbaar ben ik wel echt bang om hem kwijt te raken. Maar ik denk vaak dat zo ‘fantaseren’ aantoont dat je relatie niet goed zit…

En daarmee zeg ik natuurlijk niet tegen iedereeen die zich hierin herkent: “hee, jou relatie is slecht”. Ikben allang blij dat ik niet de enige ben, en het ook weer niet super vreemd is wat ik soms voel:).

Oh ik herken dit enorm.
Het is helemaal niet gek, en zegt in zekere zin ook niks over je relatie!
Bij mij was het vooral de drang naar vrijheid. Ik was nog niet klaar om me te binden en ik vond dat ook maar eng. Ook moet ik toegeven dat ik aandacht erg leuk vond. Mijn advies is om voor jezelf een keuze te maken: of hij het waard is om je zo aan hem te binden, om je vrijheid ‘op te geven’.

Ik heb bij mijn huidige vriend dit gevoel helemaal niet meer, ik mis die vrijheid niet. In vorige relaties had ik dat precies zoals jij beschrijft, misschien ook omdat ik toen wat jonger was en me niet wilde binden.

Oooh shit, ik heb dit ook! Ik begon te denken dat dit weer typisch iets voor mij was, niet dus:’) En ik dacht ik over m’n vriend dat hij niet goed voor mij was, hij is echt heel vergeetachtig. Maar sinds afgelopen zaterdag hoor ik niks van hem. Bezig met examens zegt ie, maar dan zet je toch niet de hele dag je telefoon uit en als hij ziet dat ik heb gesmst, dan reageer je toch wel even? Maar door bijna een week niks van hem gehoord te hebben, heb ik wel dat verliefde gevoel terug en echt de drang om hem te zien. Waar ik eerst een paar weken tegenop zag, bang dat ik niet blij was om hem te zien. Dat is nu wel anders! Alleen wel raar dat hij me zo negeert, dit is de eerste keer dat hij zich zo gedraagt. Ik heb aan hem gevraagd of hij na z’n examen vandaag meteen even langs kan komen, want aan zo iemand negeren is natuurlijk niet normaal ookal brengt het bij mij m’n liefdesgevoel terug:P

twijfels is normaal wieweet moet je weer wat meer dingen met hem ondernemen keer zwemmen ofzo dat helpt soms om weer helemaal gelukkig te worden

@ThePretender: Pfff, dat niet reageren houdt hij wel lang vol dan zeg! Ik zou dat noooit kunnen haha, ik wil altijd gelijk antwoorden en lezen wat hij zegt, ookal ben ik druk bezig haha. Maar misschien zit hij gewoon in de stress en wil hij super goed zn best doen ofzo? En daarom volledig focussen…?

Ik heb mn vriend zondag voor het laatst gezien, wel elke dag gesmst, en eerst zou ik vanavond nog even naar hem toe gaan maar dat gaat nu waarschijnlijk niet meer door. Het is misschien nog niet zo lang, de aantal dagen van zondag tot nu, maar echt de drang om hem nu weer heel graag te zien heb ik nog niet echt… Ik zie hem vrijdag ook, misschien is het dan wat meer ofzo.

Ik vind het zo irritant dat ik niet een duidelijk antwoord voor mezelf heb. Dat ik niet 100% zeker weet of ik echt liever vrijheid heb of toch hem. Maar als ik dan denk aan hoe m’n single leven zou zijn, dan wil ik hem niet kwijt.

AAARHG.