Ik twijfel of hij nog wel van me houdt

Hee meiden,
Laatst heb ik een topic geopend over seks voor het huwelijk, en of ik dat wel of niet moest doen. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om dat niet te doen omdat ik denk dat het beter is bij twijfel om het nog even uit te stellen. Maar ook omdat ik voor mezelf nog wat dingen op een rijtje moet zetten. Sinds ik dat aan mijn vriend duidelijk heb gemaakt is er iets veranderd in onze relatie.

Hij probeert doormiddel van woorden er voor te zorgen dat ik die stap toch met hem zet en toch seks met hem heb. En hij doet laatste tijd heel droog tegen mij.

Zo zegt hij bijna nooit dat ie van me houdt. Probeert hij te serieuze gesprekken te vermijden, en lijkt het wel of hij me alleen maar wil voor seks. Maar ik wil dus nog echt niet ontmaagd worden.

Om het kort samen te vatten hij verwaarloosd me de laatste tijd heel erg en ik heb het gevoel dat ik alleen hoef te komen als hij zin heeft in seks. (Tenminste de dingen die we wel doen op dat gebied)

Ik hou heel veel van hem en ik wil gewoon een leuke relatie waar seks niet het belangrijkste is. Ik wil het hem nog een keer duidelijk vertellen en hopen dat hij het snapt. Maar ik krijg amper nog een normaal gesprek met hem dus ik weet niet hoe ik daar over moet beginnen. En het meteen uitmaken is ook geen optie want van mijn kant zit de liefde echt diep.

Maar ik weet dus even echt niet wat ik met deze situatie aanmoet…

hmm ik kan wel snappen dat het voor hem wat veranderd als hij niet achter de mening staat ‘geen sex voor het huwelijk’. Natuurlijk draait het in een relatie niet alleen om sex maar het is toch wel belangrijk(als je wel voor seks bent). Hij is er wss niet vanuit gegaan dat jij er zo over dacht en kwam het misschien als een schok, en is de relatie daardoor nu anders geworden dan dat hij voor ogen had?

Maar ik zal gewoon smsen dat je met hem wil praten en dan vragen waarom hij anders doet??

En wat heb je hem verteld? geen sex voor het huwelijk of dat je er nog niet klaar voor bent?

Doe een poging om serieus met hem te praten, als hij er ook serieus op in gaat zeg dan dat je het zo langer niet wilt. luistert hij niet naar je en doet hij ongeinterreseert.
klinkt hard maar dumpen die handel hij is het niet waart.

Mmm, ik weet niet. Aan de andere kant snap ik je vriend ook wel omdat ik op kan maken dat je alles doet behalve sex voor het huwelijk? :face_with_raised_eyebrow: beetje vreemd. Bovendien voelt hij zich nu verplicht met je te trouwen, anders wil jij hem niet meer. Maar jou snap ik ook! Mijn vriend moest tien maanden wachten tot ik er klaar voor was, maar daar had hij geen problemen mee.

Hij weet dat ik een christelijke achtergrond heb maar hij is ook gelovig. Dus ik vind eigenlijk dat hij het wel zou moeten snappen. Om hem tegemoet te komen gaan we weleens verder dan zoenen. Maar echt seks voor het huwelijk lijkt mij niet zo’n slim idee. Maar het is gewoon vervelend als je vriend altijd superlief voor je is en dat je dan zoiets vertelt en het zinnetje ’ ik hou van je’ daarna ineens nooit meer uitgesproken word.

Als je wel hand en/of mondwerk doet dan snap ik je vriend ergens wel en vind ik jou enorm hypocriet. Als dat niet het geval is dan zou ik hem in een brief uitleggen hoe je je erover voelt.

Ik vind je totaal geen hypocriet, ook niet als je hand/mondwerk doet, dat is toch nog altijd iets totaal anders als seks.
wel vervelend voor je! Als hij inderdaad ook christelijk is, zou hij jou standpunt van: maagd tot het huwelijk, beter moeten begrijpen. Het is dus echt niet leuk dat die dan nu zo kortaf tegen je doet. Ik zou het hem proberen duidelijk te maken, door middel van een brief sturen misschien? Ik zou vertellen dat je heel veel van hem houdt, en graag weer zou willen dat het zoals vroeger werd. en dat jegewoon nog niet aan seks toe bent + dat je christelijk bent, en van daar uit het liever gewoon nog niet wilt.

Succes.

Ik word heel erg meegetrokken in de mening van mijn ouders en durf me daar niet tegen te verzetten. Dus dit is ook gewoon een stap waar ik wel 100x over na moet denken want stel mijn ouders komen er ooit achter dat ik geen maagd meer ben dan heb ik wel een heel groot probleem. Dat kan hypocriet genoemd worden en dat is het misschien ook wel maar daar heb ik al heel erg mee in de knoop gezeten. En ik heb voor mezelf dus besloten dat als ik nu al twijfel ik het beter gewoon niet kan doen.

Tja, voor jongens is het nu eenmaal moeilijk te begrijpen dat een meisje zou wachten tot na het huwelijk… Ik begrijp dat het niet makkelijk voor hem is. Maar als hij er niet mee kan omgaan, ga je toch iemand moeten zoeken die dat wel kan… (Ik vrees alleen dat je je aan veel reacties zoals deze van je vriendje zal moeten verwachten)

Ik denk niet dat het specifiek ‘voor jongens’ moeilijk te begrijpen is, ik ken een koppel waarbij het is uitgegaan omdat de jongen geen seks voor het huwelijk wilde. Die zijn er gelukkig dus ook nog xD Om even te reageren op Brod.

Maar back to you, zo’n situatie was te verwachten en veel kan je er niet aan doen. Uiteindelijk moet je je aan je eigen normen vast houden en niet die gaan bijstellen voor een ander. Als hij er niet mee om kan gaan is het misschien gewoon geen match voor je.

Je ouders hebben zich niet te moeien in jouw seksleven… Als jij er zin in hebt en denkt dat je er klaar voor bent? What’s the problem? Ik ben ook christelijk, maar het concept van seks voor het huwelijk begrijp ik echt niet. Het dateert van een periode waar men mannen die seks hadden met vrouwen zo konden dwingen te trouwen (later in Amerika: shotgun marriage). Maar als jij er natuurlijk een belangrijke boodschap aan hebt, moet je er zeker en vast voor gaan. Maar tja, van je vriend verwachten dat hij ook zo denkt?

Sure, bedankt voor de correctie :slightly_smiling_face: Bij ons in België komt het gewoon heel zelden voor, maar Nederland is natuurlijk wat religieuzer ingesteld dus ik kan me voorstellen dat er ook jongens zijn die het niet willen.

Ik ben het eens met je post, maar ze mag ook haar normen niet laten bijstellen door haar ouders… TS, denk gewoon eens goed na wat het nu is dat je wil en het meest belangrijke: waarom?

Dat verwacht ik niet van hem maar als hij me niet meer hoeft moet hij dat gewoon zeggen en niet proberen me alsnog over te halen en bot tegen me te doen, het punt is dat ik gewoon het idee heb dat hij me alleen daarvoor wilde.

Volgens mij houdt geen seks voor het huwelijk in dat je geen seksuele handelingen verricht (geen seks en geen mond- en handwerk dus, niks). Dus het is wel een beetje hypocriet, ja.

edit: Dat is eigenlijk helemaal geen antwoord op de vraag.
Het is sowieso fout als een jongen je anders gaat behandelen als jij bepaalde dingen niet wil doen. ‘Dwing’ hem om een serieus gesprek met je hebben of leg anders een brief op zijn kussen en vraag later wat hij ervan vond.

Als hij vooraf weet dat hij een relatie begint met een christelijke, dan moet hij daar rekening mee houden. En als hij genoeg van je houdt, dan gaat het hem om jou en niet om de seks.

Maar wat BigMacMenu ook zegt, als je wel aan hand/mondwerk doet, snap ik je vriend aan de ene kant ook wel.

Precies dat. Ik ben ook christelijk, maar dat heb ik ook nooit mee gekregen dat het nog van deze tijd is. Bijna de hele gemeenschap hier heeft een christelijke achtergrond, zover ik weet leven ze niet vanwege die reden met die ‘regel’.

Daarnaast, als jij er gewoon niet klaar voor bent, moet je toch het er over hebben met hem, en lukt dit niet, moet je toch overwegen of de relatie met hem wel zo goed is voor jou. Het gaat er niet alleen om nu dat hij begrip toont voor jouw principes, maar een man moet ook kunnen luisteren, kunnen praten met jou over dingen die jou bezighouden.

Het is iets van jou dat je je geloof zo serieus neemt dat je je daar ook daadwerkelijk aan wil houden. Dus ik vind niet dat hij het recht heeft om dat te willen veranderen… Ik ben zelf ook christelijk en ben het echt niet van plan! Ik weet dat het heel moeilijk is en ook voor hem, maar het is niet onmogelijk, ik ken genoeg stellen die gewacht hebben. Maar misschien moet je voor jezelf uitmaken wat belangrijker is voor jou? Of je maagd wil blijven voor jezelf of voor je ouders?