Ik trek mijn wimpers eruit

Hallo allemaal,
Ik zit sinds 2 jaar met een probleempje.
Ik trek mijn wimpers eruit :frowning_face:
Eerst trok ik altijd de mascara eraf maar nu trek ik ook door als de mascara weg is…
Meestal stop ik na een tijdje wel maar ik heb nu haast geen wimpers meer en ze zijn ook heel kort geworden :’(
Heeft iemand hier ervaring mee of is iemand het gelukt om te stoppen?
En heeft iemand goede tips hoe je je wimpers weer aan kan laten groeien?
Ik baal er echt van maar het lukt maar niet om te stoppen :frowning_face:

Probeer anders ergens ander aan te zitten, ik bedoel gewoon aan je haar ofzo ik weet niet, is maar een idee

eh trek ze er gewoon niet uit?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik trok vroeger in mijn slaap onbewust m’n haren er uit, en dan niet een paar, maar echt hele plukken. Aan mijn reactie heb je denk ik niet zoveel, sorry. :’)

Oké, ik trek altijd al mijn haren eruit. Nu ben ik kaal, hoe zou dat toch komen?

gebruik zo min mogelijk mascara en probeer bijv een elastiekje om je pols te doen, elke keer wanneer je de drang hebt om aan je wimpers te zitten trek je aan het elastiekje. of kauwgom kauwen. dit hielp bij mij ook.

mijn wimpers zijn weer helemaal aangegroeid!

Ja ik gebruik eigenlijk wel veel te veel mascara het is zo dik dat het zo korrelig voelt en dat ik het eraf trek. Nu gebruik ik wel minder mascara, maar omdat het een gewoonte is geworden kom ik er verschrikkelijk moeilijk vanaf… Ik zal die tip met kauwgom eens proberen! Best een goed idee. Ik heb ook al is geprobeerd met sambal maar dit werkte ook niet…

Dat was getroll.

Sorry, maar ik vind het ongelofelijk stom van Ts dat ze haar eigen wimpers eruit trekt en niet inziet dat dat niet heel slim is.

:’’’’’’’’’’’’’’’’’’'D

Ja klopt, je hebt wel gelijk maar het is zo moeilijk. Het klinkt echt heel raar maar ik vind het gewoon zo fijn om te doen en heel erg bedankt!

Tja sommige dingen gebeuren gewoon en dan raak je eraan verslaafd. Dat is heel menselijk namelijk en het overkomt iedereen wel eens dacht (verslaafd raken aan iets) ik dan toevallig aan dit en het lukt me niet om er zo mee te stoppen. Ik vind je reactie erg raar want ik vraag gewoon om advies en mensen met dezelfde ervaring, reageer dan gewoon niet, of iniedergeval niet op deze manier

Waarschijnlijk doe je dit al zo lang dat het inmiddels een gewoonte is geworden waardoor je er dus niet meer zomaar mee kunt stoppen. Het is zelfs een bekende aandoening: trichotillomanie.

De tip met het elastiekje is een goede. Zorg dat je altijd een elastiekje om je arm hebt. Merk je dat je weer zit te plukken aan je wimpers of heb je de drang om dat te doen, trek dan aan het elastiekje.

Dat valt onder automutilatie. Het klinkt misschien heel raar maar het is echt zo. Er zijn ook meisjes die hun haar uittrekken. Als het je echt niet lukt om te stoppen kan je het best met iemand er over praten en hulp zoeken, je hoeft natuurlijk niet meteen naar jeugdzorg oid. Maar bijvoorbeeld je moeder er over vertellen die let wel op je en als je het doet zal ze zeggen dat je moet stoppen, dat werk wel het best voor je denk ik :slightly_smiling_face:

ik trek het wel met mascara eraf
maar niet mijn wimpers
denk ik
maar ik trek wel de haren van mijn gezicht af
oke

neee dan niet hahhhaha, zo erg is het niet! ik heb wel wimpers maar er zitten “gaten” tussen en ze zijn heel erg kort geworden! Vaseline las ik net ook ergens ik ga dat ook maar ns proberen!

Dat elastiekje zal ik ook eens proberen ja!
Het is meer als ik eraan trek geeft het een beetje een raar fijn gevoel en als ik het eruit heb getrokken niet meer. Het klinkt echt heel raar maar het voelt echt zo.

M’n ouders hebben al vanalles geprobeerd (sambal, zout etc.) maar dat werkte niet, ik merk wel dat ik het heel erg doe als ik gestresst raak. M’n vriendinnen helpen me ook wel. Maar ik denk dat ik me er gewoon toe moet zetten om het niet te doen want als ik alleen ben ga ik er gewoon mee door…

[i]Heb precies t zelfde probleem gehad, zodra ik stress had of zenuwachtig was ofzo!
Ik heb toen mezelf in de spiegel gekeken en zag dat k dit niet wou, dat k andere meiden zag met mooie wimpers en ik amper wat had, toen heb k met mezelf af gesproken elke avond voor k na bed ga me mascara eraf te halen, en na een maandje ongeveer te kijken hoe ik er toen uit zag! Ze waren weer mooi lang!

Dus, haal ELKE avond voor je gaat slapen je mascara eraf, of als je de neiging hebt er weer aan te trekken METEEN het eraf te halen! Zo heeft t mij heel erg geholpen!

Succes :couplekiss_man_woman:[/i]

Het is in ieder geval goed dat je je bewust bent van het feit dat je een probleem hebt en dat je er vanaf wil komen. Het zal niet makkelijk gaan omdat je het waarschijnlijk zo uit gewoonte doet dat je niet eens door hebt dat je het doet. Probeer in ieder geval vanaf nu goed op te letten. Merk je dat je aan je wimpers zit, trek gelijk je hand terug (of trek aan het elastiekje). Op den duur zal het dan vanzelf makkelijker gaan.

Wauw dankje dit is echt een hele goede tip! Dat eraf halen werkt denk ik heel goed want ik doe het bijna niet als ik al geen mascara heb gedragen die dag! alleen als ik mascara op heb en het eraf trek dan trek ik daarna door. Deze ga ik zeker proberen! :grinning: