Ik trek me alles te veel aan

Moest het kwijt;

Ik ben zo verschrikkelijk snel gekwetst door vriendinnen en heb geen idee waarom . Over het kleinste dingetje of grapje zit ik heel de dag te piekeren . Maar mijn vriendinnen zijn gewoon fantastisch en ik kan geen betere wensen . Maar als ze al met ‘oke’ in plaats van ‘okee’ reageren ben ik al bang dat ik iets heb fout gedaan . Ik word ook helemaal gek van mezelf want doe er alles aan om maar perfect te zijn, en dat iedereen me mag … Mn vriendin zei pas :‘hoe krijg jij het in godsnaam voor elkaar dat iedereen jou toch mag?’
Maar aan de ene kant voel ik me gewoon altijd alleen.

Ik heb exact hetzelfde en het is ontzettend vervelend!
Ik heb er iedere dag last van en kan me om de kleinste dingetjes blijven stressen. Helaas ben ik er zelf ook nog niet achter hoe ik ermee om moet gaan dus ik volg dit topic even. :slightly_smiling_face:

Dat had ik eerst ook, maar je bent niet geboren om iedereen te pleasen. Dus probeer gewoon wat relaxter te zijn. Als een vriendin van mij een paar weken terug bot reageerde, was ik ook al in de stress; heb ik iets verkeerds gezegd?! Nu heb ik zoiets van: boeiend, er is niks, ik heb niks verkeerds gezegd. Maar bij mij lag het ook aan het feit dat ik niet echt mezelf kon zijn bij mn vriendinnen, en me snel buitengesloten voelde. Nu ik vakantie heb, merk ik weer wie ik echt ben en wat ik wil. Lekker met mn vriend zijn, met andere vriendinnen die niet bij mij op school/in de klas zitten optrekken, niet 24/7 de mobiel in de gaten houden ‘hebben ze nog iets gezegd…’ Doe je eigen ding, real friends will stay :wink:

Heb je dit ook met je vriendinnen besproken?
Als jij niet aangeeft dat je daar soms druk over maakt, dan weten zij dat niet.
Door het aan te kaarten kunnen zij daar eventueel rekening mee houden.

Ik herken je gedachtegang wel, ik heb dat zelf ook regelmatig.
De waardering en liefde van vrienden en vriendinnen gaan ver, die zullen echt niet zomaar raar doen of je laten vallen.
No worry.

wow, ben jij mij ? Ik heb hier net zelf ook een topic over aangemaakt… over een iets ander onderwerp, maar ik trek me ook alles teveel aan.

dit heb ik ook precies hetzelfde. ik kan weken ater nog steeds piekeren over wat iemand zei tegen mij (wat bijvoorbeeld een gemeen grapje was of zo…)

Je bent echt niet de enige.

Een vriendin van mij heeft dit ook heel erg, en wij mogen elkaar echt heel erg en zijn heel erg naar elkaar toe getrokken maar ik heb de vreselijke handicap dat ik soms best bot om de hoek kan komen(niet bewust) en veel mensen weten dat van mij en lachen het weg, of maken een lullige opmerking terug die ik vervolgens dan weer weglach ofzo. Ik kan er wel tegen maar ik moet echt op mn tenen lopen met haar… Hahah is opzich n hele fijne oefening voor mij, want ikw eet dat als ik te hard ben dat zij een weekend niet slaapt bij wijze van. Dus ik pas mij aan aan haar. Ze heeft ook gigantisch veel ruzie met haar vriend omdat hij botterik numbero uno is, en dat knalt natuurlijk gigantisch haha. Daarna komt ze naar mij met haar verhaal en als ik dan ook maar zeg dat ik het met haar eens ben bijvoorbeeld dan wordt ze bang dat ik een vertekend beeld van haar vriend krijg enzo… en als ik advies geef moet ik echt zorgen dat ik niet zeg van ‘ik zou dit doen… want…’ want daar raakt zij helemaal gestresst van als haar mening daarvan verschilt. Ik kan ook niet zomaar mijn mening geven bij haar omdat ze dan denkt dat we ruzie hebben:P
maar zij is inderdaad ook zoon meid zonder enig kwaad in zich, en iedereen mag haar alleen komt er niemand heel dicht bij haar in de buurt omdat niemand haar wil kwetsen dus heeft ze alleen maar oppervlakkige vrienden. op mij en dr vriend en nog wat mensen na