Ik trek het niet meer.

Hoi meiden.
Dit is meer familie gerelateerd, maar er is geen ander passend forum hierbij.
Dit is mijn probleem:
Mijn ouders zijn al ruim 5 jaar gescheiden, omdat mijn moeder m in een keer peerde. Gelukkig hadden ze eigenlijk nooit ruzie.
De ellende begon toen mijn vader een vriendin kreeg en mijn moeder gelijk al de pik op haar en mijn vader had.
Goed, er zijn dingen niet handig verlopen maar mijn moeder sloeg echt door.
Om een heel lang verhaal kort te maken:
Ik ging me van me afbijten naar mijn moeder toe, toen heeft mijn moeder me op kerstavond niet het huis ingelaten.
Er bleven maar ruzies ontstaan.

Nu ging het eindelijk even goed tussen mijn moeder en ik.
Tot gisteren. Mijn zus was het altijd met mijn moeder eens, maar gisteren was ze er klaar mee.
Mijn zus en moeder kregen ontzettende ruzie door de telefoon.
Ik ben sinds deze avond bij mijn moeder. Ik zit samen met mijn zus op mijn kamer want mijn moeder bitcht ons steeds af.
Ik probeer optimistisch te zijn, maar ik ben kapot. Ik wil dit niet meer.
Ik heb eindeloos met mijn moeder gepraat, maar niets helpt.
Ik kan niet naar mijn vader want hij is twee weken op vakantie en ik mis m ontzettend. Ik heb hem niets over deze ruzie verteld want ik wil dat hij van zijn verdiende vakantie kan genieten.
Ik wou mijn beste vriend bellen om mijn hart te luchten maar hij zit halfdronken aan een bar in zeeland.
Mijn beste vriendin zit drie weken in Frankrijk.
Ik kan nergens heen.
Ik heb wel mijn zus, maar zij moet het hele weekend werken.

En ook op lange termijn trek ik dit niet meer. Ik voel me zo alleen :frowning_face:
Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Oooh wat vreselijk kut voor je, ik weet niet hoe ik je kan helpen want zit namelijk zelf niet in een situatie dat mijn ouders gescheiden zijn of dat ze ooit nog ruzie hebben.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de sfeer bij jullie in huis snel weer beter word

Ik zou voor nu heel even denken aan andere dingen, en misschien je opgeven voor wat leuks in de zomer.

Daarnaast zou ik wachten tot je vader terug is van vakantie, en hem alles uitleggen. Samen kunnen jullie misschien een oplossing vinden.

Wat verschrikkelijk voor je! Zijn er toevallig geen andere vrienden waar je naartoe kunt?

Ik ken het…Mijn ouders zijn ook gescheiden en kunnen elkaar niet luchten, maar aangezien je op dit moment niet bij iemand terecht kan (zoals ik het lees) zou ik gewoon nog even volhouden. Je kan het beste gewoon sterk in je schoenen gaan staan en ook al is het kut je moet er gewoon even doorheen. Ga overdag leuke dingen doen en leid jezelf af. Als je moeder weer bitcht ga je gewoon met muziek op je kamer zitten of wat dan ook. Dat is denk ik nu het beste wat je kan doe :slightly_smiling_face: Succes in ieder geval

Wat naar zeg, bah! :sob::muscle: Zijn er in de buurt geen andere vrienden waar je naar toe zou kunnen? Al is het maar voor eventjes? Klasgenoten? Of kun je gaan sporten of iets zodat je niet de hele dag op je kamer hoeft te zitten omdat je moeder thuis is.

Gelukkig zijn mijn ouders niet gescheiden en weet ik dus niet precies wat je doormaakt, maar ik wilde toch even reageren.

Je mag mij noten als je wilt hoor. Mijn ouders zijn ookngescheiden en heb ook meeeega veel ruzies gehad met ma. Z

Ik voel je. Ik heb ook gescheiden-ouders problemen (gehad). Als ik jou was zou ik proberen overdag iets te plannen, bijvoorbeeld met dat ene aardige klasgenootje? Je hoeft ze het probleem niet te vertellen, zolang je maar afleiding hebt en even niet bij je moeder hoeft te zijn. Probeer dit zoveel mogelijk te doen, dan heb je toch nog leuke dagen, kun je dadelijk alles aan je vader vertellen en daarna kijken naar een oplossing.

Heel erg bedankt voor de reacties iedereen!

Ik heb nagedacht en ga vanavond met mijn zus en mijn moeder praten.
Als dit geen resultaat oplevert en het blijft ruzie, dan vertrekken wij naar onze opa en oma.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun :kissing:

Kan je niet gewoon bij je vader thuis zijn? Ook al is hij er niet?

Succes vanavond, hopelijk komt het goed, maar anders zijn jullie opa en oma natuurlijk een goede oplossing.