Dit gaat een lang verhaal worden.
Het begon 1,5 jaar geleden ik was al 12 jaar goed bevriend met een vriendin.
En zij had toen een vriendje en was goed bevriend met M(inmiddels al 1 jaar en 3 maanden mijn vriend)
Toen we wat kregen gaven ze altijd elkaar een kus op de mond en noemde ze elkaar schat in mijn bijzijn na een half jaar stopte dat eindelijk na een mega trip actie van mij.
ik ben niet meer bevriend met dat meisje omdat ze veel verborgen hield voor me dat ze bv. nogsteeds op mijn vriend gek was.
Mijn vriend is altijd heel lief geweest echt een schatje koopt superveel voor me enzo.
komt elk weekend hier slapen hij woont 250KM verder.
hij heeft 5 jaar aan de drugs gezeten en beweerd dat hij voor mij gestopt is.
ik ga af en toe daar wel eens heen zoals met oudjaar al zn vrienden daar zaten aan de drugs en ik kwam in gesprek met een vriendin van hem en ze zij knap dat M niks gebruikt.
Ik zij jah doet hij al dik een jaar niet, ik zag haar raar kijken en beetje lachen WEG vertrouwen dus.
Ook weegd me vriend maar 54 kilo en is 1.80… hij moet aankomen maar dat lukt niet.
terwijl hij dat voor hij gebruikte altijd wel kon dus eigenlijk ben ik er vrij zeker van dat hij nog wat gebruikt.
Ik heb in augustus een miskraam gehad ik had vermoedens dat ik zwanger was maar ik wist het niet zeker en omdat ik rond die tijd ondergewicht had plus de pil slikte plus vol met stress zat is het op een miskraam afgelopen.
sindsdien zijn we heel close geworden en we vertellen altijd alles tegen elkaar.
Maar ik vertrouw hem niet hij doet vaak raar hij is HEEL betweterig liegd ovr kleine/grote dingen.
ik heb al vaak de neiging gehad om uit het leven te stappen ik moet 10 februarie naar een psygyator(geen idee hoe ik dat schrijf).
Ik heb een rot thuis situatie hij maakt er vaak geintjes over.
maar hij houdt wel echt van me maar ik ben bijna 16 en ik mis mn vrijheid!
Ik wil een jongen waar ik mee samen kan wonen hij is 20 heeft een auto enzo maar hij kan op zijn eigen wonen maar mij er dan echt niet bij betalen.
Ik ben hopeloos ik leef voor hem ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!
Als je het gevoel hebt, dat je leven alleen nog maar uit hem bestaat. En als je het idee hebt dat hij tegen je liegt, gemene opmerkingen maakt…denk ik niet dat je een toekomst met deze jongen op kan bouwen…al mag hij dan nog z’n lieve en leuke momenten hebben (dat hebben ze meestal allemaal ook nog wel) er klopt iets niet, en dat heb je door, je zegt zelf dat je je vrijheid mist, vrijheid is belangrijk, dus zonder hem zou je denk ik veel beter af zijn…ondanks dat jullie samen veel meegemaakt hebben…
Wow, heftig. Zeker omdat je nog maar 15 bent.
Ik zou echt niet weten wat je hier mee zou moeten doen. Sterkte ermee in ieder geval!
Je leeft niet voor hem. Zo te horen is hij niet de leukste jongen en zoals je zelf zegt; ik trek het niet langer. Maak het dan uit, je maakt jezelf ongelukkig.
Sorry als ik bot klink, zo bedoel ik het namelijk niet. Alleen komt het vaak genoeg voor dat iemand hier op girlscene een heel verhaal schrijft over hoe erg de situatie is en vervolgens elk advies weigert.
Probeer met hem te praten over de situatie en sta goed stil bij wat het beste voor jou is.
Oke. Dan maak je het dus uit als je het niet meer trekt?
En je doet wel een beetje overdreven hoor, je leeft voor hem? Dus dat betekent dat als hij er niet is, jij dood bent? En een miskraam als je vermoed dat je zwanger was maar het niet zeker wist? Beetje vreemd allemaal. En hoe oud is je vriendje dan wel niet als die al 5 jaar aan de drugs zit?
^ In haar verhaal staat 20, dus toen hij net zo oud was als haar was hij al verslaafd.
Ik heb al eens eerder op het punt van uitmaken gestaan en ik weet ik kan echt niet zonder hem hij helpt me ook altijd heel goed als ik problemen heb.
hij helpt me altijd heel veel met school en doet echt zijn uiterste best om me gelukkig te maken maar het liegen zit me nog het ergste tegen.
als hij drugs gebruikt vertel het me eerlijk ik zou het niet eens erg vinden sterker nog dan ben ik blij dat hij het zegt maar hij wil nooit over zijn (verleden) drugs gebruik praten.
Mijn ouders zijn helemaal dol op hem me broertje hecht zich heel erg aan hem.
En gaat hij zondag avond weg tel ik letterlijk de uren af tot ik hem zie ik leef echt enkel voor hem.
En dat maakt het zo moeilijk
Oh, overheen gelezen. Nouja, KAN opzich wel.
Is die jongen je eerste vriendje? In dat geval is het sowieso al heel logisch dat je hem moeilijk los kunt laten…iemand die aan de drugs zit en het voor jou niet makkelijker maakt is zeker niet het ideale vriendje. Hij hoort je gelukkig te maken.
en inderdaad, hoe oud is die jongen?
Als hij er niet meer is weet ik gewoon echt niet meer wat ik zou moeten.
Nee ik vermoede dat ik zwanger was ik wist het niet zeker TOEN ik heb toen een miskraam gehad ben later naar het ziekenhuis gegaan want die moeten alles dan nog schoonmaken zegmaar.
Hij is begonnen op zijn 14e en hij zegt dat hij gestopt is toen hij me leerde kennen op zijn 19e dus
Gods zeur niet en maak het uit.
@Foreveralone het is niet iets wat je zomaar doet iemand waar je al bijna 1,5 jaar mee samen bent is niet iets dat je net als een paar schoenen weg gooid.
Als je van iemand houd is dat niet gemakkelijk…
Oke nee dat was wel heel gemeen en bot. Maar ik zou dr wel serieus over nadenken om ermee te stoppen, dit is ook niet goed voor jou.
En ja het zal even kut zijn als het uit is, maar je bent nog jong. Je komt er wel overheen!
Nu spreek je jezelf wel tegen…
Eerst; ik vind het zo erg, ik kan niet tegen dit en dit…
en dan ga je het goedpraten met wat hij allemaal wel heeft en doet.
Praat met hem en maak dan zelf je keus.
Van iemand houden, oke. Maar alleen voor die persoon leven, nee nee meisje. Zo werkt het niet.
Voor mij is het gewoon extra moeilijk dit gaat missgien heel dom klinken maar mijn vader is nooit lief geweest tegen me niet dat hij me dag in dag uit in elkaar sloeg maar iedereen had altijd een lieve papa en ik heb me vader altijd gehaten dat doe ik nog steeds.
en ik heb me gewoon aan hem vast geklamt zegmaar bij hem voelde ik me altijd veilig
mensen kunnen makkelijk zeggen van je bent nog jong, en er zijn meer jongens maar ik snap jou wel want je hebt bent er toch al 1,5 jaar mee samen en dat is niet zomaar een paar maandjes he, jullie hebben denk ik zoveel samen meegemaakt dat je nie zou meemaken als je niet bij hem had geweest,
maar dat hij liegt kan niet, mijn vriend zeg altijd eerlijk als hij iets heeft gedaan dat vind ik het beste, misschien kan je er gwn heel goed over praten want ik snap da je het niet zomaar kan uitmaken dat zou ik ook niet kunnen,
verder kan ik je niet echt helpen sorry
Ik heb hem net even gesmsd dat als hij klaar is met werken of ik hem dan even bellen kan ik wil even praten.
ik wil het niet zomaar opgeven
Kijk dat is mijn probleem dus al zijn fouten dingen praat ik zelf ook weer goed.
dit doet hij fout maar dat goed.
ik kan met hem maar ook niet zonder hem
daarom weet ik egt nie meer wat ik doen moet!
Ik snap dat het moeilijk is om iets waar je je veilig voelt op te geven, maar op een gegeven moment moet je op je eigen benen staan meid.