Ik trek het me teveel aan.

Hey meiden,
ik zit best wel met iets…
Ik ben namelijk best onzeker en daarom trek ik me teveel aan wat andere mensen over me denken, en dan vooral de mensen met wie ik omga. Het hoeft niet altijd negatief te zijn. Het kan bijvoorbeeld zijn; goh, ik vind dat je de laatste tijd een nogal chagrijnige indruk maakt, vind ik niet echt fijn.
En van mezelf weet ik dan, dat het helemaal niet mijn bedoeling in. En dan ga ik er tegenin van; wat?! hoezo:O maar dat was mn bedoeling niet! En dan denkt de ander gelijk weer; jeetje zeg, trek het je niet zo erg aan… je maakt van een mug een olifant.
Juist, dat is dus kennelijk waar. Ik vind het echt niet fijn! Ik maak mezelf er alleen maar verdrietig mee, als ik over de kleinste dingen iets groots maak. Dat mensen bijvoorbeeld zeggen; denk gewoon, heb schijt wat de ander vind/denkt! Ja, kon ik dat maar .__.

Probeer er realistisch naar te kijken.
Misschien vinden mensen je bijv. indd een beetje saggo, of vinden ze je kleren niet mooi, whatever.
Wat is er dan het ergste dat er kan gebeuren?

Juist.

[i]Als je ‘chagrijnig’ bent zit je dan echt iets dwars of niet?
en je moet niet onzeker zijn,
er zijn altijd van die personen die je onzeker maken!
heb ik ook gehad.
Maar nu denk ik echt leuk voor je.
en als je zo denkt en gewoon met je vrienden die je accepteren leuk omgaat.
Is het toch goed?
Ik bekijk het altijd zo. (;
Hopelijk heb je hier wat aan!

xx[/i]

Dat probleem heb ik ook heel erg.

Heel stiekem trek ik mij deze dingen ook (nog te erg) aan…
Van wat anderen zeggen, denken e.d.
Vaak genoeg… maar andere keren dan weer niet. Dan heb ik echt zo’n ‘schijt aan’ houding. Kinda weird huh. Ik zou je niks kunnen adviseren ofzo :frowning_face: Sorry

Vooral als mensen zeggen: Je komt zo onzeker over, of je bent zo onzeker.
Daar word je nóg onzekerder van…

Dan moet je juist zelfverzekerder gaan doen (ook al ben je dat niet)
Jij mag er toch ook zijn? Doe gewoon vrolijk, dan vinden mensen je aardig en dus niet chagerijnig!
Als jezelf van jezelf houdt gaan anderen dat ook doen! (a) Let maar op :stuck_out_tongue:

Heb het zelfde

Heb ik ook last van. In plaats van je aangevallen te voelen zou je eigenlijk gewoon wat met die kritiek moeten doen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan…

heeyy,

Je moet inderdaad juist vrolijk doen…en dan denk je ja ik ga niet alsof doen…maar weet je…door vrolijk te doen en positief te zijn/denken ga je je vanzelf happy voelen en dan straal je dan ook uit trust me :slightly_smiling_face:

En kleed je dagelijks netjes/good. Draag maar een keer op een doordeweekse dag je mooiste rokje of jurkje…want daar ga je ook van stralen :wink:
Dat heb ik ook …als ik mij zelfverzekerd voel in mijn kleding…dan straal ik ook…:wink:

Ohw, ik ben het tegenovergestelde,
ik denk, och ik heb schijt op iedereen het kan me niks schelen wat mensen van mij denken. waarom zou het mij moeten schelen? iedereen leeft zijn eigen leven ^^
ik doe wat ik wil.

dat heb ik nou ook! dan halen ze soms voor de lol een grapje uit maar dan trek ik me het teveel aan en ga ik me rot voelen. dan kun je wel zeggen: ah schijt hebben op iedereen maar dat lukt gewoon niet :confounded:

Ik kan je her niet mee helpen, sorry, ik heb namelijk altijd zo iets gehad van: ze halen een grapje uit, en zo niet, dan negeer ik het. Ik merkte gister namelijk ook dat ze iets hadden gedaan, en ik ging er expres helemaal niet op in, want ze willen zich ook niet verraden, zo is de lol er snel vanaf enzo.

dat soort dingen trek ik mij ook te erg aan! Gelukkig ben ik de laatste tijd een heel blij en gelukkig meisje, dus doe ik ook altijd aardig tegen anderen, en heb je dit soort dingen niet. Als jij een keer chagerijnig bent, dan moeten zij vragen wat er is , en je helpen. niet zeggen dat ze het irritant vinden ofzo.

Gewoon schijt aan hebben! In andermans ogen kun je het toch nooit 100% goed doen, dus kun je maar beter jezelf blijven en dingen doen die JIJ leuk vindt!

Jaa erg is dat he! Dan word je dus nog onzekerder, dat is echt zo.
Maar goed. Het heeft bij mij gewerkt om te accepteren dat je niet kun voorkomen dat er over je geroddeld word. Mensen zullen altijd wel dingen over je zeggen. Alleen jij bepaald hoe je ermee omgaat. Je hebt alleen jezelf er mee, want die mensen, je kunt niet voorkomen dat ze niet over je praten.

okee, dit heb ik in zware mate.

Dit heb ik ook, ik heb het ook met andere dingen, ik wil altijd alles weten wat er gezegd wordt, en dat is geen nieuwschierigheid, maar perfectionisme… Ik weet niet waarom. M’n moeder noemt me ook wel eens een ‘spons’ omdat die ook altijd al het water opneemt haha ;p.
Maar het is inderdaad onwijs vervelend.

Dat heeft mijn vriendin ook zoo erg, ze is echt hardstikke lief maar ik word er soms echt gek van! Ik heb het al meerdere keren tegen haar gezegd… maar ze luisterd er niet naar <_< maar probeer je idd zelfverzekerd te voelen ook al ben je het niet en probeer steeds te denken van ‘boeiend wat anderen van me vinden’