Ik trek alles me te veel aan.

Ik herken me wel in jouw situatie …

Ben jij gelukkig met hem en wil je met hem verder ? Wie houd je tegen ? Doen !

Je vrienden zijn niet hetzelfde als jij, je hebt misschien gemeenschappelijke eigenschappen, maar je hebt een andere kijk op dingen dan hun. Zo kunnen je vrienden dus ook niet voor jou bepalen of die ene jongen leuk is of niet. Het is nou eenmaal ook niet de bedoeling dat iedereen op dezelfde jongen valt.

Op elk potje past een deksel, weet je nog ? Plus, als je vrienden échte vrienden zijn, dan accepteren ze de jongen met wie jij wilt zijn. Als jij hem leuk vindt, dan horen je vrienden blij voor jou te zijn.

Ik zou zeggen, go for it ! ::slightly_smiling_face:

Tsja, mijn vriend is ook echt compleet anders dan mijn vriendinnen en hun vriendjes. Zij nemen ook altijd hun aanhang mee naar feestjes enzo en ik neem mijn vriend eigenlijk nooit mee. Dat is meer omdat ik weet dat hij en mijn vrienden/vriendinnen niet echt iets tegen elkaar te zeggen hebben en dat is voor hem niet leuk, maar voor mij ook ongemakkelijk. Ook snappen mijn vriendinnen inderdaad niet zo goed waarom ik met hem samen ben, maar goed, we hebben wel gewoon een hele fijne relatie al ruim 3 jaar. Tsja. Zelfs mn ouders snappen het niet zo goed, terwijl het echt een goede jongen is. Hij heeft bij me op school gezeten, zn vwo afgemaakt en zit nu bij de luchtmacht. Nou, gedisciplineerder en netter dan het leger wordt het niet haha! Maar van mn ouders heb ik een beetje het idee dat het een gevalletje is van “niemand is goed genoeg voor onze dochter” haha. Ik ben ook hun enige dochter en de oudste thuis, dus alles is nieuw en eng en raar :stuck_out_tongue: Ik heb trouwens ook weleens van mensen gehoord dat ik te knap voor hem zou zijn ofzo, dat ze het daarom niet snappen. Ja wtf, hoezo oppervlakkig.

Uiteindelijk blijven mensen altijd oordelen, zelfs als mensen tegen je gezicht alleen maar goede dingen zeggen, wordt er geroddeld of gepraat. Dat kun je niet tegenhouden. Je moet alleen zorgen dat het jou niet tegenhoudt, want dat zou zonde zijn. Ach weetje, liefde is raar en onlogisch. Dus je kan niet altijd logische argumenten hebben waarom mensen wel/niet bij elkaar passen!

Dat had ik ook. Maar dat is nu inmiddels weg, mensen wennen eraan! :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie lieve reacties (: Gister voelde ik me op een gegeven moment echt heel klote en ik móést er gewoon wat over zeggen tegen hem, want ik voelde me gewoon lullig tegenover hem… Dus naja, eigenlijk heel gesprek over gehad (niet eens per se over reacties van andere mensen, maar ook sowieso gewoon dat ik twijfel en dat ik het idee van een relatie me gewoon afschrikt etc) en hij reageerde super lief eigenlijk. En ik zeg niet dat ik sowieso geen relatie wil met hem, maar ik heb echt van: zodra mensen/hij er “vanuit gaan” dat het sowieso een relatie wordt, word ik echt gek vanbinnen zegmaar en dan wil ik niet meer. Ik weet niet waar het aan ligt verder maar ik zou dan het liefste alles afkappen. Maar goed, hij reageerde heel begripvol eigenlijk en ik zie hem maandag, dan gaan we het er nog wel even over hebben… Maar alleen het feit al dat het nu nog niet zo “definitief” is, voelt echt zo veel fijner voor mij. Waarschijnlijk komt dit heel verkeerd over voor jullie (alsof ik nog gewoon “vrij” wil zijn zodat ik iets met andere jongens kan etc) maar zo ben ik absoluut niet en dat is ook totaal niet mijn bedoeling en dat weet/gelooft hij gelukkig ook. Maar goed.

En oja, hij had ook wel zoiets van: ik ben echt wel bereid om te “wachten” op jou, dat het voor jou fijn voelt enzo en naja, ik weet niet. Ik geloof ook gewoon nooit dat iemand me echt leuk vindt dus dat helpt ook niet echt :")

Hij zei trouwens gisteren in dat gesprek ook een keer van “lijkt wel beetje op bindingsangst dan… of niet?” En ik zit er nu even heel veel over te lezen maar eigenlijk is dat wel precies wat ik voel ja, alleen dan zonder het “vrij willen zijn en beetje rond kunnen flirten etc”-gedeelte, want dat heb ik totaal niet. Bijv ook dit soort stukjes:

Mensen met bindingsangst zullen daarom heel vaak afknappen op een relatie op het moment dat de partner het serieus begint te menen. Dit komt omdat men schrik krijgt dat de ganse relatie te serieus gaat worden, maar vooral heeft men schrik voor de pijn die er zou kunnen gepaard gaan met het moment dat de relatie zou moeten beëindigd worden.

Ugh ja heel erg.

Ah echt balen dat je je zo voelt! Je moet gewoon proberen om het te zien als een leuke tijd hebben met diegene! Het is natuurlijk absoluut niet nodig om na te denken over een toekomst met hem en je te binden etc. Denk op korte termijn, je vind hem leuk en wilt morgen wat leuks doen met zn tweeën. Als dat ook leuk is, kun je volgende week ook wat doen, enzovoort. Zo lijkt met veel minder bindend en officieel. Zo ben ik ook ooit begonnen met mn vriend. Toen dachten we gewoon, ja we zijn jong (we waren 15 toen) en we willen ons niet echt binden in een vaste relatie, maar we hebben wel gevoelens voor elkaar en we willen gewoon leuke dingen doen en genieten van elkaar en elkaars gezelschap :slightly_smiling_face: We waren wel gewoon monogaam trouwens haha, het was niet zo dat we ook met andere gingen. Voor ons heeft het uiteindelijk heel goed uitgepakt :wink:

Mm ik denk dat het best wel redelijk ‘normaal’ is om bindingsangst te hebben? Ik bedoel, je hebt 4 a 5 keer gedate met die jongen. Als je dan er al uit moet zijn of je een relatie met hem wil… :flushed: nou daar krijgt zowat ieder meisje het benauwd van.

En sowieso als je nog nooit een relatie hebt gehad is de kans wel groot dat je bang bent om gekwetst te worden? Oh en als je vorige slechte relaties hebt gehad of zo. Ik zou eigenlijk zeggen… geef het wat tijd en kijk of je die jongen echt leuk vindt, en neem daarin mee dat je niet voor hem moet kiezen omdat hij nou iemand is die je leuk vindt, en dat dat volgens jou niet zo vaak voor komt. Maar als je hem wel écht leuk vindt, en je merkt dat na een tijdje… dan moet je risico nemen en het gewoon doen. (Oke, ik denk momenteel een beetje van: ‘Krijg ik hier spijt van als ik het NIET doe?’ en als ik die vraag met ja kan beantwoorden dan moet ik het doen, ik weet het niet, maar het werkt heel goed. :’) )

Oh maar je zit sowieso al goed als hij wilt wachten en zo, dan is het in mijn ogen wel een beetje een good guy. Maar ga gewoon leuk afspreken, en kijk dat even aan.

^ Bedankt voor jullie reacties (:

Ik wacht het nu wel gewoon even af want ik moet gewoon niet te veel vooruit denken want dan maak ik mezelf gek :") Ik zie hem morgen in ieder geval en denk dat we het er nog wel even over gaan hebben, dusss we’ll see…

Jeetje, wat een lastige situatie! Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, maar toen ging het ook niet zo lekker in m’n vriendengroep dus daarom besloot ik om niet naar ze te luisteren. Maar ik schaamde me wel heel vaak als we met z’n allen bij elkaar waren, tegenover m’n vrienden, m’n vriend én mezelf. Het is gewoon lastig om de mening van mensen die belangrijk voor je zijn te negeren, ook als ze er helemaal naast zitten.