Ik stoor me aan mijn vriend

Dat hij een half uurtje fietsen al te veel moeite vindt, vind ik misschien nog wel erger. Hoe doen jullie dat dan als het 's avonds donker is en je moet terug naar huis? Fietst hij dan dus ook niet even met je mee naar huis?

Wat betreft dat geld; tja. Gezellig is het niet, als er op elke cent wordt gelet. Maar je kunt eigenlijk niet zeggen “hij heeft een baan, dus hij kan best wel wat meer missen”.

Ik snap je frustratie wel hoor. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij alles betaald en jij niks, alleen maar omdat jij (nu) geen baan hebt. Maar hij klinkt wel echt gierig eigenlijk en dat met die oordopjes is echt belachelijk. Eerste geven en dan toch geld vragen, het zou bij mij echt NIET in me opkomen.

Dus hij kan zelfs autorijden en heeft een auto tot zijn beschikking en komt alsnog niet naar jou toe. Jij moet telkens naar hem?
Alles bij elkaar opgeteld, vind ik dat ie wel erg weinig moeite in je steekt…

En dat te bedenken dat oortjes maar een euro kosten bij de Zeeman ofzo… :cold_sweat:
Ik zou hier echt niet mee kunnen omgaan, mijn ex was ook vrij gierig en ik geef altijd graag geld uit aan mensen (ook al heb ik zelf niet veel). Hoef ook alleen maar grotere bedragen terug te hebben. Ik vind best dat een man af en toe eens iets voor je mag betalen hoor (zeker als ie een vaste baan heeft). Ze hoeven niet alles te betalen, maar zolang het in evenwicht is vind ik dat een man best af en toe eens een extra centje aan zijn vriendin mag uitgeven. (Dan heb ik het gewoon over kleine dingen zoals een treinkaartje ofzo…)

Inderdaad, dit hierboven! ^
En dat van niet naar jou komen vind ik misschien nog wel erger.

Heb je dit, wat je hier allemaal post en in je beginpost hebt gezegd, met hem besproken?

Lijkt me verstandig meis :slightly_smiling_face: Het zit je duidelijk erg dwars en het zou zonde zijn het maar zo te laten. Je hebt ten slotte toch al lang een relatie en dan zou je gewoon alles moeten kunnen bespreken. Alvast succes/sterkte ermee :slightly_smiling_face:

Belachelijk zeg, vooral van die oortjes, wat een grap.

Ik ben benieuwd naar wat hij te zeggen heeft vanmiddag, is toch wel erg vreemd gedrag…

Wauw, ik zou echt even heel serieus aan hem vragen of hij überhaupt wel moeite wil doen voor jullie relatie hoor. En dat is nog buiten de geldkwestie om.
Meh, wat vervelend voor je. En zeker als jullie al 2,5 jaar hebben zeg.

Je stelt je in iedergeval niet aan ik zou me ook enorm irriteren.
Maar heb er gelukkig geen last van!
misschien kun je het gewoon tegen hem zeggen, gewoon hard en duidelijk dan weet hij hoe of wat en jij ook

Ben ook heel benieuwd wat de reden is dat hij alles terug wil, en zo op ze centen zit… Succes!

Wat flauw zeg!
Je bent samen en een rekening splitten of om en om betalen vind ik acceptabel.
Als jullie de volgende keer ergens gaan eten en je hebt geen geld daarvoor, dan moet je dat tegen hem zeggen. Ik heb hier geen geld voor. Ook niet om je tot elke cent terug te betalen.
Pech voor hem.

Over die oortjes. Geef ze aan hem terug en ga alsjeblieft voor een tientje nieuwe Sony oortjes voor jezelf halen.
Laat hem maar in zijn eigen sop gaarkoken.

Mijn god wat een jankerd. Hij weet ook gewoon dat je het niet breed hebt op dit moment en dan naast dat terugvragen ook nog zeiken omdat hij het perse nu dingen wil doen en jij het niet kan betalen. Trakteer jou dan op iets of zeik niet. En dat hij nooit naar jou komt vanwege die 1 euro is ook echt belachelijk.

Ik zou dit echt niet trekken als m’n vriend zo was. Ik vind het al irritant als vrienden van soms niet snappen waarom ik niet aan bepaalde dingen geld wil verspillen omdat ik niet zo veel heb als zij met hun fulltime baan. Laat staan als het je vriend is die weet in wat voor situatie je zit.

Oké dat vind ik apart… tbh
Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend en ik hoef niks terug te betalen. Laatst had hij voor mij een jas betaald (de mijne was stuk gegaan ect.) en ik gaf hem geld terug. Hij keek me verbaasd aan en zei: ‘’ nee je hoeft me echt niet terug te betalen ‘’ andersom is het ook zo. Als ik iets voor mijn vriend betaal, dan hoef ik het echt niet terug. Maar daar heb je niks aan. Anyways, praat met je vriend! geef inderdaad die oordopjes terug, ik vind het belachelijk.

Ja daar zou ik me ook vreselijk aan kunnen ergeren.
Het lijkt mij het meest logisch dat als jij op het moment geen geld hebt en jullie iets leuks willen doen dat hij het betaald en jij bijv de keer daarna weer. Misschien moet je dat eens voorstellen.
Als het nou om extreem grote bedragen ging zou ik het wel begrijpen maar dit is wel echt gierig.

Pff wat een zeikerd… hopelijk gaat het gesprek goed

Hij is absoluut n krent. Ik vind mijn vriend al een krent, hij verdiend goed en koopt regelmatig kado’s voor zichzelf van 1000 euro(visboot etc) en koopt ook sieraden etc voor mij voor mn verjaardag, kerst, valentijn etc.
Jij moet nu ff op elke cent zitten(zon tijd heb ik ook gehad) en toen betaalde hij alles voor me) en dus kun je niet zomaar alles betalen. Dat betekend dus dat je n hele hoop niet kunt doen/kopen. zeg gewoon telkens: nee sorry daar heb ik geen geld voor op dit moment… als hij wil dat je even iets voorschiet…

Het is gewoon hartstikke irritant dat hij telkens alles terug wil. Zeker als jij het gewoon laat zitten als het om een paar euro gaat. Kijk als he tnou om 400 euro ging!!
Maar goed, ik vond mijn vriend al een krent omdat alles hem te duur is(Daarom zitten we nu veel thuis) maar ik betaal wel elke week benzine om bij hem te komen, dat is uiteraard ook voor mijn eigen plezier…) maar dan zitten we daarna t hele weekend binnen omdat alles daar geld kost.
Dat vind ik wel erg irritant. Hij gaat woensdag, donderdag en vrijdag uiteten met vrienden. Maar op de dag dat we 23 maanden samen zijn(die zaterdag) wil ie niet!?
dat is te duur. ja daaaag.
We gaan niet op vakantie want dat is te duur maar wel een visboot kopen voor 1100 euro!:open_mouth:

maar goed,jouw vriend is dus nog veel erger. want mijn vriend hoeft nooit iets terug.

Kom voor jezelf op. Ik vind het maar raar dat hij elke cent bijhoudt. Jij bent wel bereid om voor hem een half uur te fietsen, en hij heeft dat niet eens over voor jou. Het moet van beide kanten komen en zoals ik het hier zo lees lijkt het alsof jij de enige bent die moeite doet. Hij is duidelijk geen gentlemen…

wow! Ik heb echt respect voor je dat je dit al 2,5 jaar volhoudt. Ik zou er inderdaad met hem over praten maar dat doe je nu dus al en als hij het er niet mee eens is heel eerlijk gaan kijken of je het nog een paar jaar kan volhouden. Succes!

Wat veel meiden al zeggen: ik vind dat je vriend erg ver gaat, vooral omdat jullie nu al zo lang hebben. Hij kan, vind ik dan, toch best wel eens iets voor jou betalen, vooral omdat jij nu weinig geld hebt en hij gewoon een vast inkomen heeft? En dat verhaal dat hij wil dat zijn moeder zijn treinkaartje betaalt, vind ik helemaal vreemd. Ik denk dat je dat best eens mag zeggen tegen hem.

Mijn vriend en ik betalen onze écht eigen dingen apart (zoals kleding (in mijn geval) en visspullen (in zijn geval)), maar als we samen een dagje weg gaan, betaalt de een bijvoorbeeld de lunch en het parkeren en de ander het avondeten. En we geven elkaar ook weleens een cadeautje. Mijn vriend staat er ook weleens op dat hij mij nog 2 euro wil geven omdat ik iets voor hem betaald heb, maar laat lekker zitten, ik ga niet krenten om 2 euro. We zijn nu ook al bijna 3 jaar bij elkaar en later betaal je veel dingen ook samen.