Ik spreek de waarheid, maar niemand die mij gelooft.

Hee meiden,

Ik ben ten einde raad. Het zit zo, twee weken geleden heb ik ‘het’ gedaan met een jongen. Hij zei dat ik het tegen niemand mocht vertellen. Ik heb het toch verteld, aan een vriendin. Ze was echt me beste vriendin en ik vertelde altijd alles aan haar dus dit vertelde ik ook. Had ik niet moeten doen, want ze heeft het doorverteld. Nu weet bijna de hele school het, maar die jongen blijft maar ontkennen. Het is een erg lieve, rustige jongen die geen vlieg kwaad doet, dus iedereen gelooft hem. Ik blijf maar zeggen dat hij het echt heeft gedaan, maar niemand gelooft mij. Ik word nu een hoer genoemd en iedereen zegt dat ik hem heb beschuldigd. Ik had bewijs, whatsapp-gesprekken van hem en mij waarin hij zegt dat het is gebeurd. Nog voordat ik die gesprekken aan iedereen kon latenzien kwam hij naar me toe en ging hij bedreigen. Hij zei dat ik de gesprekken meteen moest verwijderen anders zou hij me wat aandoen, en aan zijn ogen zag ik dat hij serieus was. Ik heb ze toen verwijderd. Alle bewijs is nu weg en nu is er geen weg meer terug, iedereen denkt dat ik de schuldige ben. Niemand praat meer met me, niemand kijkt me meer aan, enzovoort. Ik ben de hoer van de school. Ik vind het lullig dat ik de waarheid heb gesproken maar dat niemand me gelooft. Zelfs me beste vriendin heeft me voorgoed verlaten.

Ik kan bij niemand terecht, heb geen zin meer om naar school te gaan en wil het liefst zelfmoord plegen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen…

grt :frowning_face:

Ik vond dat je je mond had moeten houden. Je hebt hem gekwetst en wil per se ook nog gelijk? kom op meid, zeg dan ook gewoon dat het niet waar is. Die jongen had gewild dat het tussen jullie bleef en je het niet door zou vertellen. Je hebt dit min of meer verpest.

Dus de oplossing is gewoon mee doen met ontkennen en niet per se je gelijk willen.

vind je die laatste zin niet een beetje overdreven? maar het is ook wel jij hebt die jongen belooft dit niet door te vertellen en dit heb je toch gedaan. als jij jouw beste vriendin alles verteld zal ze heus wel vaker dingen door hebben verteld en kon je wel weten dat ze dit ook zo vertellen. maar hier niet over.
ik denk dat je het beste gewoon met die jongen kan spreken, het gaat immers over hem. verder heb ik echt geen flauw idee wat je zou moeten doen. want ik vind het raar dat je seks met iemand hebt en daarna niks met hem wilt en hij je ‘‘negeert’’?.
xx

Hij heeft mij gebruikt, hij heeft het met meerdere meisjes gedaan terwijl ik dit niet wist. Hij heeft me gewoon bedrogen. Dit wilde ik gewoon even kwijt aan me vriendin :s

Vrij logisch… Als hij zegt dat niemand het mag weten moet jij je al afvragen waarom. Als dat een goede reden is en jij accepteert het, moet je het ook niet vertellen. Als je het dan toch besluit tegen een vriendin te vertellen is het jammer dat zij het doorvertelt, maar dan had je zelf ook beter kunnen ontkennen daarna. In plaats van het gaan bewijzen aan de halve school, want daar zit die jongen ook niet op te wachten…
Verder weet ik ook niet wat erachter zit tussen jullie!
Maar ik zou het er gewoon niet meer over hebben en dat vergeet iedereen echt wel weer.

Wat een rare situatie, ik snap dat die jongen boos op je is omdat het uit is gekomen maar als jouw vriendin niks had doorverteld was er niks aan de hand geweest. Ook heel apart dat de hele school je nu links laat liggen, bij mij op de middelbare had 't echt weinig mensen zo veel geboeid wie het met wie deed. Maar misschien moet je eens met hem praten en 't uitleggen en sorry zeggen. En de rest zal waarschijnlijk vanzelf wel weer normaal tegen je gaan doen als het een beetje is overgewaaid.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dat er word geroddeld over wie het met wie doet. Who cares?

pleeg geen zelfmoord, dat is echt niet de oplossing!
probeer het uit te praten met die jongen.
en waarom leg je het niet aan iedereen uit zoals je het hier hebt uitgelegd?

Zo komt het gewoon geloofwaardig over.

succes!

^

Dat probeer ik de hele tijd, maar niemand gelooft me. Iedereen zegt dat hij een hele goede jongen is en dat hij zoiets nooit zou doen. Ze hebben geen idee wat voor een persoon hij eigenlijk écht is.

anders laat je het gewoon zo meisje? de situatie is lastig hoorde ik, maar meer dan dit kan je niet doen. Ik zou het nu gewoon zo laten. Je kan het altijd nog rustig aan je vriendinnen vertellen, maar de halve school?..

Gewoon laten. Wat boeit het als niemand je gelooft? Waarom moeten ze je geloven? Als jij je de hele tijd ertegen verzet, blijft het leuk voor hun om die roddel te verspreiden. Maar op het moment dat jij niet meer reageert is er geen lol meer aan voor hen.

Ohja en die jongen is een eikel.

Negeer het en sta erboven. Dan waait het vanzelf over.
Stom van je om het te doen met die jongen, maar daar verander je niets meer aan. Maak het nu niet erger voor jezelf en laat het gaan. Hoe onrechtvaardig dat ook is!

het heeft geen nut om te zeggen; ‘dom dat je dat gedaan hebt, je zou het niet moeten doen’
daar heeft ze nu niks meer aan!
ze wil het liefst ZELFMOORD plegen.
dat soort dingen zeggen helpt haar niet.

-

Om eerlijk te zijn vind ik dat je je aanstelt. Dit soort dingen waaien met de tijd weer over. Heel rot dat die jongen je gebruikt heeft, maar ik denk dat je dit zelf had kunnen zien aankomen. Jullie hadden geen relatie, dan kun je verwachten dat dingen misgaan. Ik vind niet dat jij die belofte had moeten maken, maar dat deed je wel en dan moet je je er aan houden. Je had het daarna moeten ontkennen ipv je punt bewijzen. Ik geloof niet dat die jongen je iets aan zou doen hierom. Voel je je echt onveilig dan moet je iemand inschakelen om je te helpen.

En wees reëel, wil je je leven hierom beëindigen? Om 1 fout die iedereen over een paar maanden weer vergeten is? Om een jongen die een ontzettende loser is? Dat is het toch niet waard.

Wees sterk, tijd zal de situatie helen.

Dit klinkt weliswaar heel tegenstrijdig en grof, maar later zul je ‘blij’ zijn dat dit gebeurd is, want het is gewoon een keiharde les voor het leven. Mensen zijn gewoon zwakke wezens, die mega snel conclusies trekken en zo snel mogelijk mee met de groep meelopen, alles zodat ze zelf niet buiten de boot vallen. Je hebt ook mogen zien dat je niemand kan vertrouwen behalve jezelf en dat die ‘vriendin’ van je een misbaksel is.

De taak voor jou is om hier psychologisch bovenop te komen. Ga praten met een vertrouwenspersoon op school of een psycholoog. Dit kan misschien wat overdreven klinken, maar dit kan aardig wat psychologische drama opleveren dat je latere leven en relaties hevig kan gaan beïnvloeden.

Probeer tot die tijd mensen er niet meer van te overtuigen dat het écht gebeurd is. Het werkt alleen maar tegendraads… je moet het onderwerp laten rusten, probeer het over te laten waaien.

De waarheid zal vroeg of laat toch wel boven water komen… Dan kun jij én lachen én trots op jezelf zijn omdat je er psychologisch sterker uit bent gekomen en hebt bewezen boven de rest te staan.

Succes meid!

Dat is heel veel psychologie in 1 reactie

Waarom wil jij dat de hele school weet dat je seks met hem hebt gehad? :’)

Tjah… lang leve mijn opleiding :slightly_smiling_face:

@lola, idd, normaal is het juist de jongen die wil dat mensen het weten…