Ik snoep veeel?

Nouja, je leest het al… ik snoep echt veel, met snoep bedoel ik dan koekjes, chocola etc. op school zieje me nooit met fruit of brood. 's morgens ook niet, maar echt héel soms een tosti… ik weet niet wat ik moet doen, want ik ben nu 13 jaar, ik weeg 50 ofzoiets, en ben 1.59/60.
en ik kom niet zo snel aan, en meisjes uit me klas zeggen; ‘‘dan word je later heel dik’’ en daar ben ik nu bang voor. ik wil minder chocola eten, maar ben er echt verslaafd aan?

oja en nog iets: als ik bijv. thuis eet, dan krijg ik na een kwartier of halfuur weer honger? o_O

x elif

fruit/brood in plaats van snoep eten. En je bent in de groei dus je mag opzich wel veel daarvan eten.

als je naar school gaat gewoon veel fruit en brood met lekker beleg meenemen, brood vult veel beter dan koekjes en snoep, en dan zul je dus ook niet zoveel honger hebben daarna, bovendien als je de hele dag op school blijft en gezonde dingen meeneemt, kan je ook alleen dat eten (tenzij je natuurlijk naar de snoepautomaat ofzo gaat, maar dan moet je maar geen geld meenemen;p) ook moet je sochtends goed ontbijten, want als je sochtends weinig of niks eet krijg je rond een uur of 10 heel erg zin om te snacken… veel water drinken helpt ook, want dan heb je ook een volle buik en dat zorgt ook voor een verzadigd gevoel;)

ik snoep ook erg veel vooral 'savonds…

maar ik ga nu naar de sportschoolen mag nietmeer snoepen alleen afentoe wat lekkers in het weekeindmaar niet teveel dus ben wel benieuwd!
ik snoep meestal omdat ik me verveel of omdat ik denk dat ik trek heb maar dat heb ik eigenlijk neit dat zeggen mijn hersens omdat ze er aan gewend zijn!

dus het zit tussen je oren van dat chocola gewoon proberen niet te doen als je dan trek krijgt pak je een evergreen of eierkoek of stuk fruit.

in de winter heb ik het meer als de zomer!

inderrdaad goed ontbijten. als je honger/trek krijgt, een stuk fruit of inderdaad een koek (liga ofzo) eten.

zorgen dat je goed vol zit… als het dan een dag is gelukt, kun je jezelf savonds belonen met een stuk chocola! maar wel pas als het lukt he:p

Tja, gewoon jezelf ertegen verzetten. Boterhammen & fruit mee naar school en gewoon opeten.

Heheh allemaal bedankt ehh, voortaan neem ik dan maar brood en fruit mee, en dan savonds ofzo eet ik wel alleen chocola :slightly_smiling_face:

dan moet je niet meteen een hele reep naar binnen werken he;)dat is ook niet gezond!

Gheheeh ja!

Maar je eet nu sowieso toch al brood of niet dan?:face_with_raised_eyebrow:
Of eet je nu serieus alleen maar snoep?

vroeg ik met een kitkat in mijn mond

Hahaha ik eet nu niks hoor, maar vanaf maandag ben ik dan met fruit en brood etc. eten :slightly_smiling_face:

Ik vreet ook ongelooflijk veel, en dat van: als je nu niks aankomt, wordt je later heel dik, is geloof ik een fabeltje. Het is wel waar, dat als je nu heel veel eet omdat je niks aankomt, en je bijft later hetzelfde eten, dat je later dan wel aankomt. Want later wordt je spijsvertering wel minder, dus dan kom je wel aan. Probeer anders eens snoep te vervangen door lekkere gezonde dingen als: rozijnen, sultana’s, lekker fruit, ontbijtkoek, yoghurt etc.

Nou,je zegt het eigenlijk zelf al, de enige oplossing is gewoon minder snoepen en meer brood & fruit meenemen. Als je naar school alleen brood meeneemt, en geen geld om iets te kopen, dan kun je niet anders als dat opeten.
Verder hoef je jezelf helemaal niet te verbieden om te snoepen, af en toe iets lekkers mag. Je kunt bijvoobeeld met jezelf afspreken: Als ik het de hele dag volhoud om gezond te eten, mag ik 's avonds iets lekkers (lolly, chocolaatje, etc). Als ik het dan de hele week volhoud mag ik me zaterdag verwennen met iets heel lekkers (warme chocomel met slagroom, brusselse wafel, ijs, chips, etc.)

Ik eet heel veel snoep, een klasgenoot zegt vaak. Je wordt later dik, Je krijgt suikerziekte. Maar zelf kan ze niets eten zonder op te zwellen. Ze is gewoon jaloers. En ja miss is het ongezond en ja miss word ik dik en krijg ik suiker maar ik vind het lekker. Ik rook niet, ik drink niet. Ik snoep gewoon graag. Dat is mijn zonde, maar ik vind het fijn. Dus hoeft niemand zich er mee te bemoeien. Als jij zelf last heb van je snoep gedrag (je klinkt niet veel te zwaar) dan moet je zelf stoppen, maar ga niet veranderen vanwege andere. Je leeft maar 1 keer dit leven, dus doe wat jij lekker vind. Waarom wou je jezelf allerlei leuke dingen ontzeggen, alleen voor wat er later kan gebeuren.

Goed gezegt! ^^

Hahaha :'D Puberteit…

gewoon meer gezonder gaan eten :]

Als je er toch niet dikker van wordt… waarom er dan mee stoppen :grinning: later zal je waarschijnlijk wat meer op je eten moeten letten, maar nu nog niet, geniet er dan van :grinning:

Je moet volgens mij juist s’avonds NIET chocola eten, want s’nachts verteer je minder goed, dus dan wordt je juist dik. ; o

Oh, dankjewel allemaal hihi ;a