Ik snij mezelf.

Hoi, ik ben een meisje van 13 en al sinds vorig jaar snij ik mezelf. Steeds op dezelfde plek ongeveer, aan mijn enkel waar niemand het ziet.
Ik doe dit steeds als ik ruzie heb met iemanddat belangrijk is voor mij of als ik me slecht voel ofzo. Ik krijg wel steeds als ik dan na een tijdje de littekens zie wel spijt, maar toch blijf ik dit doen. Mensen die denken dat ik het voor aandacht doe zijn ook verkeerd want ik doe het dus op een plaats waar normaal niemand het ziet en alleen mijn vriendje en mijn beste vriend weten hier van.

Pf, daarnet had ik weer de neiging om me te snijden, maar ik wil echt niet nog meer littekens. Ik heb het dus niet gedaan maar zit er wel nog steeds aan te denken. Heeft iemand tips om te zorgen dat ik hiermee stop ? Ik weet dat het slecht en dom is enzo, maar het is zegmaar een soort verslaving ofzo…

butterfly project, moet je even zoekfunctie doen.
of google: butterfly project + girlscene

Ik denk dat je beter professionele hulp kunt zoeken. Sterkte!

wtf doe gewoon niet, dat is niet eens nodig?

Vervelend! Ik weet niet precies of dit helpt maar heb het wel eens gelezen; je moet een elastiekje om je pols doen en iedere keer als je de neiging hebt om je te snijden moet je aan het elastiekje trekken en loslaten.

Verder vind ik ook dat je met iemand hierover moet praten, dat daarboven kan dat snijden wel afleren maar niet hoe je je voelt.

Algemeen “automutilatie” topic, daar kun je terecht voor steun en hulp.

http://forum.girlscene.nl…e/list_messages/80191/183