Ik snap niks van mode.

Hoi meiden, ik heb een beetje een probleempje.

ik wil me graag meer verdiepen in mode. zoals welke kleuren dit seizoen enz.
maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. :frowning_face:
en zijn er ook goedkope manieren om de mode te volgen?
ik heb al op google gezocht, maar het was niet erg duidelijk.
hebben jullie tips?

groetjes

uhm… kijk om je heen op straat? En op blogs?

daar snap ik al veel minder van :expressionless:

Wat valt er niet te snappen aan blogs? Je kijkt naar foto’s en daar kun je toch inspiratie van op doen? ;3

tijdschriften, girlscene, www.lookbook.nu en blogs :wink:

mode tijdschriften

Er zijn niet echt tips voor mode, natuurlijk zijn er blogs en magazines die er op wijzen wat er “in” gaat worden dit seizoen, maar je moet niet alles letterlijk overnemen maar er je eigen draai aangeven en zorgen dat je jou stijl vind. Kleed je waarin jij je prettig voelt en je er jezelf mooi in vind. Mode doe je op gevoel en op basis van wat jij mooi vind. Natuurlijk kan de groei hiervoor ontwikkelen maar je kunt niet zeggen: ‘En nu wil ik een modepopje zijn!’ Probeer wel rustig te beginnen met kleine veranderingen en niet morgen meteen met wedges kort leren broekje en panterbloesje en een bont tasje beginnen.
Hopelijk snap je me!

Op Girlscene bijvoorbeeld! Artiekelen op de homepage, op het forum? Whjav-topic oid? Blogs volgen natuurlijk ook, er zijn tegenwoordig 20958305545348953 fashionblogs- Nederlands of niet. Verder volg ik de mode niet echt, dus kom niet bij mij voor vragen :'3

Wat modetips, gekopieerd van de site hier:
Een rechte houding
‘’Een goede modetip, het heeft niet echt met mode te maken, is om een juiste houding te hebben. Ik denk dat het goed is om een rechte houding te hebben, daarmee maak je een goede indruk en zien de kleren er mooier uit. Zodra je rechtop staat en je ogen opent, ziet men een zelfverzekerde vrouw. Je voelt je ook goed!’’
Wees je eigen trendsetter!
’Volg niet gelijk alle trend op. Draag wat comfortabel zit en goed bij jouw figuur past. Het gaat niet zo zeer om ‘wat is in’ en ‘wat is uit’, maar om je persoonlijkheid die je met je kleding laat zien.’’

Wat ook een leuke mode site is: http://www.trendystyle.net/
En kijk eens in mode tijdschriften, in de winkels zelf. Blijf vooral jezelf, netzoals adoring zegt moet je je eigen draai eraan geven!

ik vind dat mode en gevoel is

Ik goedkope manier om mode te volgen is de H&M. :grin:

Mode is gewoon dragen wat jij mooi & lekker vind.
En als mensen 't leuk vinden, is het mooi meegenomen en anders jammer en gewoon erin blijven lopen!

ik kijk niet graag in modetijdschriften, want ik val achterover van mijn stoel als ik de prijzen zie. ik zag bijvoorbeeld zo’n plastic uitziende roze armbandje, dat je bijvoorbeeld tegenkomt bij tijdschriften voor kindjes, en dat koste iets van 200 nogwat.

mijn klasgenoot heeft een andere defenitie kwa mode, hij vind dat adidas vesten en björnborg-onderbroeken juist mode. hij vroeg aan mij “waarom koop je dat niet gewoon, het is mode!” ik zei "dat is geen mode, maar een merk en toevallig gewoon populair, mode is iets heel anders."en sindsdien haat hij mij :grinning_face_with_smiling_eyes:

^^ wat er aangeboden staat is meestal heel duur ja, maar dan is er iets vergelijksbaars in de winkel wat er op lijkt. en nee, dat hoeft niet gelijk nep te zijn.

die zin klopt niet helemaal, hehe :stuck_out_tongue:

^niet alles is altijd duur en je kunt toch inspiratie opdoen in tijdschriften! Dat doe ik! je hebt toch bijvoorbeeld spijkerbloesjes van H&M en van “design” merken. Ik koop toch ook geen lerenbroek van 200euro als ik weet dat ze bij primark maar 30euro zijn (zeg maar wat).
Als het niet je passie is gaat het nooit wat worden!

kijk gewoon wat vaker in het subforum van fashion, hier op girlscene. dan kom je beetje bij beetje een heel einde. eventueel kan je plaatjes opslaan die je erg leukvind en zo ontdek je een beetje je eigen stijl. Goedkoop en hip shoppen kan inderdaad bij de h&m. :slightly_smiling_face:

ik tijdschriften zoals ELLE staat ook vaak primark in! Dat is pas een goedkope manier van mode volgen.

Tenzij je een vuilniszakjas draagt en simpele bruine Uggs (of iets dergelijks) draagt kan dat het ook zijn ja.

Maar goed, kijk eens op Lookbook. Je ziet vast wel iemand die je gewoon echt een mooie stijl vindt hebben…
En je kan ook bladen kopen als Elle en Vogue. Bedenk wel dat outfits op de catwalk meestal anders zijn dan dat wat je op straat ziet.
(Hoewel alles op straat wel deels geïnspireerd is door de designers.)

Oh my, inderdaad. Ik faal hard. Haha!

Opnieuw.

Een goedkope manier om de mode te volgens is om naar de H&M te gaan. :metal: