Ik snap niet hoe ik ben

Ik voel me trouwens ook niet op mijn gemak bij mijn vriendinnengroepje, bang dat, als ik me omdraai, ze keihard gaan roddelen.
Ook kan ik niet tegen het wisselgedrag. Als er iemand anders bijkomt (een huppel xD) gaan ze allemaal opeens zooo anders doen.
Net als met jongens. Maar het stomme is dat zíj het wel voor elkaar krijgen en ík niet. Alleen maar omdat ik mezelf ben en zij niet. :S

Ahh, wat lucht zeuren toch op.

Dit had ik nou ook. Vaak chagrijnig, moe enzo. Misschien niet echt hetzelfde, maartoch. ik ben nu dus in een word document aan het opschrijven wat ik allemaal denk en hoe ik me voel en wat ik wil. en en en… nouja, voor mijn gevoel werkt het wel, want ik dacht wel al veel over mezelf na, alleen ik werd helemaal gek van al die gedachtes, dus mijn tip:
schrijf ergens op hoe je je nu gedraagt/voelt, wat je ervan vind, wat je anders wilt enzo. zo krijg je er ook wat meer overzicht op, en snap je misschien wel, of beter, hoe je in elkaar zit! =)

Ben ik helemaal met je eens. Mijn vriendinnen doen overdreven lacherig en hun krijgen wel een vriendje en ik ben gewoon de nuchtere ik en ik heb er nog nooit een gehad.

Waarom zou je niet kunnen zijn wie je wilt zijn?
Ik kan geen reden bedenken.

Eigenlijk is het ook gewoon DOM van die jongens dat ze daar intrappen xD
Domme, domme jongetjes.
Meestal zijn het nog de leukste ook.

Luister ook eens naar de tekst van Bertolf - Another day trouwens!
Ja sorry ik gebruik altijd liedjes voor van alles :stuck_out_tongue:
Bedenk je ook dat de vriendinnen die je nu hebt, niet altijd dezelfde blijven… Als je van school gaat bijvoorbeeld krijg je weer nieuwe vrienden.
Dus je vriendinnen kennen je nu misschien zoals je nu bent, maar je zit echt niet meteen aan dat imago vast :wink:
En wie houd je tegen om te veranderen by the way? Als je je er fijn bij voelt…
Wacht ff, ik heb ergens een topic geplaatst met een prachtig stappenplan voor leefkunst, even zoeken :stuck_out_tongue:

O heb ik ook!
Maar eigenlijk zit ik er niet meer zo mee…
Ik houd absoluut niet van dat overdreven neppe gedoe, dus ik ga mezelf er ook niet mee kwellen :stuck_out_tongue:
Dan wacht ik wel nog een paar jaartjes op een jongen die mij echt leuk vindt, zonder al die fratsen :wink:
Boeiend als ik met mn eerste vriendje trouw (A)

Hahaha, you go girl! =D
Nouja, soms ben ik best jaloers hoor!
Misschien vinden ze me wel leuk, maar komt het omdat ik moeilijk bereikbaar ben. Daarom nemen ze gewoon met iemand die makkelijk te krijgen is.

OFZO. xD Goeie theorie voor zelfvertrouwen :stuck_out_tongue:

herkenbaar!
volgens mij krijgt ieder meisje zo’n periode dat je niet precies weet wie je nou echt bent.
dit had ik ook een hele tijd
en pas sinds een tijdje voel ik me helemaal mezelf
heel veel vriendinnen gehad en die gingen bijna allemaal weer weg
en nu heb ik echt een vriendin waar ik alles tegen kan zeggen
ik ken haar al vanaf groep 2 en er waren tijden dat we bijna geen contact hadden
want zij was heel anders en ik was anders
we voelde ons niet ons zelf
en nu we daar allebei een beetje uitzijn kunnen we elkaar alles zeggen
begrijpen we elkaar terwijl we echt dag en nacht zijn qua karkters
zij is geordend, serieus, veel met studie en toekomst bezig en best volwassen
ik ben een chaotisch, nonchalant, alleen met het nu bezig en niet met later en gewoon een niet serieus
en dat vult elkaar perfect aan haha!

maar ik kan je alleen zeggen, probeer jezelf te vinden
dit duurt lang en het is niet altijd fijn om steeds niet te weten wie je precies bent.
maar als er orde in je leven komt en je weet wie je bent
komt die vriendin ook wel, ga gewoon leuke dingen doen
je zal vast vriendinnen verliezen
en nieuwe krijgen en daar zit echt wel die vriendin bij waar je alles tegen verteld!
laat je niet beïnvloeden door wat mensen van je denken
en schrijf op wat je denkt in een boek
plak er plaatjes bij van wat jij mooi/ leuk vind
zo leer je jezelf ook beter kennen
succes
het komt echt allemaal wel goed !

Haha inderdaad goeie theorie…
Want het is best een goede eigenschap dat je niet makkelijk te krijgen ben :grinning:
Ben je tenminste bijzonder :stuck_out_tongue:

Whoehoee :grinning:
Of ik kan gewoon niet flirten >.<
We zijn gewoon té lief (A)

Ik ken het probleem.
Mijn vriendinnengroep is nu ook al 3 keer uit elkaar gevallen, 6 keer veranderd en ga zo maar door.
Ik zou graag een “beste vriendin” hebben. Zo eentje waar je alles mee kan doen. Die je belt als er iets is, waar je altijd mee kan lachen. Zoals op tv, dat ze elkaar zelfs bellen voor een zwangerschapstest. Net zoals vroeger in Beugelbekkie, gewoon een die-hard vriendin.

Nee, ik kan je dus ook niet helpen.

Ik heb het ook echt gehad… Het is ook een kwestie van jezelf open durven stellen denk ik. Ik had ook echt een muur om me heen en wist daardoor niet wie ik was… Door mensen toe te laten in mijn leven begon ik te zien van: “Hey ik ben eigenlijk toch best een leuk meisje. Ik ben toch niet zo waardeloos als ik denk :grinning:”.

Ik heb nu echt een super goede vriendin die ik idd had gebeld om met mij een zwangerschapstest te nemen. Is echt super fijn, maar je moet mensen wel toelaten om zo’n band te krijgen.

Mijn advies: probeer jezelf open te stellen en te bedenken dat je écht niet de enige bent die zich zo voelt… En heel cliché, maar wel waar: whatever doesn’t kill you :slightly_smiling_face:… Probeer de les in de situatie te zien en neem het mee verder…

ik herken me in jou verhaal!
egt waar, net alsof ik verhaal van mezelf lees.
Iedereen denkt dat ik een tutje ben, en heel meisjesachtig.
Nu ben ik dat ook wel, want ik heb het altijd over kleren, make up, bla bla bla.
Maar ik weet niet zeker of ik wel een tutje ben zegmaar… (heel raar)
Ik heb ook heelvaak gehad dat ik dacht, en nu ga ik mezelf helemaal veranderen!!
Weet je wat helptt? een dagboek bijhouden!
nja anders note je me maar ofzo
x

Inderdaad, in mn dagboek schrijven helpt mij altijd heel erg!
Als ik ergens mee zit ofzo of over pieker schrijf ik het er gewoon in, en dat is afgelopen jaar maar drie keer voorgekomen ofzo :wink:
Niet dat je er echt elke dag in hoeft te schrijven…

Omdat je bent wie je bent, en jouw karakter kun je niet zomaar even veranderen, gewoon omdat je anders wilt zijn. Dan krijg je wat ik eerst had, een soort schild om je heen met het karakter van de persoon die je wílt zijn, maar stiekem niet bent.
Althans, dat denk ik.

Probeer alles van de positieve kant te bekijken. Want wat je uitstraalt dat krijg je ook weer terug. Probeer niet al te negatief te denken of te zeggen: “IK KAN HET NIET!”

Probeer het en natuurlijk mislukt het een paar keer, maar als het is een keer wel lukt dan ben je trots op jezelf.

En iedereen voelt zich een keer eenzaam of dat die ergens niet bijhoort, maar als je tegen jezelf zegt: ik hoor hier niet bij, ik hoor hier niet bij, dan zul je er alleen maar rotter door voelen. Probeer te bedenken waarom je met je vriendinnen omgaat, waarom je ze zo aardig vind etc!

Dat heb ik ook, ik vertel ook bijna niets…

weetj, kdenk dat veel mensen dat hebben. kheb t ook (gehad).
we zoeken naar wie we zijn, maar dat kost tijd.
Ook al is t moeilijk, blijf positief.
Blijf gwn met mensen praten, gwn van alles en nog wat. Ook al voel je niet helemaal op j gemak, beter dan alleen zijn tog?
Je moet gwn durven en schijt hebben, praat gwn wat in j opkomt. Gwn meebemoeien met mensen enzo. Als j je openstelt tegenover de mensen waarmee je wilt omgaan en ze zien t, dan zullen ze zich ook openstellen voor jou. Je moet doen wat je leuk vindt en wat jou gelukkig maakt. Als j bijv. shoppen leuk vindt met j vriendin. Vraag je gwn aan diegene van ‘hey, ga je morgen nog wat doen?’ enzo blabla. Zoals ik al zei: t heeft tijd nodig. Het is niet altijd makkelijk, maar blijf positief. Op een gegeven moment weet j wie j bent. Het leven is eenmaal zo… Een slechte tijd heeft een einde, t komt wel goed.

Ik ga wel proberen te schrijven in een dagboek denk ik…