ik snap mezelf nu echt niet meer.. ..laatste reactie update..

update is laatste reactie…

hee meiden,

ik heb jullie hulp nodig want ik snap mezelf niet meer nu… haha !

(ik ga proberen om de korte versie te maken)

er is een jongen, ik noem hem wel even s. 1,5 jaar geleden ong heb ik met s gezoend op een feestje, ik kende hem toen niet echt en het was meer zo’n ‘sletterige’ zoen. (alleen zoenen, niet echt praten. je snapt wat ik bedoel) ik dacht er toen ook niet aan dat het meer zou worden. in de plaatselijke discotheek en feestjes kwam ik hem wel is tegen maar verder dan een hoi kwam het niet. toen op een feestje waar wij beide waren, toonde hij ineens veel interesse. we zijn de hele avond bij elkaar geweest en hij had ook zijn arm om me heen en hield me vast. ook probeerde hij me telkens te zoenen maar ik wilde dat niet (geen idee waarom niet) hij is toen met mij en mijn vriendinnen mee gefietst naar huis en hield de hele weg mijn hand vast. daarna probeerde hij mij nog een keer te zoenen en weer draaide ik mijn hoofd weg.

daarna ging het nog vaak zo, hij zocht tijdens het uitgaan contact met mij maar ik wees dat eigenlijk een beetje af…
nu, een jaar later, is dit eigenlijk een ‘hoi’ geworden. af en toe komt hij dan langs lopen en wil bijv. een high five geven aan mij en mijn vriendinnen dan houd hij mijn hand nog even extra lang vast.

ik snap mezelf niet meer, ik weet niet of ik hem nou leuk vind of dat het komt omdat hij eigenlijk de enige jongen is/was die zo lang interesse in mij heeft getoond, maar ik kan hem niet loslaten. ik heb eigenlijk elke keer die aandacht gewild maar als hij me dan aandacht gaf verstijfde ik en duwde ik het als het ware weg…
als ik nu uitga kijk ik altijd als eerste of hij er ook is, als ik hem dan zie doe ik niks meer dan hoi zeggen. dan aan het einde van de avond als ik weer thuis ben baal ik van mezelf dat ik verder niks gezegd of gedaan heb… ook vind ik het echt niet leuk als ik hem met een ander meisje zie zoenen of als ik dat gehoord heb. wel zoen ik zelf met oa een vriend van hem…

aaaah ik weet het echt niet meer…

ik stel voor dat je een keer wat met hem gaat ondernemen, het klinkt alsof jij wel wil maar op de een of andere manier niet durft. als jullie wat afspreken kan je hem beter leren kennen en dan kan je bepalen wat je nou eigenlijk van hem vindt.

zo te lezen vind hij jou ook wel een leuk meisje.

marjon, ja ik denk ook dat ik niet durf… waarom geen idee… bij andere jongens heb ik zoiets eigenlijk helemaal niet zo…

Idd, hij lijkt interesse te tonen. Zelf heb ik het idee dat er bij jou miss een reden achter zit waarom je verstijft, ik vind dat niet echt normaal klinken. Je zou voor jezelf na kunnen gaan waardoor het komt. Om je op weg te helpen: zenuwen, schaamte over wat er is gebeurd, slechte ervaringen met andere jongens, een één of andere gewoonte vanuit huis uit, en zo zijn er nog miljoenen dingen te bedenken…
Ik hoop voor je dat je erachter kan komen wat 't is, en dat dat gaat helpen (of dat je jezelf erover heen kan zetten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!)

PS. je kan ook eens na (proberen te) gaan of er in je (vroegste) kindertijd geen nare dingen zijn voorgevallen…

justme, ik zou het zo echt niet weten… ik heb nog niet zo heel veel ervaring met jongens… misschien is het dat ?
mijn vriendinnen zijn heel anders, die hebben echt altijd een jongen en doen dan ook ‘‘normaal’’ haha ! ik ben niet zo van het 1 keer zoenen en that’s it. maar er ligt dan wel een soort druk op je… zo voel ik het soms…

voor dat ik uitga zeg ik altijd tegen mezelf dat ik dit keer wel normaal kan reageren en niet gelijk ‘weg ren’ . maar tevergeefs… haha !

pff klinkt ingewikkeld :wink:
misschien kan je gewoon proberen er wat minder druk op te leggen (dat is heel moeilijk, dat begrijp ik)
heb je echt geen idee waardoor het komt?
het kan ook komen van een scheiding (niet perse van je ouders, bijv. van oom en tante, of ouders van een vriendin/vriend/kennis) dan heb je namelijk gezien hoeveel pijn dat doet en dan kan het zijn dat je daar een beetje bang voor bent? het is wel ver gezocht, maar niet onmogelijk…

ik heb eigenlijk ook weinig (lees: geen) ervaring met jongens, maar wel met psychische problemen (oké, dat klinkt nu heel heftig, maar dat hoeft het niet perse te zijn) dus ik ben meer opzoek naar wat erachter zit zegmaar… Volg je me nog??

Misschien een optie om na te gaan of je je op je gemak (tsjoh, wat veel je’s) voelt bij hem/met hem en/of andere jongens?

haha ja ik volg je nog justme

nee er zijn eigenlijk geen scheidingen dicht bij mij…
ik zat nog wel te denken, thuis zijn wij niet zo van het knuffelen,kussen, ‘hou van je’.
snap je wat ik bedoel ? ik mis dat thuis ook niet echt ofzo maar misschien ben ik het niet ‘gewend’ ?

Dat zou heel goed kunnen!
Maar kunnen je vriendinnen je niet helpen? Dat zij eens een praatje met hem én zijn vrienden aanknopen. Als hij dan met jou gaat praten (grote kans) dan heb je weinig andere opties dan terugpraten.

helemaal met klaaaar eens!
'k snap wel wat je bedoelt (bij ons thuis verschilt het nogal van persoon tot persoon en ook de periode waar we in zitten met z’n allen :wink:)
dat zou het idd kunnen zijn!

kun je er niet met een hele goede vriendin over kunnen praten? of miss heb je een beste vriend, een lieve buurjongen/neef/weetikhetwat, als je hem maar vertrouwd!
desnoods je vader, maar naar wat ik lees is dat niet echt een optie (of vergis ik me?)

heb je z’n nummer (srry dat ben ik ff kwijt…) miss een berichtje?

ik zit me hier echt rot te denken wat je zou kunnen helpen…
ik kruip nu m’n bed in en aangezien ik toch heel slecht slaap en in de uren die ik dan wakker lig meestal ideeën krijg, hoop ik dat er vannacht een idee voor jou bijzit! :flushed: (zoja, je ziet 'm wel komen, vannacht of morgen zoniet, dan denk ik gewoon morgen weer verder hoor :wink:)

trouwens, miss is het handig om te stoppen met andere jongens te zoenen (tenzij dat je hen leuker vind natuurlijk), dit geeft ook een beetje een signaal af van ‘ik ben al een beetje bezet’ of is het niet op zo’n manier?

^ Ik vind het persoonlijk nogal een afknapper als iemand wel berichtjes gaat sturen maar in het echt niet praat. :stuck_out_tongue: Maar goed, dat ben ik.
Ik zou eerst gewoon je vriendinnen inschakelen, en als dat niet werkt misschien nog een berichtje, inderdaad.

mee eens, wilde er nog bijzetten ‘na een avondje stappen en ff met hem te hebben gepraat (als dat lukt)’ maar dat ben ik weer met m’n duffe kop vergeten… shame on me

Haha, ja dan kan het wel. =)

bedankt voor het meedenken girls !

ik heb hem al is een berichtje gestuurd na een avond waarin hij interesse toonde en ik jammer genoeg echt naar huis moest … (dit was wel pas aan het einde van de avond) ik stuurde hem die avond/nacht nog een berichtje want ik wist dat ik het de volgende dag niet meer zou durven. haha ! hij reageerde toen wel lief met dat hij het jammer vond dat ik naar huis moest en het eindigde met ; slaaplekker xx maar heel veel verder kwam het ook niet… daarna nooit meer een berichtje gekregen of gestuurd.

ik vind het zo verwarrend, ik weet niet of ik hem nou echt leuk vind maar ik gedraag me wel zo… en hij toont interesse tijdens het uitgaan maar daarbuiten niet…

oh en wat het vooral nog duidelijker maakt is dat we beiden wel met andere zoenen… haha confusing !

Hm, het klinkt bijna alsof hij het allemaal ook een beetje ‘eng’ vindt. Dat hij eigenlijk alleen op feestjes (en waarschijnlijk dus met alcohol op) tegen je durft te praten…
Maar ga praten met je vriendinnen (en hem en zijn vrienden ofzo), dan kom je er misschien achter of hij werkelijk interesse heeft of wat het dan ook maar is.

Oh dan denk ik dat je met dat zoenen moet stoppen! Misschien maakt dat hem juist wel onzekerder.
Dat hij merkt dat jij hem altijd wel opzoekt bij het uitgaan, maar vervolgens toch met andere jongens zoent. En dat dat hem laat twijfelen.

klaaaar, ja ik denk dat ik de volgende keer dat ik hem zie toch maar over mijn angst (?) heen moet stappen om iets meer duidelijkheid over mijn gevoel en de zijne te krijgen… dankje !

Graag gedaan! Succes =)
En denk maar dat hij niet voor niks steeds contact met je zoekt. Gewoon denken aan alle positieve dingen die ooit zijn ‘gebeurd’ tussen jullie twee. =]

ik denk dat die gedachte goed gaat helpen ! :slightly_smiling_face:

Gewoon ook laten zien dat je interesse in hem hebt? Begin eens tegen hem te praten enzo en hem te leren kennen.