Ik snap mezelf niet (maar wie wel?)

Nou, titel zegt het al, ik snap mezelf niet :slightly_smiling_face:

Vorig jaar rond deze tijd was ik voor de eerste keer helemaal tot over mn oren verliefd… Dat liep niet heel goed af (dat verhaal staat hier, ik stort mn hart wel vaker uit:

http://forum.girlscene.nl…heen/list_messages/230532),

en sindsdien ben ik echt nooit meer zó verliefd geweest… Nou zijn er wel 2 jongens die ik leuk vind, maar ik weet niet of ik ze écht leuk vind… Bij die 1e jongen had ik echt vlinders in mn buik, slappe knieën, giechelbuien, bijna geen adem meer, licht in mn hoofd, ik wist echt zeker dat ik helemaal verliefd was…

Maar nadat ik hem uit mijn hoofd heb gezet tijd voel ik gewoon helemaal niks meer! Soms één verdwaalde vlinder, maar niks extreems… Ook heb ik het gevoel dat daarna al mijn gevoelens helemaal zijn veranderd, ik heb een beetje een soort verdoofd gevoel over me, ik ben nooit meer extreem blij, super verdrietig of heel erg boos… Ik “voel” gewoon niks meer. Dit maakt me best ongelukkig, en ik zit niet lekker in mijn vel. Ik wil gewoon weer helemaal tot over mijn oren verliefd zijn, desnoods weer op die jongen, maar dit "niks"vind ik afschuwelijk.

Iemand ervaring, tips, of herkenbaarheid? Ik weet niet goed hoe ik er met mijn vriendinnen over kan praten, ik weet voor hen op school de schijn goed op te houden, ze hebben niet door dat ik me klote voel omdat ik het niet laat merken… En met mn ouders heb ik bijna elke dag wel knallende ruzie, waar zij zich achteraf nog t rotst over voelen, voor mij is dat na een kwartiertje al weer over…

Ik was 2 jaar geleden verliefd op een jongen die ik pas een paar weken kende, ik was toen 15 geworden ik kon zeggen ik hield van hem met heel mijn hart ookal was ik zo jong ( nog steeds eigenlijk) hij gaf me vlinders ik kon niet slapen door hem echt van die gevoelens die je in films ziet… na een paar maanden ging het niet meer opeens was het veranderd en we kregen ruzie bladiebla

ik dacht dat ik wel weer ooit verliefd zou worden you know ik was 15.
Maar ik loog alleen tegen mezelf… ik ben nooit meer verliefd geworden ik ben met niemand bezig geweest na hem en heb ook niemand leuk gevonden… het voelt alsof ik anders vreemd ga dus ik begrijp je, ik voel me echt gevoelloos omdat ik NIET bezig ben met iemand terwijl ik in de puberteit zit en dit mijn tijd is ahahah
Ik praat niet met mijn vriendinnen hier over want ze begrijpen het niet, ik begrijp het niet. ik houd een dagboek bij , een boek alleen over hem.
sindsdien gaat het beter maar het is niet echt over

Misschien ben je er gewoon nog niet klaar voor. Als je echt zo verliefd op die jongen was, en dus nog wel eens aan hem denkt, is je interesse in andere jongens misschien gewoon niet zo groot op het moment. Ookal heb je het zelf niet door.
Of je bent nog niet “de juiste jongen” tegen gekomen om weer echt verliefd op te worden.

Ik zou me in ieder geval niet teveel zorgen maken, hoe moeilijk dat ook lijkt. Er komt wel weer een jongen waar je ondersteboven van wordt (:

ik weet wat je bedoelt, ik heb juist dat ik super gevoelig ben voor dingen enzo, en probeer juist dat af te schermen ofzo ik weet niet, dat ik andere gevoelens buiten laat. ik denk dat jij juist je eigen gevoelens buiten laat ofzo. dat je niet meer naar je gevoel durf te luisteren. ik denk dat een dagboek bij houden ook wel helpt. ik denk dat je meer naar je gevoel moet luisteren(intuitie).

Ik heb in jou vorige topic ook gereageerd zie ik.

Vind het heel goed van je dat je het contact verbroken hebt!
Dat je nu zo’n gevoel hebt is echt niet gek.
Eigenlijk ben je aan het afkicken van die verliefde gevoelens. Want verliefde gevoelens kunnen heel verslavend werken.
Het gevaar is dat je nu gaat zoeken naar een persoon om die gevoelens weer bij te krijgen. Dat moet je jezelf juist niet toestaan nu. Zo ben je heel afhankelijk. Je moet je ook goed voelen zonder verliefde gevoelens.
Hoe lang is het nu geleden dat je hem uit je hoofd hebt gezet? Geef het gewoon de tijd! Het gaat je nu niet lukken omdat die andere jongen toch nog in je hoofd zit. Want hij zit nog in je hoofd anders maak je dit topic niet aan.

Je bent pas klaar voor een nieuwe verliefdheid als die andere jongen niet meer in je hoofd en hart zit.
Dat kan nog lang duren maar er komt een moment dat je niet meer elke dag aan hem denkt!