Ik snap hem niet

Hey,

Ik praat een maand (elke dag) met een jongen. Hij had in het begin aangegeven dat hij geen relatie wilt omdat het ‘toch nooit serieus word’. Hij vertelde me eergisteren dat hij me meer begon te zien dan een normale vriendin, ik wist dat hij me niet lelijk vond maar ik wist niet dat hij me (heel) knap en aantrekkelijk vind.

Hij heeft een lichte soort van bindingsangst dus hij kan afstand nemen.

We appte iedere dag, wanneer het uitkwam. Gisteren appte ik hem en hij las het niet maar was online. Drie uur daarna appte ik hem weer en toen kwam hij daarna wel online maar reageerde hij niet (hij reageert normaal binnen 10 minuten).

Hij appte paar uur daarna met dat hij geen zin had in mensen die dag, terwijl hij de hele dag online was? Hij weet dat ik het begrijp als hij direct zegt dat hij met iemand anders appt en dus geen tijd heeft voor mij.

Vandaag reageerde hij heel droog, toen zei ik iets en toen las hij het en ging hij offline. Het is nu een uur geleden en hij begint meer afstand te creëren tussen ons. Terwijl we bijvoorbeeld eergisteren van 22.00 tot 07.00 sochtends hebben gebeld (ja serieus, dit hebben we vaker gedaan).

Afspreken lukt niet echt, want hij woont ver. We wouden wel binnenkort afspreken.

Hoe zorg ik ervoor dat hij geen afstand gaat creëren???

Groetjes,

Niet. Hij heeft al aangegeven dat hij bindingsangst heeft dus meer kun je niet doen lijkt me. Zorg er voor dat je zelf ook niet te greedy wordt.

Probeer jezelf te beschermen. Hij geeft aan dat je meer dan een vriendin bent, maar zegt ook dat hij geen relatie wil.

Dat je hem controleert beteken dat je veel met hem bezig bent. Niet doen. Dat kan ook afschrikken. Laat alles maar van hem uit komen.

Wat ik ben vergeten te melden is dat ik paar dagen geleden vroeg: ‘Zou je met mij een relatie willen?’ Zijn antwoord hierop was toen: ‘Ik kan het me wel voorstellen, ja.’

Veel meisjes vinden hem leuk (stuk of 5, geen grap) maar hij appt ze nooit terug, behalve mij.
Ik ben (volgens hem) ook de eerste persoon die hij zo snel vertrouwd en zo open durft te zijn.

‘‘Ik kan het me wel voorstellen.’’

Dat is echt een heel raar antwoord. Want hij zegt geen ‘‘nee’’, maar ook geen ‘‘ja.’’
Denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of je hiermee door wilt gaan, en een grote kans loopt om gekwetst te worden. Of dat je het zelf afkapt. Ik blijf het namelijk gewoon raar vinden. En dat hij die meiden simpelweg negeert, vind ik ook geen goed teken - als in, zo ga je niet met mensen om. Zeg dan dat je er geen zin in hebt en als ze dan wel door blijven gaan, dan kan je ze negeren.

Ik snap hem op zich wel met ‘ik kan het me wel voorstellen’, want het al lastig om de relatie kant op te gaan dus ben blij dat hij geen nee heeft gezegd. Ik merk ook dat hij heel erg twijfelt, want hij heeft nooit een relatie gehad omdat hij meisjes tot nu toe nooit echt heeft kunnen vetrouwen (maar mij weer wel).

Hij heeft die meiden al duidelijk gemaakt dat hij niet geïnteresseerd is maar ze blijven door appen. Hij heeft dingen gezegd zoals ‘ik wil op dit moment geen relatie.’ en toen (volgens mij zijn het er 3) vroeger of hij ze aantrekkelijk/knap vond had hij dingen gezegd zoals: ‘Ik vind je niet lelijk, maar je bent niet echt mijn typte.’

Ik snap ook niet waarom die meiden het nog proberen…

Hij heeft me de ochtend daarna wel geappt, en vandaag was hij ook lief tegen me.

Je moet het zelf weten hoor, en misschien ben ik hier allemaal te wantrouwig voor. Maar als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik toch wat afstand nemen om mijzelf te beschermen. Maar dat ben ik. :slightly_smiling_face:

Ik had het niet anders kunnen omschrijven