ik snap hem niet!!

hoi !
er zit dus een jongen in mijn klas, en hij is echt een goede vriend van me (…dacht ik).
vorig jaar was hij verliefd op mij maar het was niks geworden, vind ik niet bepaald erg en we hebben het daar ook nooit meer over.
maar hij doet de laatste tijd hééél erg grof tegen me. hij beschouwt het allemaal als grapjes maar
dingen zoals ‘‘als jij nu eens dood zou gaan dan zou ik echt niet op je begrafenis komen ! :wink:’’ en “oh het brandalarm ging, jammer dat je nog leeft” vind ik niet bepaald grappig. hij zegt ook niet eens sorry. vandaag vroeg ik “je mag mij echt niet he?” “nee inderdaad. ik mag jou echt niet.” WAAR SLAAT DAT NOU WEER OP?
maar laatst, op een fuif, deed hij heel aardig tegen me en omhelzde me en gaf complimentjes en zo.
ik zei gisteren nog tegen hem ‘‘och je bent zo’n seut:D’’ als grapje, en hij zei ''jij ook. en je bent vervelend, en een trut, en irritant en zo kan ik nog heeeeel lang door gaan" NOU DANKJEWEL?
hij zegt dit wel tegen meerdere mensen, maar zo serieus als hij dit tegen mij zegt doet hij volgens mij niet bij anderen!
vandaag was ik best wel slechtgezind omdat hij zo tegen me deed, en hij zei ‘‘je mag best lachen hoor.’’ ‘‘ja maar ben even een smsje aant sturen’’ '‘ohh wat ben je sociaal --’ "
ik kan écht niet begrijpen wat zijn bedoeling is… iemand tips? ik voel me echt rot! :frowning_face:

ik denk dat je gewoon het beste kunt vragen waarom hij zo doet en zeggen dat je het niet grappig/leuk vind, misschien bedoelt hij het als grapje(dat eigenlijk niet zo grappig is)

Ik begrijp niet waarom je nog met hem om gaat eigenlijk. Je kan hem misschien beter een weekje met rust laten, en dan zien hoe het gaat. Want je zei dat hij eerder wel lief was. En misschien is 'ie inderdaad klaar met je, en dat laat hij dan niet subtiel weten.

ja misschien kan ik het wel vragen… maar idk.
hij deed al zo bot toen ik het gewoon vroeg ‘‘je mag me echt niet he?’’ ‘‘nee. ik mag jou echt niet.’’ en toen zei ik ''ik merk het…" “ja heb je dat nu pas door?” “… leuk van je”
ik kan het hem ook gewoon via facebook/sms vragen wanneer hij misschien wat serieuzer is of zo … maar ik wil gewoon echt weten wat zijn bedoeling is!

Zeg gewoon dat je het niet leuk vind? En dat hij kwetsend overkomt? Of gewoon ja als je me niet mag dan hoef je ook niet tegen me te praten ofzo…

hij zit recht voor me in de klas, dat is wat het zo moeilijk maakt. hij praat zelf tegen mij, en ik spreek hem niet zo vaak direct aan. zelfs al heb ik het tegen de persoon langs me, draait hij zich om en maakt soms een kattige opmerking met een lachje, maar het is dan echt niet grappig

steek 'n wortel in z’n reet.

ja dit is denk ik precies wat ik maandag tegen hem ga zeggen als hij een vervelende opmerking maakt. “als je me niet mag, hoef je ook niet tegen me te praten” dan begrijpt hij vast dat ik het écht niet fijn vind. laatst kreeg ik haast tranen in mijn ogen door zijn opmerkingen, ik had ook mijn dagje niet… en dan vervelende opmerkingen die door blijven gaan, kunnen er echt niet bij

GA IK DOEN.

Ahw dat is wel vervelend, want die opmerkingen zijn echt gemeen. Ik denk dat je hem hardop (zodat anderen het ook horen, want dan doe ze mee ofzo of dan geven ze je gelijk) duidelijk maakt dat ie moet ophouden.

hm ik denk dat ik dat ook moet gaan doen, ben altijd al zo vriendelijk geweest nou mag hij wel eens weten hij zijn kritiek in z’n hol mag steken. ik hoop alleen niet dat hij kwaad wordt en zoiets zegt als “was maar een grapje hoor als je daar al niet tegen kan!”

met zo’n jongen moet je geen vrienden willen zijn. hij denkt vast dat hij heel wat is met zn ‘stoere’ gedrag.

zit nog een jaar met hem “opgescheept”… jammer dat ik het zo moet uitdrukken want ik mocht hem wel voordat hij zo begon te doen