Ik snap er niks van.

Okay meiden, ik hoop dat jullie er misschien wel iets van snappen. Alvast bedankt voor het lezen haha.

Ongeveer twee maanden geleden ontmoette ik een jongen met uitgaan en meteen vanaf toen waren we aan het whatsappen en zagen we elkaar meteen redelijk vaak (lees: oa een hele week non-stop elke avond of middag). Het was in de zomervakantie en ik werkte eigenlijk elke dag dus zagen we elkaar 's avonds. Sinds een tijdje begint het best wel wat serieuzer te worden (ik kom nu ook bij hem thuis, zijn ouders ontmoet etc.) maar het probleem is: ik spreek hem, buiten dan wanneer ik hem zie, super weinig. Ik heb gewoon het idee dat als ik tegen hem zou praten op whatsapp dat hij gewoon geen zin heeft om terug te praten. Op een of andere manier vertelt hij ook niks? En toont hij ook weinig interesse in wat ik doe. Hij is dan weer wel degene die steeds vraagt wanneer we elkaar weer zien. Wanneer we elkaar zien is hij super lief en hij doet ook heel veel voor me, maar ik vind hem simpel gezegd gewoon een beetje saai.
Gister heb ik aan hem gevraagd waarom het zo is dat hij nooit iets vertelt of nooit echt interesse toont en toen zei hij; “sommige dingen zijn gewoon zo. Ik vind het heerlijk om naar jou te luisteren”.
Nou, daar kan ik ook echt veel mee…
Hij is het type jongen dat uren in z’n bed kan blijven liggen rotten zonder eruit te komen. Tuurlijk is dat op z’n tijd wel lekker… maar als je elkaar leuk vind (wat hij mij al meerdere malen heeft verteld) dan wil je toch ook leuke dingen doen?
Hij is nogal tegenstrijdig en vaag dus. Ik snap hem gewoon totaal niet. Heeft iemand tips voor me?

Hij is gewoon een luie jongen.

En ik houd niet zo van extreem luie jongens. Maar toch is hij te leuk om te laten gaan haha

Is hij misschien depressief of iets in die richting?

Dan praat je erover. Overigens kan ik uit je verhaal opmaken dat jullie nog niets samen hebben. Ik vind hetdan zelf wel logisch dat hij geen moeite voor je doet. Ik snap dat hij jou aan zijn ouders heeft voorgesteld, maar het is dan niet zo dat jullie gaan trouwen. Doe het gewoon rustig aan. Hij is jammer genoeg niet een actief romantisch type. Kun jij niet veel aan doen. Als hij zelf niet wilt veranderen, wat hij al heeft aangegeven aangezien hij het leuker vindt om naar jou te luisteren, dan kun jij niet veel doen he.

Nee? Zo komt hij ook totaal niet over. Hij is verder echt een blije jongen enzo (haha) maar ik heb gewoon het idee dat hij niet echt veel moeite wil doen… Al is hij wel weer zo dat hij me ALTIJD op wilt/komt ophalen, alles voor me doet en heel verzorgend is? Het is gewoon zo verwarrend.

We hebben inderdaad nog niets officieels maar hij gedraagt zich toch wel zo dat hij mij z’n vriendinnetje noemt zo af en toe tussen neus en lippen door.:slightly_smiling_face: maar goed, zelf ben ik ook van het rustig aan doen en heb ik nou niet echt het idee dat ik me aan hem opdring…
En met hem praten: dan komt er echt vrij weinig uit helaas.

Nou ja, heel vaak zie je het niet als iemand depressief is, al lijkt hij of zij zo blij. Ik kreeg er een beetje zo’n gevoel bij, dat het een soort depressie zou kunnen zijn. In bed blijven liggen, niet zoveel zin hebben in bepaalde dingen, “lui” overkomen. Maar goed, jij kent hem beter dan dat ik hem ken.

Zit inderdaad wel wat in… maar (misschien fout van mij) bij mensen die depressief zijn denk ik altijd aan mensen die down zijn etc. Dat is hij eigenlijk totaal niet. Eigenlijk lijkt het me sterk

Wat tartaarsaus zegt.

Heb hetzelfde. Eerst deed mijn vriend keiveel moeite en nou neemt hij niet de tijd om met me te praten als ik hem nodig heb

Ben ik de enige die het raar vind dat je vriend niet met je wilt praten terwijl jij hem nodig hebt?