Ik snap er niets meer van

Hallo … (:

Ik heb geen zin om een heel lang verhaal te schrijven, dus even in het kort samengevat: ik heb sinds 5 dagen verkering met een jongen die mij al zo’n 4 maanden leuk vind. Het was liefde op ‘t eerste gezicht, volgens hem, en dat terwijl hij zelf in een relatie zat. Tussen hem en zijn toenmalige vriendin ging het niet zo goed. Steeds maar aan/uit/aan/uit. Uiteindelijk hebben ze het uitgemaakt, en voor de laatste keer, het was echt klaar tussen hen. Toen heeft de jongen op Facebook tegen me gezegd dat hij me leuk vind (ik had het eerder wel gemerkt, op school, en door zijn manier van praten tegen mij). Hij durfde het eigenlijk niet te zeggen. Toen heb ik gezegd dat ik hem ook wel zie zitten, ja, en toen waren we dus een soort van ‘‘samen’’. Ik was echt blij dat een jongen zoiets voor me deed en echt van me hield, voor de eerste keer in m’n leven. Ik heb nu zomervakantie dus heb hem nog niet gezien sinds het aan is, zeg maar. Hij was echt superlief en zo, en ik geloofde dat het zeker wat kon worden tussen ons. Twee dagen erna begon hij wel wat minder tot helemaal niet meer tegen me te praten, maar dat is normaal, dat weet ik nog van me vorige relatie: ‘‘jongens zijn jagers, als ze je eenmaal gevangen hebben, doen ze minder hun best voor je’’. Toch?!
Nou ja, anyways, toen ik me vandaag (anderhalf uur geleden ongeveer) aanmelde op Facebook, had hij zijn status veranderd in ‘‘vrijgezel’’. Dat was best wel raar. Dus ik een praatje met hem aangegaan. Gedag gezegd, en later gezegd: ‘‘Ik heb je gemist. ^^ Waarom heb je je status veranderd in ‘‘vrijgezel’’? ^^’’ Dus hij, even later: ‘‘Gewoon, verveling.’’
Dus ik zei: ‘‘Huh, waarvan?’’ Dus hij, beetje kortaf: ‘‘Weet niet’’.
Ik: ‘‘Dus die status… meen je dat?’’ Ik kreeg geen antwoord (hij had het wel gelezen). Ik: ‘’?’’ Hij: Nee nee. Ik: ‘‘Vertel me dat wat er is, ik luister naar je, wees niet bang (: <3’’ Hij, gaf weer geen antwoord. Hij, later: ‘‘Niks niks’’ Ik: ‘‘Ik denk van niet… :/’’ Hij: ‘‘Ohja! Gisteren kwam … me vragen van: hebben jij en -mijnnaam- verkering?’’ Ik: ‘’://// Met haar praat ik al weken niet meer. Wat antwoordde je dan?’’ Hij: ‘‘Genegeerd.’’ (Want ik heb hem gevraagd om het nog niet iedereen te gaan vertellen en zo. =) Dus ik weer: ‘‘Ok… De laatste paar dagen vind ik je een beetje anders… ik wil echt graag weten wat er aan de hand is =(’’ Hij: ‘‘Ja ik weet het zelf nog niet eens :3’’ Ik: ‘’^^ Moet ik me zorgen maken of niet? :p’’
Hij heeft het gelezen, nu net, maar niet gereageerd. Omg, ik snap er echt helemaal niks van. En ik zie dat het toch een lang verhaal geworden is.
In ieder geval bedankt als iemand dit gelezen heeft. (:

Het klinkt eigenlijk niet als een echte relatie… Spreken jullie ook wel samen af enzo, of gaat het contact alleen maar via fb?

Ik ken hem van school. (:

Het klinkt niet bepaald serieus. Ik zou lekker andere dingen gaan doen en hem naar jou toe laten komen. Gewoon kijken hoe de dingen lopen.

Normaal praat hij niet zo eigenlijk, hij is meestal wel spontaan en aardig tegen me.

Upje?

Ja ok maar deden jullie ook buiten school afspreken?

Nee, dat nog niet. Hij heeft wel een paar dagen geleden gezegd: ‘‘Als je wilt afspreken, dan moet je effe zeggen waar en wanneer, ik ben altijd beschikbaar voor jou.’’
Maar de reden dat we niet eerder hebben afgesproken is omdat hij nog bezig was met zijn ‘‘ex’’ die er niets van begreep en zo.

Nouja, ik snap die hele relatie wat jullie hebben helemaal niet. Ik weet niet of ik het wel een relatie kan noemen. Jullie moeten gewoon een paar keer op date gaan, daarna kunnen jullie beginnen aan iets wat je een relatie kan noemen.

jullie moeten ervoor gaan of niet.

niet zovan ‘nog niet tegen iedereen vertellen hea’ en dat soort dingen omdat zn ex t niet snapt etc. want dat komt over alsof jullie je ervoor schamen dat jullie iets hebben.

helemaal aan en dat iedereen het weet en dat je echt afspreekt en dingen doet of gewoon helemaal uit.

ik heb zelf een keer gehad da ik een jongen kende via school, we konden zoo goed met elkaar opschieten. maar alleen op msn. als we elkaar op school zagen zeiden we alleen hoi. en dat terwijl we echt goed konden praten en elkaar best leuk vonden. het is uiteindelijk uitgegaan.

misschien is dit bij jullie ook het geval?

Ja dat klopt echt helemaal. Op school is het alleen maar ‘‘hoi’’ of zwaaien of lachen naar elkaar. Maar toen hadden we nog niks. Ik denk dat, als het nog aan is na de zomervakantie, dat dat wel gaat veranderen. Als dat niet het geval is, dan snap ik ook wel dat dat niet goed is.

als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk emt m afspreken in real life, en als t leuk is, goedzo!
als t dat niet is, kun je t beter nu uitmaken, voordat je n keer en andere leuke jongen tegenkomt en daar misschien mee wilt zoenen ofso, want das dan tog wel jammer.

vooral nu met de zomer is die kans groter:P