Ik snap die jongen niet meer.

[i]Hoi.

Ik had een paar dagen geleden, een ander topic aangemaakt met hetzelfde titel. Maar aangezien er veel is gebeurt in tussen tijd, besloot ik even een nieuw topic aan te maken met daarin HEEL het verhaal. Het andere topic wordt verwijderd. ( Bij deze; mn excuses als ik heel erg zeikerig over kom ).

------------------
Maargoed, het verhaal;

Ik vind een jongen leuk, heel erg zelfs eigenlijk. Het begon op de kermis eigenlijk. Ik was met een vriendin en nog een aantal mensen naar de kermis. Toen kwamen we die jongen ( ik zal hem ter verduidelijking S. noemen ) S. dus tegen, met het groepje waar hij bij was. Toen mijn vriendin, waar ik mee was, ( die noem ik F. ) met hem aan het praten was… stond ik naast Y. ( dat is een andere jongen ). S. vroeg op een gegeven moment aan mij; ‘Vind je Y. leuk?’ Daar antwoordde ik op met een nee. S. vroeg gelijk daarna; ‘Ja heb je al een vriend dan?’ Ik zei; ‘Nee man, ik ben al weer bijna een half jaar vrij.’ Hij zo; ‘en dat vind jij niet lang ?’.

Op deze vraag kon ik geen antwoord geven, omdat F. mij meetrok voor de kermis. Maar wel merkte ik dat S. met mij oogcontact zocht; en dat lukte. Maargoed; wij dus weer de kermis op. Rond een uur of 10 's avonds, besloten F. en ik naar huis te gaan. Maar ik moest mijn fiets bij F. ophalen en aangezien F. ook mijn verantwoordelijkheid was ( lees; ik ben ouder dan haar, en had met haar moeder afgesproken dat ik haar weer thuis bracht ). We kwamen S. weer tegen. Hij bleef bij ons plakken, maar zijn groepje was al weer verder. Wederom zocht hij wéér oogcontact met mij, die hij ook weer kreeg. Op een gegeven moment zei S. tegen ons; ‘Ik moet weer verder, straks missen ze mij.’ met als gevolg dat hij bij mij en F. de haren effe door de war gooide, en weer door loopt naar dat groepje.

Ik zei tegen F.; ‘Dat heeft een jongen nog nooit gedaan bij me, zelf me ex niet. Ik vond het wel raar dat hij tot 2x toe met mij oogcontact zocht’. Maargoed. De volgende dag had ik hem toegevoegd op hyves… En vrijwel 5 minuten later had hij me geaccepteerde en vroeg hij via de hyves kwekker om mijn msn. Die had ik dus gegeven en er ontstond een heel gesprek. Hij gaf al heel snel toe dat hij mij best wel leuk en knap vond. Hij vroeg of hij een kans maakte bij me. Ik zei; ‘Ik wil je gerust leren kennen en een kans geven hoor :slightly_smiling_face:. Maar ik moet wel toegeven dat je heel erg leuk oogt.’ ( Ik ken hem al best lang. Hij heeft bij mij op de basisschool gezeten, en ook op het middelbaar :wink: maar nooit echt contact gezocht.)

Gesprekken die er afgingen, en smsjes heen en weer terug. Het kwam erop aan dat we elkaar leuk vonden. Tot dat F. tegen mij zei, toen ik het vertelde; ‘Oppassen met hem, dit is een van zijn standaard trucjes, zo doet hij namelijk tegen iedereen.’ En verder kreeg ik nog allerlei vage verhalen doorgestuurd van hem. Ook kreeg ik te horen dat S. ook weleens bij meisjes de webcam aanzette, en dat ze iets leuks mogen doen voor de cam ( met de nadruk op ‘iets leuks’ ) Maar of dat waar is, weet ik niet. Een jongen van pas 17 jaar die zo doet? Hmm… daar heb ik mijn twijfels over.

Afgelopen maandag, hadden we een beetje onenigheid, S. en ik. Ik vroeg of hij wel zeker wist dat hij mij leuk vond, aangezien ik allerlei verhalen in de rondte hoorde. Toen antwoordde hij met; ‘Laat maar, je vertrouwd me niet en ik vind vertrouwen het belangrijkste in een relatie’. Ik zei, aangezien ik pissed werd op hem, ‘Sorry? Maar als ik jou niet zou vertrouwen, dan ben ik ook niet telkens voor je aan het opkomen tegenover anderen.’

Nou, hoe pissed ik ook was, was ik offline gegaan. En met een vriendin van me even de stad ingegaan om af te koelen. Maarja; we moesten even naar de supermarkt. Vriendin van me ( A. noem ik haar ) moest wat spullen hebben, en ik kocht maar gelijk beltegoed. Wat ik niet wist, was dus dat S. op dat moment aan het werk was. Ik zei tegen A.; Kijk! Daar is S. Dus A. gelijk 100x de winkel doorlopen, en ze wachtte nog af of ik hoi tegen hem zei. Maarja; ik zei dus heel subtiel hoi tegen hem. Hij heel enthousiast; HOOI!. Na 2 minuten kreeg ik een smsje van hem; ‘Lekker kontje.’

Ik kreeg donderdag avond ineens te horen van mijn beste vriend, dat S. schijnbaar tegen hem zou hebben gezegd dat hij me niet leuk vind. Dus ik knoopte een gesprek met S. aan. Ik vroeg ook gelijk waarom hij niet meer reageerde op smsjes van me. Hij zei tegen mij dat hij ze niet had aangehad ( Stom van hem dat te zeggen, ik heb ontvangstbevestiging altijd aanstaan, en ik kreeg altijd een berichtje met ‘Ontvangen’ als ik een sms naar hem stuurde ) en dat soort dingen. Toen vroeg ik; Zeg S. Als je mij niet leuk vind hè, mag je het ook zeggen hoor. Dan hoef ik het niet van een ander te horen. Hij werd me toch kwaad :expressionless: Hij zo; Ja als je zo gaat doen word ik helemaal gek! en toen wassie offline gegaan.

Hij is nu op vakantie, en de afgelopen week had hij wel eerlijk tegen me gezegd; ‘Het is vakantie, ik ben vrijgezel enzo… en ik wil gewoon nu dingen doen, die ik in een relatie niet zou kunnen doen. Op dit moment heb ik gewoon geen zin in een relatie omdat ik gebonden ben aan regels. We kijken na de vakantie wel, maar je maakt wel een goede kans’.

Maar goed; ik vind die gozer nog best erg leuk eigenlijk. En vannacht lag ik wel heel erg te piekeren over hem. Ik weet wel dat ik hem nu gewoon effe met rust laat. Zodat ik zelf ook even helder kan nadenken.

Wat moet ik doen volgens jullie?

Sorry voor het lange verhaal.[/i]

Hem negeren voor de rest van je leven. (:

Het feit dat hij zei: We kijken na de vakantie wel, maar je maakt wel een goede kans.

Komt over alsof hij je helemaal niet zo speciaal vindt…probeer hem te vergeten, hij is je niet waard. Echt niet.

[i]Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat Liefde echt wel blind maakt.

Goddamn; nu weet ik het zelf effe niet meer.

Ik weet zeker dat mensen kunnen veranderen, hij ook. Dat wil ik ook graag uit hem halen. Maar ik vind die gozer écht leuk. En negeren? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

En nu niet gaan miepen van, ja waarom vraag je dan om reacties als je hem negeren moeilijk vind, want daar heb ik vrij weinig aan [/i]

Hij is jou niet waard. Je vriendinnen kunnen hem beter inschatten dan jij dat zelf kan, want zoals je zegt; liefde maakt blind.
Hij speelt een spelletje met je, en probeert je aan het lijntje te houden. Daar moet je gewoon boven staan.
Zeg tegen hem dat je geen zin hebt in spelletjes en laat hem links liggen. Dat is in het begin moeilijk, maar je hoeft hem ook niet totaal te negeren, alleen als hij over zoiets als dit begint moet je gewoon zeggen dat je er geen behoefte aan hebt en weggaan.

M’n vriendin heeft ook ongeveer zoiets meegemaakt, ik heb haar toen nog gezegd dat hij niet goed voor haar was, maar dat wilde ze niet zien/horen/geloven. En uiteindelijk kwam ze bedrogen uit.