ik sla dicht

hallo iedereen

ik ben jason, en ik had een vraagje/probleem. Ik leer de laatste tijd wat meer meisjes kennen enzo, via msn en andere vrienden enzoo die dan bij mij op school zitten. Op msn altijd heel gezellig enzo alleen dan kom ik op school en dan sla ik helemaal dicht!! meestal probeeri k te ze te ontwijken omdat ik weet dat als ik ze tegenkom dat ik dan echt niet iets leuks kan uitbrengen, ja ik kan wel een simpel gesprekje voeren maar het is totaal niet zo leuk als het via msn enzo is, weet niet waaraan het ligt. niet echt datik verliefd ben ofso (want het gaat ook om meerdere personen), maar ik sla gewoon helemaal dicht, het is zelfs zo erg dat er nu eentje boos op me is dat ik haar negeer op school en dat ik zo saai ben en op msn dan weer niet, wat moet ik doen, het heeft ook wel een beetje te maken denk ik met dat als mn vrienden erbij zijn dat ik het gewoon niet opkan brengen om ff naar ze toe te stappen help!! ik vind dit namelijk echt niet leuk aangezien ze me wel gewoon aardigemeisjes lijken

Hmm, ik heb hetzelfde nu in mindere mate, vroeger was het erger. Wat bij mij werkte was een tip die ik ergens had gelezen: Minder moeite doen bij van die sociale dingen en geen zorgen maken over wat mensen van je vinden. Mensen vinden het echt niet erg als je een keertje niets weet te zeggen en anders zijn ze gewoon heel erg kritisch (en dat soort mensen zijn het ook niet waard natuurlijk).
En natuurlijk is het ook gewoon een kwestie van doen, jezelf eroverheen zetten. Gewoon denken: Whatever, ik zie wel wat er gebeurt. Je hoeft echter niet gelijk op mensen af te stappen, je kan ook gewoon eerst zwaaien als je mensen tegenkomt die je kent. Desnoods maak je alleen oogcontact en glimlach je.
Wat dat ene meisje betreft, zou ik haar een mailtje sturen waarin je het haar gewoon eerlijk uitlegt, net als hier. Dan zal ze het wel begrijpen lijkt me.
Nja, ik hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

een jongen op girlscene wat leuk/lief :stuck_out_tongue:
ik had hetzelfde maar dan met jongens ik denk dat het komt door mijn opvoeding wij zijn niet zo ‘openlijk’ tegen elkaar ofzo.

maar daar heb je natuurlijk niks aan dus nu ff jou probz.
Ik snap eigenlijk niet precies WAAROM je niet met hun durft te praten in het echie? omdat wij meisjes raar zijn?
of omdat je geen zelfvertrouwen hebt of iets anders? :S

Wat leuk, haha een jongen op girlscene! :slightly_smiling_face:
Zelf heb ik hier totaal geen problemen mee, maar mijn vriendin had dat eerst ook met jongens. Ze heeft gewoon elke keer kleine gesprekjes met ze gevoerd, ook al ging het maar over school, voetbal of wat dan ook. Alle kleine beetjes hielpen, en nu heeft ze er totaal geen moeite meer mee! Dus ik zou gewoon elke keer een gesprekje mee beginnen, maakt niet uit waar het over gaat. =) Na een tijdje ga je inzien dat het helemaal niet eng is ofzo!

Hoop dat je er wat aan hebt…

Al lul je over helemaal niks, toon gewoon interesse en vaak is dat al genoeg, en weet dat het niet altijd aan jezelf ligt. Als je eenmaal een gesprekje begonnen bent, heeft ook zij de mogelijkheid om bijvoorbeeld vragen te stellen of over iets nieuws te beginnen om het gesprek niet stil te laten vallen. En how cute, een jongen op girlscene!