'Ik schaam me wanneer ik met een Zeeman winkeltas loop'

Hello,

Afgelopen week las ik op jullie forum een stelling over ‘schaamte tijdens het lopen met een Zeeman/Wibra tas’.

Ik ben benieuwd waar dit aan ligt (aan het uiterlijk (goedkoop) van de tas of daadwerkelijk aan het merk/de keten) Ikzelf stop de tas het liefst meteen in mijn handtas maar bedacht me laatst, dat wanneer de tas mooier zou zijn dan dat ie nu is, ik deze sneller in mijn hand zou houden.

Mijn stelling: ‘Wanneer de Zeeman winkeltas van papier zou zijn, er subtieler gebruik zou worden gemaakt van de kleuren geel en blauw en het lettertype van ‘Zeeman’ wordt aangepast, dan zou ik er sneller mee over straat lopen’

Ik hoor jullie meningen graag!

Thanks

Ik loop er gewoon mee, ja ik koop er me sokken… Dus?

nou mij maakt het dus echt niet uit als ik met een wibra/zeeman tas overstraat moet! Je kunt er soms best leuke dingen kopen voor een prikkie dus waarom niet?

Ik zou sowieso niet gauw iets in de zeeman komen, en de enige reden wanneer ik de zeeman in stap is om met mijn nicht te praten, die daar werkt.
Op de een of andere manier heb ik een afgunst voor de zeeman.
Door alle praatjes over dat het zo slecht is, doordat alles zo goedkoop is, Nu moet ik zeggen dat ik niet zo’n iemand ben die enkel dure dingen wilt kopen, en ook altijd voor het goedkoopste gaat, maar de zeeman vind ik iets té goedkoop, waardoor ik begin te twijfelen over de kwaliteit, en omdat de zeeman bij ons niet een bepaald goede naam heeft!
Nu moet ik wel toegeven, dat ik hier inderdaad ook mijn sokken koop, (net even de reactie hierboven gezien, haha). Maar die passen altijd gewoon enkel in mijn tas, en dan vind ik het altijd onzin om er een plastic tas voor aan te vragen. Mijn reactie die ik neer heb gezet was ook meer bedoeld op alle andere kleding en dingen. Onderbroeken kopen ik hier ook niet, maar sokken wil ik hier nog wel eens halen. :‘D Hoewel ik sneller naar de hema ren. :’)

Nee. Want het ligt opzich niet aan het uiterlijk, maar gewoon de ophef die iedereen erover maakt. Als ze een andere soort tas zouden maken, zou dat bij ons in de omgeving niks veranderen denk ik.

Als je er iets koopt, en het meteen weg wilt stoppen omdat je je schaamt en anderen het niet mogen weten, dan ben je gewoon hypocriet bezig. Je probeert je dan beter voor te doen dan je bent. Doe gewoon óf niet kopen dan, of niet het niet proberen te verbergen en het erg te vinden .

losah.

ik heb dat ook altijd, best wel zielig maar stel nu ik heb gym op school, en ik moet men kleren in een zakje doen ga ik altijd een zak nemen van de pimkie, h&m… maar nooit van wibra, zeeman, renmans, enz xd ik weet niet ik vind het een beetje genant want dan lijkt het dat je daar precies kleren gaat kopen.

Ik gebruik geen plastic tasjes, i.v.m. het milieu.
Dus ja, als het een papieren tasje zou zijn en stevig zodat ik het opnieuw kan gebruiken, zou ik er wel mee over straat lopen.

Maar er zit helemaal geen zeeman bij mij in de buurt dus ik kom er sowieso nooit :’)

Plastic tasjes kan je ook opnieuw gebruiken?

ik loop regelmatig met een zeeman/wibra tas door de school… interesseert mij wat
mijn bh’s koop ik ook vaak bij de zeeman. prima kwaliteit!

& de panties ook, bovendien hebben ze ook best wel eens iets leuks wat ik zou kopen (:
nee ik zou me niet echt schamen met een zeeman tas in m’n hand

Ik koop daar sowieso eigenlijk nooit wat, niet omdat ik me ervoor schaam, maar ik heb gewoon het idee dat de kwaliteit niet zo goed is… Bovendien vind ik niet dat ze er leuke kleren hebben, en sokken o.i.d. koopt mijn moeder eigenlijk voor me. Dus ik heb ook geen reden om er te komen.

ik koop er nooit iets dus ik heb ook geen tasjes, maar ik zou er ook niet mee lopen… als je bij alle winkels plastic tassen krijgt, waarom zou je dan met die van de zeeman of wibra gaan lopen?

Ik schaam me er wel voor, maar ik ga me er niet aan ergeren of meteen een oordeel vellen als iemand met zo’n tasje loopt.

Klopt, maar dan is het alsnog een tasje gemaakt van plastic, bovendien gaan ze meestal na een paar keer kapot.

Ze hebben genoeg dingen die je nodig hebt. Crisis :").

Ik kom er eigenlijk nooit, maar anders zou ik gewoon die tas dragen hoor, geen probleem.

hmm misschien ligt het daar wel aan. ik stop die tasjes ook altijd gelijk in mn tas, vind ze ten eerste niet fijn in de hand maar schaam me er denk ik ook wel voor, alhoewel ik het niet erg vind om tegen iemand te zeggen dat het van de zeeman komt :’)

Dat is bij mij ook het geval. Ik vind het helemaal niet erg om te zeggen dat iets van Zeeman is en ik heb eigenlijk ook geen mening over mensen die met een Zeeman tas over straat gaan… toch is er iets met die tas waardoor ik het zelf niet leuk vind om er mee te lopen. Ik vind de tas ook echt lelijk (geel/blauw)