Ik schaam me voor mijn stem

Ik heb dus echt een kutstem.
Vaak als ik iemand voor het eerst bel, denken ze dat ik een jongen ben.
Ik heb een erg zware, eentonige stem en hier schaam ik me voor.

Iemand tipss om me stem een beetje hoger te laten klinken ofzoiets?

x

Haha heb ik ook ik heb echt zo’n kakstem of ik praat als een jongen ,maar ja wat maakt het uit ,je kunt het moeilijk veranderen denk ik.

heb ik ook, maar ik schaam me er niet voor, er zijn juist mensen die een lage stem heel sexy vinden ^^ ik denk dat je het moet accepteren want ik geloof niet dat je er iets aan kan doen

Je kan rondlopen met een helium ballon en dan helium inademen voordat je gaat praten :’) Nee sorry, er is volgens mij niks wat je kan doen om je stem iets hoger te krijgen (behalve dat wat ik eerst zei, maar dat is niet echt een oplossing te noemen)… Geniet er maar van dat jezelf je stem niet hoef aan te horen zoals andere mensen het horen :stuck_out_tongue: Zelf vind ik mezelf klinken als een chipmunk o.o blij dat ik het zelf veel lager hoor.

Ja ik heb dat ook wel, niet heel erg, maar soms als ik mezelf hoor op video klink ik echt als een klein kindje. Mijn stem is eerder hoog en ja moeilijk uit te leggen? Je kan het alleen maar accepteren denk ik?

Accepteren idd. Of mss logopedie.

Jezelf aanleren een toontje hoger te praten?
Verder lijkt me dat je er vrij weinig aan kunt doen.

Volgens mij is niemand blij met zijn/haar stem, dus je bent niet de enige!

Ik heb ook een zware stem voor een vrouw.
En dat komt goed van pas in het onderwijs.
Omdat ik mijn stem te laag vond, ging ik altijd hoger en opgewekter praten en dat werkte averechts voor mijn stem.
Nu doe ik dat niet meer en kan ik er goed mee omgaan.

je hoort je eigen stem altijd anders dan dat hij echt is, dus misschien is hij helemaal niet raar? als je je stem opneemt en dan gaat beluisteren heeft ook geen zin, want iedereen zal dan zeggen; gatver, wat heb ik een kutstem.

je moet er niet te veel over piekeren!

Ik vind mijn stem ook niet altijd even mooi, maar daar valt vrij weinig aan te doen
Accepteren is denk ik de beste oplossing :wink:

Dat heb ik ook altijd. Mijn vrienden klinken dan zo volwassenen en dan hoor je mijn stem, haha.

Waarschijnlijk erger jij je alleen aan je stem, en hebben andere mensen het niet eens door! Ik heb zelf juist een hele hoge stem waardoor iedereen altijd denkt dat ik een jong meisje van 6 ben :’) ze zeggen ook altijd heel kinderlijk van “Mag ik je mama even spreken”. Ik zou juist heel blij zijn denk ik als ik eindelijk naar m’n leeftijd wordt aangesproken! Sowieso klink je door de telefoon heel anders dan in het echt! Ik heb namelijk zelf in het echt ook een hoge stem maar door de telefoon wordt het nog eens erger gemaakt :’). Ik zou je er echt niet zo druk om maken, iedereen heeft zo in, z’n eigen ogen gezien, z’n imperfecties!

Er is dus echt geen manier om me stem hoger te laten klinken?

Nee, helaas niet. Ik zou het gewoon accepteren, toen ik kleiner was, vond ik mijn stem ook lelijk en een beetje mannelijk, maar nou ik ouder ben geworden, is mijn stem ook veranderd en ik heb het gewoon geaccepteerd, ze moeten me maar accepteren hoe ik ben, anders mogen ze weg van mij.

Acceptereeen. Andere zeggen ook vaak dat ik een aparte stem heb. En dat het lijkt alsof ik de avond daarvoor hard gefeest hebt haha, een schorre stem :stuck_out_tongue:

ikheb ook stomme stem, man lijkt het wel en schaam me ook voor :frowning_face: is niet leuk

Als je het écht niet kunt accepteren is logopedie denk ik de enige oplossing.

Je zou het gewoon moeten accepteren.
Wees gewoon blij wat je hebt, misschien wil iemand met een hoge stem juist een wat lagere stem, dus wees blij wat je hebt! ;’)