Ik red het niet zo!

Hee dames,

ik zit er echt helemaal doorheen. Totaal. Ik heb aankomende week toetsen, en 2 ervan bepalen gewoon of ik op mijn nieuwe opleiding mag blijven of niet. En ik leer zó hard en zó veel, maar ik heb ook zoveel andere dingen like; werk. En er is zoveel gebeurt in mijn familie enzo dat ik er gewoon helemaal doorheen zit. Zoveel shitzooi, ik ben gewoon op, helemaal kapot. Het leren lukt niet meer, ik kan me niet concentreren etc. Maar ik wíl gewoon op deze school blijven, wat moet ik anders in vredesnaam?! Ik ben alleen bang dat het me niet gaat lukken… hoe kan ik nou leren als ik niet lekker in mn vel zit en het een chaos in mijn hoofd is?

Heeft iemand alstjeblieft tips voor me ofzo of iemand die er ook zo doorheen zit? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik ben gestresst en word gék!

Sorry voor al dat gezeik maar moest het echt even kwijt…

XX

Heb ik ook supervaak & vooral als het hele beslissende & moeilijke vakken, waar ik heel veel tijd in moet stoppen zijn…
maar ik kan je dus niet helpen. ;(

je moet voor dat je verder gaat leren voor ontspanning zorgen.
ga gewoon wat doen wat jij leuk vind.
ga bijvoorbeeld een beautieavond houden voor jezelf.
Misschien lukt het na wat ontspanning?
en kan je er niet met school over praten?

Maar als ik in bad ga ofzo danzit ik weer omygod ik moet zo leren en dit nog doen en dat en blablabla weetje. Me hoofd kan het gewoon allemaal niet loslaten en dat is zó verschrikkelijk irritant omdat er gewoon zoveel van deze toetsweek afhangt…

En me moeder had wel gebeld naar mn mentrix enzo maarja het is een MBO opleiding en ze hebben ook beetje van zoek het maar lekker uit… dus ik denk ook niet dat ze uitzonderingen e.d. voor me zullen maken wat overigens wel heel kut is maar wel begrijpelijk!

iig bedankt voor jullie reacties

of je meld je gewoon ziek op de dag van die toetsen.
en je kan toch ook in bad leren?

sorry voor deze nutteloze post.

Oke, ten eerste rustig. Echt waar.
Ik kan een paar adviezen geven;

• Maak een planning, dan ga je dit leren en dan dit en dan PAUZE.
  • Ga voor het leren even meditatie oefeningen doen, die helpen echt! Rustig op je bed/stoel zitten/liggen en dan 40x in en uit ademen door je buik zeg maar xD En dan langzaam je tenen/vingers bewegen. Je moet je alleen concentreren op je ademhaling!:slight_smile:
  • Probeer misschien met een leraar(es) te overleggen dat je hem later kan doen,
    *In tussenuren maak aantekeningen en schrijf sowieso de belangrijkste dingen op!

Wat bij mij altijd helpt, is om eerst alle kleine dingetjes te doen…
Soms zie ik namelijk tegen sommige dingen als een berg op, en is het zoveel dat ik het overzicht er ook niet meer van heb…
Dan alles op een rijtje zetten, hoe klein ook, en dan klein beginnen en groot eindigen… Als je namelijk kleine dingetjes doet, kan je afstrepen en lijkt de ‘berg’ kleiner.
Dit is natuurlijk niet het antwoord op je hele vraag, maar meer weet ik ook niet… Zorg in elk geval wel voor genoeg ontspanning, ga even lekker met je vriendinnen of wie dan ook eruit en daarna er weer tegenaan …
Veel succes in elk geval!

Heel erg bedankt voor jullie reacties vooral die meditatie shit lijkt me handig! Heb het er net nog ff met me moeder over gehad, die wil het er morgen even met me vader over hebben en die zei ja mss kan papa dan nog wel effe naar school bellen dat je na de meivakantie de dingen die je niet hebt gehaald mag inhalen enzo. Want voorheen ging alles gewoon goed haalde alleeeen maar mooie cijfers 0 onvoldoendes en omdat nu alle shit in één keer is gekomen gaat het gewoon ff niet meer… dus ik hoop dat dat oké is!

Wat bij mij altijd helpt is leren in bad of leren tijdens het bewegen.
het klinkt echt heel weird, maar ik leer mijn toetsen vaak op de fiets of tijdens het hardlopen, (boek in je hand, en een rustige plek, bijv. bos of hei)

meer weet ik niet echt ;$. maaarja, weet niet of je hier wat aan hebt. heel veel succes!

• Schrijf alles op wat je dwars zit
  • Vertel het aan je school, misschien houden ze er rekening mee (?)

xoxo succes