Ik probeer al jaren aan te komen, maar het lukt me niet..

Beste forum,

Ik ben 22 jaar, ben 1.75m lang en ik weeg op dit moment maar 51 KG.
Ik woog een halfjaar geleden nog 58 kg maar op de een of andere manier is het door stress er af gegaan. Mensen denken soms dat ik anorexia heb, maar dat heb ik ZEER ZEKER NIET! Alleen ik ben eigenlijk al mijn hele leven dun, zelfs toen ik 58kg woog. Ik wil gewoon zograag aankomen maar het lukt me gewoon niet. Hebben jullie misschien tips voor me? En hoelang gaat het duren voordat ik op mijn streefgewicht (60kg) ben ?

Dankjewel, groetjes!

Sommige mensen zijn heel slank gebouwd en kunnen gewoon heel moeilijk aankomen. Probeer regelmatig te eten en eet gezonde maar volle dingen, maar ga jezelf niet volproppen met rotzooi.

Hier 2 foto’s van hoe mijn lichaam nu is:

http://img12.imageshack.us/img12/3346/ipzw.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/8716/vjy8.jpg

thanks… ik kan het proberen natuurlijk… en als ik trots was geweest had ik mijn hoofd er niet afgeknipt hoor haha

Ik vind je lichaam niet anorexia-dun eigenlijk. Ik vind het wel mooi zo om eerlijk te zijn.

Gewoon goed blijven eten, en als je nog niet aankomt… tja, dan is je lichaam gewoon ‘goed’ zoals het is.

Die lijst van negative is basislijst, dus niet om aan te komen.
Er staan wel aankomlijsten op diezelfde site :slightly_smiling_face: en variatietips/variatielijsten.
Die zijn wel fijn.

En hoe lang het duurt… Hangt natuurlijk van je bouw af en of je dus genoeg voedingsstoffen binnen gaat krijgen; dan zou je over 5 maanden zeker op je streef kunnen komen (halve kg per week dus).

Ik ben trouwens even lang en heb zelfde 1e streef :slightly_smiling_face:
succes, ik doe mee haha.

Wauw, je hebt echt een modellenlichaam!

Maar in ieder geval zou ik nog wat meer eten dan dat lijstje hierboven, ik probeer niet aan te komen maar ik eet volgens mij wel meer haha.

Pff… ik ben niet ondergewicht ofzo, maar net als jij behoorlijk dun. Dus dacht ga hier kijken :grin: Ik eet echt veel meer dan dat lijstje wat Negative heeft geplaatst :x I’m doomed D:

Agh, jammer. Dan maar dun :stuck_out_tongue: Voor mijn bouw heb ik een gezond gewicht, dus vind speciaal naar de diëtiste gaan ook weer iets te. Alvast succes!

Je hebt wel een beetje ondergewicht ja, vooral ook omdat er in een halfjaar tijd 5 kg is af gegaan. Als ik jou was zou ik eens een bezoekje brengen aan de dietist!
Die kan je gezonde tips geven. Want van je volproppen met hamburgers word je echt niet op een goede manier dikker. (Niet dat je het doet, maar dat wordt nogal vaak gedacht haha)

Als je je huisarts vertelt dat je in een halfjaar tijd 5 kg bent afgevallen, nu ondergewicht hebt, en je je er niet prettig bij voelt, heeft hij genoeg reden om je door te sturen naar de dietist.
Tenminste, ik studeer Voeding&dietetiek en de criteria om iemand door te sturen zijn BMI <18,5 of binnen 6 maanden <3 kg afvallen. Jij voldoet aan beide.

Succes!

Ik had ook redelijk ondergewicht. Toen ben ik gaan sporten (pole fitness) en bleef ik maar afvallen en afvallen terwijl ik hoopte meer spieren op te bouwen en aan te komen.

Sinds een half jaartje ontbijt ik met een gigantische bak havermout met banaan en proteinepoeder 's ochtends, en sinds een paar maanden doe ik naast mijn gewone sport ook nog krachttraining (nou ja, niet met gewichten, gewoon op de machines) op de sportschool en ben ik langzaam aan aan het komen, wat hopelijk voornamelijk spier is.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je aan wilt komen, aankomen is vrij lastig. Spieren opbouwen zoals ik doe is een manier om aan te komen, maar je lichaam verandert er wel door (ik ben mijn borsten en heupen verloren maar vind dit verder niet erg). Verder kan je gewoon wel goed en gezond eten, maar zorgen dat al je producten ‘vol’ zijn (dus geen magere of light producten, gewoon een goede Griekse yoghurt ipv magere yoghurt, volkoren producten, etc). Verder ben ik ook geen expert, dit is gewoon hoe ik aan het aankomen ben :slightly_smiling_face:

Ik krijg het gevoel dat dit niet helemaal echt is.
Je foto’s zijn gemaakt op miss verkiezingen en in clubs.
het is je werk om slank te zijn.
Gewoon wat meer ‘vet’ eten en sporten voor meer spieren.
Klaar.

Heb zelf ook nogal een probleem met aankomen. Probeer het al jaren…vanaf dat ik klein ben altijd al smal en slank geweest. Ben zelf 21jr, 1.64 en weeg 43 op dit moment. K vind het ook gewoon niet mooi om de botten op me heupen te zien, geen heupen, borsten en kont te hebben. Het komt eigenlijk doordat ik bijna nooit eetlust heb, en vooral bij stress komt er niks door me keel…

Verder is het wel een tijdje goed gegaan half jaar terug toen ik op vakantie in Thailand ben geweest (allemaal lekkere dingen en veel gegeten). Ben toen van 43 kg naar bijna 45kg gegaan naar mijn verbazing! K was zooo blij!! :upside_down_face: Nu ben ik alweer een tijdje terug in Nederland en weer terug bij af…

Natuurlijk werk ik er nog elke dag aan om goed bij te komen! Wat heel erg helpt bij mij is het kruid fenegriek. Korrels of capsules gewoon bij kruidenwinkels zoals “De Tuinen”. Het schijnt dat deze je eetlust opwekt. Bij mij werkt het echt goed. En ook protein shakes, weightgainers elke dag 2 volle bekers.

Het is wel echt hoor haha anders ga ik toch niet om hulp vragen. En ja miss-verkiezingen bijwonen betekend niet dat ik zo dun wil zijn. Gr.

Als je echt wil aankomen moet je slagroom door al je eten gooien, best lekker nog ook! :stuck_out_tongue:
Nee grapje, ik zou gewoon gezond eten, maar wel met een beetje meer caloriën. Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Volgens mij wordt je vanzelf wat voller naarmate je wat ouder wordt, aangezien je nu niet meer in de lengte hoeft te groeien en je lichaam de energie wat meer voor de breedte kan gebruiken. Misschien een extra lepel olijfolie door je salade, noten (zitten veel caloriën in, maar is toch heel gezond!), volle ipv lightproducten (volle melk, volle cremekaas etc).

Ik vind het ook een beetje fake/nep/aandacht vragend over komen, maar goed.

Wat ik hier mee wil zeggen is. Ga naar de dokter als je er zo onzeker over bent. En anders lees eens wat tips bij het aankom topic door.

Niet citeren. Danku :slightly_smiling_face:.

Ik vind dit niet fake overkomen, ze knipt haar hoofd toch van die foto’s af en ik denk dat ze ons gewoon een idee wilt geven hoe dun ze is en of het echt ernstig is of niet. Het is misschien moeilijk te geloven dat er mensen zijn die leiden aan ondergewicht, want ‘je moet gewoon wat meer vet eten’. Geloof me, aankomen is moeilijker dan afvallen denk ik.

TS, succes met aankomen! Ik heb geen tips voor je want ik heb ze zelf ook nodig (: Zie dit maar als een upje

Thankyou !!