Ik ben er weer met een ander probleem. Ik heb het hier al met m’n moeder over gehad, en met mijn vader zal ik het er ook nog wel eens over hebben. Op een ander forum waren ze van mening dat ik autistisch was. Maargoed, komt 'ie:
Ik denk teveel. Dat vind ik zelf en dat is ook zo. Mijn moeder had nog nooit van dit probleem gehoord. Het zit namelijk zo. *schraapt keel* Veel dingen waar ik aan denk, moeten voor mij nog een keer, of twee, of drie vier vijf zes keer bevestigd worden. Deze bevestiging herken ik aan een soort “klik” in mijn hoofd. Niet dat ik die hoor, maar ik voel hem. Dan pas kan ik de gedachte loslaten. Deze gedachte kan vanalles zijn, VB: “mijn benen zijn lekker glad van het scheren” of “mijn vriend gaat een paar dagen weg”. Bij die laatste moet ik in gedachten ook al die dagen dag voor dag afgaan, tot hij terugkomt, en dan pas laat ik het los. Maar de kans is groot dat de gedachte weer terugkomt en ik het proces opnieuw moet uitvoeren.
Dit heb echt met totally random dingen. Zo moet ik soms ook 10 keer voor mezelf bevestigen dat iets pijn doet door deze pijnlijke plek aan te raken. Ik heb dit ook met veel andere dingen. Een ander voorbeeld is dat ik heel vaak aan bijv. het lekkere parfum van mijn vriend moet ruiken wat op een stukje papier zit, voordat ik voor mezelf kan bevestigen dat het ook daadwerkelijk naar hem ruikt, wat ik allang weet.
Ook heb ik dit met bijv. “het is gezellig hier”. Dat weet ik dan allang, maar dan moet ik nog 98521 keer de ruimte doorkijken en observeren voordat het voor mij bevestigd is.
Dit verschijnsel begint echt een groot probleem te worden, omdat ik soms echt uren over 1 ding kan piekeren wat ik maar niet kan afsluiten voor mezelf. Ik kan dan wel andere dingen gaan doen, maar de gedachte heeft de overhand en blijft maar zeuren.
Dit hele verhaal klinkt raar, ik weet het. Ik weet niet of er mensen zijn met hetzelfde, of mensen die weten wat het kan zijn. Reacties zou ik heel fijn vinden