Ik overweeg een borstvergroting

Nouja, ik vind het een beetje vreemd dat je dat zegt over meisjes met cup B
Er zijn meisjes met cup AA die heel tevreden zijn met hun lichaam (incl. borsten) maar er zijn ook meisjes met cup B, die dat juist niet kunnen accepteren!

maar goed, even terugkomen op jouw vraag
Heb je al andere dingen geprobeerd, zoals bijvoorbeeld de pil?
Of weet je zeker dat je volledig uitgegroeid bent?
Want anders is het niet zo heel raar, als jij niet blij bent met je lichaam, kan dit toch gewoon?

Hier ben ik het mee eens.
kost het trouwens niet veel geld? want ik denk niet dat je het verzekerd krijgt…?

Wat maakt het uit wat wij daarvan vinden? :wink:

Ik lees dat je 18 jaar bent. Ik zou er de komende twee aan drie jaar goed over nadenken, je gaat namelijk nog heel veel veranderen. Het is je eigen beslissing, maar neem dan wel een verstandige.

Zelf zou ik het NOOIT doen, er word alleen aan mij geopereerd als het niet anders kan, en niet omdat ik graag grotere borsten of iets anders wil. Dat is misschien wel makkelijk zeggen met een Bcup maar ik blijf er toch bij.

Maar ik kan er inkomen dat jij het graag wil :wink:

Mee eens.

Ik vind het ook alles behalve leuk dat ik 17 ben en 65AA heb, maar ik ga geen borstvergroting nemen. Waarom niet? Ik vind dat ik tevreden moet zijn met mijn lichaam, het is tenminste een gezond lichaam. En mijn vriend vindt me mooi zoals ik ben. Als ik een borstvergroting zou nemen zou ik een grote a of een hele kleine b nemen want ik ben mager en dan lijken borsten al gauw te groot. :wink: Denk er nog eens goed over na. Zijn er niet meer dingen waar je ontevreden over bent? Zou een borstvergroting je echt gelukkig maken? Als dat zo is, zou ik het wel doen als je het geld hebt. Maar laat het dan wel door een deskundige doen, de risico’s zijn anders namelijk erg groot.

Als jij je er beter door voelt, gewoon doen dan.
Ik ben 15 en heb 3 weken terug een neuscorrectie gehad(maar dat was ook om gezondheidsredenen ofzo). Sommigen snapten dat niet, maar ik voel me nu echt veel beter nu het ook niet meer dik is enzo.
Dus, gewoon doen :slightly_smiling_face:

Andere reden om te wachten is ook vanwege je huidige situatie. Je bent nu 18, moet nog heel erg ontdekken hoe je bent en hoe je graag wilt zijn. Eigenlijk ben je vol in zelfontwikkeling en kan er nog van alles gebeuren. Mss moet je wachten tot je zelf geestelijk verder ontwikkeld bent, mss vind je dat ‘tiener’ probleem helemaal niet erg meer als je 25 bent en leer je jezelf te accepteren. Ga ook voor jezelf na, ben ik echt ongelukkig vanwege mijn borsten of zit mijn probleem ergens anders? Gaat een grotere cup me echt gelukkig maken of is het maar iets wat ik nu heeeeeel graag wil doen. Ik zou echt sowieso wachten, als je er na een paar jaar hetzelfde over denkt zou ik pas overwegen ze te vergroten en dan vind ik eig dat je tienertijdje niet meetelt want dan willen mensen zoooooveeeeeel en als ze daar dan eindelijk de mogelijkheid voor krijgen hebben ze achteraf mss wel spijt.

Probeer eerst eens de pil en ze te masseren (las op een ander topic dat dat bij veel meisjes heeft geholpen.)
Lukt dat niet, dan is een borstvergroting idd je enige optie.
Maar hou in gedachten dat niet iedereen perfect is. Ik zou ook graag wel wat veranderen aan mijn lichaam, maar leg me er bij neer. Want ik vind net het feit dat niemand perfect is, nu zo mooi aan ‘menszijn’. (:
Veel succes met je keuze.

Hmm, heel erg bedankt voor alle reacties! Heb ik zeker wat aan. Ik ga zowiezo even langs de dokter maar toch, dit laat me wel nadenken! Vooral het stuk van ‘‘wacht er nog even mee’’ misschien is dat wel een goed idee.

En om even op de vergoeding terug te komen, je krijgt het (als het goed is) vergoed als je er psygische en sociale problemen door krijgt. Meestal doen ze dit alleen bij mensen die bijvoorbeeld hun borsten hebben ‘‘verloren’’ bij een operatie voor bv. kanker, én bij mensen die niet meer hebben dan jongensborsten…

Als ik jou was zou ik toch eerst even wachten, wie weet groeit het nog. Daarna kun je nog altijd een borstvergroting nemen als je dat graag wil.

Ik kan me voorstellen dat het raar is om aan een gezond lichaam te gaan rommelen (in dit geval borstvergroting) maar gezondheid van de geest is net zo belangrijk! Succes en neem geen overhaaste beslissingen!

Gister zag ik bij Dr. 90210 dat een meisje haar borsten op haar 18e al had weggehaald en vervangen door siliconen omdat borstkanker in haar familie zit;)

Joun reden vind ik wel goed eignelijk wat het kan je zelfbeeld enorm veel aantasten.

ik zag het gister op televisie bij een programma dat beuty+ heet ofzo… en de operatie is niet heel groot en het zag er daarna heel mooi uit, ze snijden een stukje onder je borst open, plaatsten die dingetjes tussen je spier en nog iets zodat het er weer goed groeid, het resultaat was mooi! dus als je zoweinig borstpartij hebt en je vind hetzelf fijner dan zou ik het zeker doen! :wink:

Ga idd eerst met de dokter praten.
Het is jouw lichaam.

Neem wel niet een TE grote cup volgens je lichaam. Hierdoor krijg je rugklachten en gaan die borsten met de tijd gaan hangen tot op je knieën!!

Succes verder!

Als jij je daardoor zekerder gaat voelen moet je het vooral doen, maar let wel goed op alle risico’s! < dus laat je echt goed informeren door bijv. je huisarts!!

maar de laatste tijd begin ik er toch meer psygische problemen door te krijgen

Bewaar alsjeblieft dat geld en gebruik het voor een psychiater/psycholoog.
Bovendien, je gaat ingrepen doen op een gezond lichaam? Het brengt niet alleen superveel risico’s met zich mee, maar dat is ook een beetje bizar. Je moet blij zijn met het lichaam dat je hebt en betekent dat dat je maat AAAAA hebt, leer er mee leven.

Ik vind ook wel als je je er echt slecht door voelt, je het dan wel kan doen. Ik weet wel wat je voel dus.
en @ Miekb en Brod, volgens mij worden je borsten weer kleiner als je stopt met de pil, dus dat heeft ook niet echt veel nut.

Een meisje die ik ken ik van AA naar C gegaan zelf is ze 20. Ik zou er eerst heel goed over na denken en niet meteen zeggen; nu wil ik een borstvergroting

Kijk naar m’n post in het andere topic.
& ik wil er even aan toevoegen dat je dan echt een betrouwbare chirurg moet zoeken en dat je ook goed moet nadenken over de cupmaat. Ga niet meteen naar een D ofzo. Kijk welke maat bij jouw lichaam past en vraag advies aan je chirurg. Anders ben je misschien niet tevreden achteraf.

wel grappig om dit zo te lezen, want op dit moment sta ik op de lijst voor een borstverkleining. Ik ben namelijk klein, en heb een kleine taille. Met een cup als 70E/F valt dat behoorlijk op.
Maar ik ben gewoon eerst op consult geweest bij de arts (ik laat het doen in het ziekenhuis, vind ik wel zo fijn), en dat gaf een hoop duidelijkheid.
Dus mijn advies is om gewoon naar een plastisch chirurg, hij/zij geeft je zijn mening en dat geeft vaak meer duidelijkheid.
en @ wndaaa: dit soort dingen kunnen een hoop meer problemen hebben als dat jij denkt. Een vriendin van mij durft, net als ik, niet het zwembad in te lopen met een rechte rug. Puur voor het commentaar wat anderen nodig vinden.