Ik overweeg een borstvergroting

Hallo iedereen!

Zag daarnet dat er gisteren een topic is gestart over borstvergroting. Hier las ik dat heel veel meisjes hier tegen zijn e.d.
Nu is het zo dat ik de laatste tijd erg veel nadenk over een borstvergroting, ik wil hierover een keer met de dokter gaan praten. Wat zijn de opties, de na- en voordelen, de risico’s etcetera.

Ik vroeg me af hoe jullie denken over iemand die een borstvergroting neemt? Ikzelf heb heel erg de gedachte dat ik niet wil meegaan in het beeld van mooi wat er de laatste tijd word gegeven door de wereld. Dus bijvoorbeeld alle danseresesn en zangeressen in clips op MTV die halfnaakt dansen en het ‘‘perfecte’’ lichaam hebben. Ik vind namelijk dat er geen ‘‘perfect’’ lichaam bestaat.

Daarom vind ik het persoonlijk ook onzin als mensen met een cup B een borstvergroting willen ondergaan, en ik vind het dan ook terecht dat het bij deze mensen niet word vergoed.

Zelf heb ik cup aa, het kleinste van het kleinste dus. Tot voorheen heb ik nooit nagedacht over een vergroting. Ik vond het maar ranzig, maar de laatste tijd begin ik er toch meer psygische problemen door te krijgen, waardoor ik toch een keer met de dokter wil gaan praten. Hoewel ik toch wel heel veel redenen heb voor mezelf om het niet te doen.

Nou, ik vroeg me dus af hoe jullie hierover denken? Als iemand het om deze reden doet? En ik weet dus dat er laatst een topic over is gestart maar ik wou toch graag even m’n eigen verhaal posten! Hoop dat jullie daar respect voor kunnen hebben,

Liefs!

Hoe oud ben je dan?
Zijn je borsten al wel helemaal uitgegroeid?
Tja als je er echt ongelukkig mee bent zou ik het gewoon doen als ik jou was.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
want ik heb dus ook echt niks.
maar ik ben dan ook 14.
jij vast wel wat ouder, maar ik bedoel misschien zijn ze nog gewoon niet volgroeid.

Hoe oud ben je?

Edit : Ik lees op je profiel dat je 18 bent.
Is je lichaam al uitgegroeid?

Als jij je er zekerder door voelt, moet je het zeker doen.
Maar ik raad je aan om geen al te grote cup te nemen.

Ik zie dat je 18 bent, en dan ben je in princiepe al (bijna) uitgegroeid. Mochten ze nog wat groeien, zorg dan dat je daar geen last mee kunt krijgen. (het gewicht dat het met zich meedraagt, of dat het lelijker wordt. weetikveel)

ik zou het alleen al niet doen omdat het dan minder snel ontdekt wordt als je borstkanker zou hebben, en aangezien dat ik mijn familie voorkomt ben ik er tegen.
ik weet alleen niet echt hoe het is om hele kleine borsten te hebben en hoe rot je je daar over kan voelen enzo, dus kan je verder niet helpen.

Als jij je er daarna beter door gaat voelen dan is het toch goed?

Als je nou een cup B of groter hebt idd, dan is het wel overdreven. Maar zo snap ik je wel, ja.

Ik zou het iig niet raar vinden.

Persoonlijk zou ik het niet doen.
Ik heb zelf ook erg kleine borsten en zit hier ook best wel mee, maar dit gaat me toch te ver. Je gaat snijden en rommelen aan een lichaam dat gewoon gezond is, dat is eigenlijk gewoon heel zonde. Je bent zoals je bent en niet anders.
Nu heb je waarschijnlijk het gevoel dat je, wanneer je die borstvergroting hebt gehad, je een stuk beter voelt en veel zelfvertrouwen zult hebben en dat al je zorgen dan voorbij zijn, om het maar even zo te zeggen. Ik denk echter dat dit heel erg tegen gaat vallen, uiteindelijk zal je natuurlijk wel meer zelfvertrouwen enzo krijgen, maar of dit het waard is?
Voor mezelf heb ik het doel gesteld om er gewoon mee te leren leven. Ja, het is soms vervelend, maar dat is dan maar zo, het is niet het einde van de wereld. Als ik denk aan bijvoorbeeld al die arme mensen in ontwikkelingslanden enzo, dan denk ik echt waar zijn we in godsnaam mee bezig dat we ons hier druk om gaan maken, ookal maak ik me hieraan zelf ook schuldig. Maar daarom heb ik voor mezelf grenzen gelegt.
Waar jij die grenzen legt is aan jezelf, als jij echt heel graag een borstvergroting wilt, ja dan moet het maar. Maar ik raad het je af. Ik denk niet dat je er uiteindelijk gelukkiger door wordt.

maarja het draagt ook risico’s met zich mee.

Ja borstkanker zit gelukkig niet in mijn familie maar het risico om borstkanker te krijgen is natuurlijk zowiezo al erg groot. Dus daarom wil ik ook aan de dokter gaan vragen wat nog andere risico’s e.d. zijn

En ik ben inderdaad 18, nu is het ook niet zo dat ik hem meteen wil haha wil er eerst nog héél goed overnadenken. Mijn ouders zeiden, waarom doe je het niet gewoon? En toen zei ik, waarom zou je in een gezond lichaam gaan snijden?

Aan de ene kant denk ik dus, waarom niet en aan de andere kant van ja waarom ben ik niet gewoon tevreden?:stuck_out_tongue:

Hoe zouden jullie trouwens aankijken tegen iemand die een borstvergroting heeft ondergaan??Bv. een meisje uit je klas?

Als je het echt zou willen doen zou ik nog 2 jaartjes ofzo wachten…
AA; is wel heel klein, dus ik snap het aan een kant…
Als je zeker bent om het te doen Succes! (:

ik zou het zeker eerst heel goed met de dokter erover hebben, en als je het echt heel graag wilt, let’s do it girl!

Als je er psychische problemen van krijgt, zou ik het zeker wel overwegen. Maar neem dan wel een natuurlijke cupmaat, ik zou niet meer dan een cup B nemen als je nu AA hebt. Anders is het erg onnatuurlijk.

Ik zou niet groter gaan dan een B als ik jou was,
anders is het meteen fake.

Ga er eerst eens met de dokter over praten… Want je zou ook gewoon een pil kunnen proberen. Ik kreeg grotere borsten van Marvelon. Dat is wat minder grote stap enzo.

Of je nou een kleine A hebt of een B, ik vind het zelf echt onzin dat mensen hun lichaam willen veranderen puur voor de looks. OK, jouw situatie is wel begrijpelijk, maar ik vind dat je juist blij moet zijn met je cupje AA. dat is toch weer eens iets anders? Je hebt hele andere kledingmogelijkheden als vrouw, waarom probeer je die niet uit? Ik vind het eigenlijk echt jammer dat veel vrouwen met een kleine cup overwegen toch een maatje groter te zijn.

Ach, als je het toch echt overweegt zou ik het pas na je 22ste laten doen. Dan weet je zeker dat je borsten volgroeid zijn.

Ja jezelf gewoon erg goed laten informeren over alles wat er bij komt kijken… En als inderdaad een klas genoot zoiets zou laten doen zou ik wel m’n bedenkingen hebben. Maar met een verhaal als bij jou er achter snap ik het ontzettend goed.
en wat dan nog als andere dingen denken, het is toch om jezelf beter te voelen en niet hun…

Hmm… je spreekt je zelf natuurlijk wel heel erg tegen met dat ideaalbeeld, dat het niet bestaat.
Aan de ene kant (nu ga ik mezelf ook tegenspreken xD) vind ik dat je tevreden moet zijn met je lichaam, zo ben je nu eenmaal.
Als dat anders moest zijn, was dat wel zo geweest.
Maar aan de andere kant moet zoiets ook wel weer kunnen.
De technologie is er, je voelt je niet zo fijn met je eigen lichaam, dus wat zou je dan tegenhouden?
Ikzelf wil juist liever een borstverkleining.
Ik ben nu 15 jaar en heb cup D.
Ik vind het heel vervelend dat als ik met mensen praat, ze eerst een tijdje naar m’n borsten zitten te staren en me daarna pas in mn ogen aankijken.
Ik ben zelf ook maar klein, en vaak ziet het er zo vreemd uit, een meisje van 1,60 dat niet dik is met cup D.
Met kleding is het ook veel fijner om wat kleiner te hebben, want als je bijvoorbeeld een truitje aandoet met een hoge kraag of met maar één kleur, lijkt het allemaal echt 10x groter.

Iig, ik zou gewoon doen waar jij je zelf het beste bij voelt.
Neem dan inderdaad een natuurlijke cupmaat, ik zou echt niet verder gaan dan C.

Ja klopt, ik spreek mezelf ook erg tegen haha omdat ik het écht niet weet :stuck_out_tongue: Maar ik zou zowiezo niet groter nemen dan B. En de situatie van jou Sombrero begrijp ik ook heel erg, dat je het wilt laten verkleinen… een tussemaatje is gewoon het beste, niet te groot, niet te klein! :stuck_out_tongue: