Ik ontgroei mijn vriendinnen.

Hoi dames,

Ik zit al lang met een situatie tot ik me bedacht dat ik die hier ook kan posten. Het vraagt de nodige uitleg anders klopt het verhaal niet, dus ik hoop dat sommige de moeite nemen het te lezen haha.

In de 1e klas heb ik mijn vriendinnen leren kennen. Ik was toen niet populair, onzeker en erg mutserig. Soort zoekt soort dus ik had ook zulke vriendinnen. Door de jaren heen zijn we erg veranderd. Minder dozerig geworden…alleen blijven ze toch een beetje het zelfde. Zonder al teveel ego…(ik hoop dat jullie me dan ook niet verkeerd begrijpen)…wil ik opmerken dat ik het meeste veranderd ben. Mensen herkennen me niet meer terug en ik hou enorm van feesten en gezelligheid.

Het punt is alleen dat mijn vriendinnen zo niet zijn. Ze willen nooit eens spontaan een avondje weg, alles moet ruim van te voren geregeld zijn en feesten doen ze altijd met mate. Begrijp me niet verkeerd, ik geef veel om mijn vriendinnen en ik kan ook altijd bij ze terecht. Maar ik voel me wel op steeds meer momenten ongemakkelijk bij mijn vriendinnen omdat ik niet meer zoals hun ben en mijn interesses ergens anders ligge. Deze zomer gaan we ook niet op feestvakantie omdat ze aangegeven hebben dat ze daar niet echt de behoefte in hadden, terwijl ik niets liever gedaan zou hebben dan naar bijv. Cherso of Lloret gaan. Het klinkt miss wat overdreven maar ik voel me er vrij down bij tegenwoordig en zit soms stiekem een potje te janken als ik me bedenkt dat ik 19 jaar ben en een verplicht burgerlijk leven lijdt…om het zo maar te zeggen. Ik wil mijn vriendinnen er liever niet zomaar mee confronteren omdat ik maar al te goed begrijp dat ze zich erg beledigd zouden voelen. Maar ik heb echt behoefte aan een groep vriendinnen die WEL de zelfde interesses heeft, ik weet alleen niet hoe.

Wie van jullie heeft zo’n zelfde situatie (gehad). Zo ja, hoe heb je dat opgelost? Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt!=)

19 jaar ? Dat is juist de tijd dat je moet feesten ! vind ik dan…
misschien moet je proberen contact te zoeken met anderen, zodat als je zin hebt om te feesten dat je je ´spontane´ vrienden belt die wel van feesten houden en als je zin hebt in een rustig dagje, dan bel je je rustige vrienden ? Probeer gewoon wat andere mensen te leren kennen, 1 iemand is al genoeg, want via diegene leer je ook weer veel anderen kennen. ik hoop dat je hier iets aan hebt ; )

Waarom zoek je geen feestvriendinnen? Gewoon waar je mee gaat feesten en zo.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zie dat je 19 bent. Begin je niet toevallig binnenkort aan een nieuwe studie? Waar je dus nieuwe vrienden zou kunnen leren kennen waarmee je wel die dingen zou kunnen doen die je nu mist? Hoef je niet meteen je andere vrienden op te geven natuurlijk!

Ik vind het goed dat je begrijpt dat ze zich gekwetst zouden kunnen worden. In dit geval is het echter zo dat jij je af en toe niet goed op je gemak voelt, en dit kun je inderdaad vermijden door contact met nieuwe mensen te zoeken. Misschien kun je eens in je eentje uitgaan? Of misschien met een mannelijke vriend. En dan allemaal gesprekjes aanknopen. Zo leer je nieuwe mensen kennen. Verder zijn je oude vriendinnen natuurlijk nog erg gezellig (: Daar kun je dus makkelijk avondjes en dagjes uit mee plannen, vergeet niet dat zij er ook nog zijn. Maar als je het dan verdeelt komt het vast helemaal goed (:

-

Aapnootmies123: Ik begin idd aan een nieuwe studie binnekort, dus ik hoop dat ik daar leuke mensen leer kennen. Ik heb zelfs besloten om in mijn eige stad te gaan studeren, zodat de kans op nieuwe contacte zonder al te grote afstand groter is!:slight_smile:

Aurorae: Ik heb al een tijdje een scharrel waar het miss wel serieus mee zou kunnen worden. Hij heeft een grote vriendengroep + aanhang dus ik hoop dat ik miss wat meer met die meiden op kan gaan trekken. Maar zoals je al zegt, ik zou mijn vriendinnen natuurlijk NOOIT aan de kant zetten…want ze hebben hebben ook zeker leuke kanten.

Thanks dames!!

hmm wel lastig inderdaad./
ik denk dat je met uitgaan en vakanties andere mensen moet leren kennen om je intresses mee te delen en los te gaan op Cherso. Dat wil niet zeggen dat je je andere vriendinnen op moet geven!
succes :wink:

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie… Ik kan je niet helpen, sorry :s

Begrijp me niet verkeerd dames, het is echt niet mijn bedoeling om mijn vriendinnen in te ruilen voor wat ‘‘beters’’. Ze zijn me erg dierbaar en ze kennen me als geen ander, ik kan ook erg met ze lachen etc. Alleen dat echte jeugdige leven van gezellig wat doen op zaterdagavond, feestjes bezoeken etc. etc. mis ik enorm.

Zoek anders anderen waarmee je dit kan doen? Je kan niet verwachten dat je vriendinnen dingen gaan doen die ze helemaal niks vinden alleen maar omdat jij dat wel wilt.

Sorry maar uhm, ik schrijf ook helemaal niet dat ik dat van ze verlang? Ik bedoel dit topic niet met een hatelijke ondertoon naar mijn vriendinnen toe, maar gewoon om uit te leggen wat het probleem is. Zodat ik het voor mezelf op kan lossen, zonder daarbij mijn vriendinnen te kwetsen of direct dingen te verwijten.

klinkt waarschijnlijk heel dom maar ik las eerst iets van ik ontgroen mijn vriendinnen dus ik d8 whuuut xd.
maar ot zoals hier boven is gezegd zoek wat feestvrienden/vriendinnen

nou ja, wat iedereen hier eigenlijk al heeft gezegd, probeer andere vriendinnen te maken. zonder deze vriendinnen in te ruilen. probeer wel open te zijn naar hun, zovan: ik ga zaterdag dat en dat doen met die en die meiden. anders kunnen ze zich misschien gekwetst voelen, of aan de kant gezet. dus ga het niet stiekem achter hun rug om doen, dat bedoel ik ermee :slightly_smiling_face:

Oh ik had dit ook, inmiddels heb ik m’n vriendengroep wat uitgebreid (gewoon eens bij andere mensen gaan zitten die ik niet echt goed kende maar die wel aardig waren) en met die vrienden ga ik nu vaak terrassen en feesten enzo (:

Oftewel, er lopen vast nog meiden en jongens op je school rond die aardig zijn, die die interesses hebben en met je willen omgaan (:

Ja maar wat wil je dan? Ik geef je toch de tip zoek vriendinnen waarmee je die dingen dan kan doen? Als je dat niet wilt houdt het op hoor. Want dan blijft het zo.

je vriendengroep ‘uitbreiden’ kan ook, je nodigt dan ook je ‘oude’ vriendinnen uit en je nieuwe, als je oude geen zin hebben, zijn ze iig uitgenodigd en kunnen ze zich niet buitengesloten voelen. en dan heb je de nieuwe die met je mee willen om te feesten. miss dat een oude vriendin dan wel overweegt om toch maar een keertje mee te gaan?

Het kwam een beetje negatief over, alsof ik perse mijn zin wil hebben en vind dat mijn vriendinnen dus moeten doen wat ik wil terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat ik het probleem liever bij mezelf leg dan bij mijn vriendinnen. Des al niet te min waardeer ik je tip heus wel hoor:)

niet rot bedoelt, maar ben blij DAT je vriendinnen hebt. kijk als je nieuwe leuke mensen tegenkomt dan kun je daar meer mee omgaan en worden dat je nieuwe vrienden.

Heb je niet andere vrienden? Ga daar anders mee uit dan?
En anders feestvrienden maken waar je dan mee uit kan gaan?