Ik niet op eerste plaats, normaal?

-kan een mod de titel veranderen in iets wat erbij past?-

Ik heb een vriend die bij de brandweer zit…
Wat hij dus ook op de 1e plaats zet, stiekem wist ik dat al wel, maar toch hoopte ik dat het niet zo was.
Gister met hem gepraat over wat er boven mij stond, hij gaf toe dat de brandweer toch wel boven mij staat en dat hij daar ook van geniet.
Als je ziet hoe hij erover praat, met die glinster oogjes…
En als ik vraag of hij dienst over wil doen op mijn verjaardag(als we ook anderhalf jaar samen zijn) zegt hij; ja, het is wel leuker voor jou natuurlijk… maar ik wil het liever niet…
Toen zei hij dat zijn vrienden gelijk staan aan mij…
Ik hoopte natuurlijk dat hij wat anders zou zeggen en terwijl ik het stiekem al wel wist kwam het toch nog erg hard aan!
Nu mijn vraag…
Is het normaal dat hij de brandweer boven mij zet en dat zijn vrienden en ik gelijk zijn voor hem?

je titel aangepast. denk dat het zo wel beetje duidelijker is

mijn vriend houd ook enorm van zn werk, maar zo erg is het niet, en ik weet niet hoe oud jullie zijn en hoe serieus het is.

Dankjewel!
Hij is bijna 19 en ik bijna 16…
We kennen elkaar al meer dan 2 jaar en zijn dus bijna anderhalf jaar samen… Ik ken hem als mijn broekzak, soort zielsverwanten?!

Ik vind het een beetje raar, liefde is toch wel heel speciaal.
hij komt over als een workaholic :’)

Sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen.
Vrienden komen en gaan ja toch? maar jij blijft!
Misschien denkt hij dat zijn werk belangrijker voor hem is en dat zijn vrienden gelijk zijn met jou maar als hij je kwijt zou zijn dan pas zou hij merken hoeveel je voor hem betekent. (Denk ik)!
Bij mijn vriend sta ik op nummer 1!
Ik zou echt boos zijn als ik jou was! ik weet eerlijk gezegt niet wat je eraan kan doen want ja… iedergeval dit is niet normaal!

hmm idd beetje workaholic. ik denk dat je na anderhalf jaar wel mag verw8en dat hij zoiezo vrij is op je verjaardag.

Mijn vriend heeft het ook maar hij maakt altijd tijd voor mij en ik sta altijd op nummer 1 maar soms als er wat is dan kan hij niet weg van zijn werk of iets in richting dat

maar ik vind het iig niet normaal want dan hou je niet van die andere… dat klopt niet…

ik vind een baan bij de brandweer wel ff wat anders dan een kantoorbaan. ik vind het wel normaal. werk is vast en daar hij heeft een baas, dus wannneer hij vrij is, is ie bij jou of bij z’n vrienden. en tuurlijk staan z’n vrienden en jij op de zelfde plaats, vrij logisch lijkt me.

en het is vriendjes komen en gaan, echte vrienden blijven.
je huilt uit bij je vrienden wanneer het uit gaat, andersom gaat niet

nou, het zit zo…
Hij is vrijwillig bij de brandweer in dienst, ondertussen gaan we allebei nog naar school.
Het zijn meer stapvrienden voor hem zegmaar, hij ziet ze alleen in het weekend…

Het is zijn passie, als vriendin hoor je hem daar toch in te steunen?

Mijn mijn passie(creaitief bezig zijn) komt ook op de eerste plaats als ik een vriend zou hebben.

Natuurlijk steun ik hem, ik ben hardstikke trots op hem!
Achja…
Zolang het maar niet te erg wordt, toch?!

Nee oké dat is waar, het moet geen obsessie worden.

Stapvrienden? en ziet ze aleen in het weekend:S?
Soory sgat ik zou echt boos zijn jij en zijn vrienden komen beide op de zelfde plaats en hij gaat ook nog eens uit met ze en nee ik denk niet dat ze zo braaf zijn…

En vrienden komen en Gaan , LIEFDE BLIJFT ALTIJD BESTAAN…
(was voor de gene met comment)

lijkt mij heel moeilijk!
voor mijn vriend sta ik namelijk wel op de eerste plaats
maar zijn vrienden zijn bijna even belnagrijk en dat vind ik soms al moeilijk
al zijn mijn vriendinnen ook heel belangrijk voor me
maar als jullie verder een goede relatie hebben dan is het toch niet heel erg want je bent belangrijk voor hem, anders hadden jullie niet al zolang.

Nou, ik ben er wel altijd bij hoor met uitgaan, dat wel…

iedereen bedankt voor de reacties!
<3

daar heb ik echt nog nooit van gehoord. en jij wil zeggen dat je niet van je vrienden houdt? hoe vaak komt het wel niet voor dat een meisje haar vriend op de eerste plek zet en daardoor haar vrienden kwijt raakt. uiteindelijk gaat het uit, want kom op je bent nog jong je weet zelf ook wel dat je niet met je eerste vriendje voor altijd samen blijft. dan heb je geen vriendje én geen vrienden meer. ik zie het zo vaak gebeuren

Ja maar meisjes zeggen toch juist altijd dat vriendinnen boven jongens gaan? Waarom mag het dan bij jongens niet zo zijn :stuck_out_tongue: ?
En van dat brandweer weet ik niet of dat normaal is, als het z’n passie is…

Ik vind het vrij normaal dat jij gelijk staat met zijn vrienden (ik zou het ook heel normaal vinden als zijn vrienden boven zijn vriendin staan)

Maar dat hij niet eens de moeite neemt om vrij te vragen vind ik vrij laag van hem.

Ik denk dat je er beter geen probleem van kunt maken. Jullie relatie is verder gewoon goed neem ik aan. Alleen sinds dat hij dit gezegd heeft, twijfel je, of dat wel hoort. Ik zou er verder gewoon geen aandacht aan besteden en lekker doorgaan met verliefd zijn!
Boys will be boys, het is nou eenmaal zo.