Ik moet zelfverzekerd worden

Hallo!

Ik heb een klein probleempje, ik moet van mezelf zelfverzekerd worden. Ik ben 18 jaar, zit in de 2e van mbo horeca ondernemer manager en daar wordt dus van je verlangt dat je behoorlijk zelfstandig en zelfverzekerd bent. Vooral met de stage volgend jaar. Ik moet namelijk een halfjaar stage gaan lopen achter de receptie van een 4 of 5 sterren hotel. Daar wordt verwacht dat ik super sterk in mijn schoenen sta en mijn Engels perfect is. Van beide heb ik niks. Nee, ik stel me niet aan. Vanmiddag had ik een sollicitatiegesprek bij een 4 sterren hotel, als opdracht voor school. Je moest me eens zien… Ik zat niet stil omdat ik zo enorm zenuwachtig was, zat te friemelen aan mijn oorbellen of aan mijn jasje en kwam amper uit mijn woorden. Ik vond het vreselijk.

Ik zit er sowieso aan te denken om een intensieve cursus Engels te volgen en op vakantie te gaan voor een week in mijn eentje naar het buitenland: Engeland dus. Heeft iemand nog meer ideeën of tips hoe ik het aan kan pakken? Ik wil zo graag dat mijn Engels goed is en dat ik niet meer zo onzeker ben… Je zou me enorm helpen!

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Liefs.

Ik kijk een serie: Gossip Girl. Wel met Nederlandse ondertiteling. Misschien is het wel een idee om het zonder te doen maar weet niet waar ik dan die serie moet vinden.

Zo veel mogelijk in het Engels doen! Engelse TV kijken (BBC news, series etc), veel Engels praten (bijvoorbeeld met vriendinnen) en een cursus kan ook goed helpen inderdaad.
Wat zelfverzekerd worden betreft, als je eenmaal doorhebt dat je het kan word je daar vanzelf zelfverzekerder van. Als je bijvoorbeeld naar Engeland gaat en je merkt dat je daar goed uit je woorden komt en je begrepen wordt, is dat een boost voor je zelfvertrouwen lijkt me. Dat moet je dus even doorhebben en dat klinkt zo wel heel makkelijk haha, maar probeer niet te denken ‘help ik kan dit niet’, maar bereid je goed voor en denk bij alles ‘ik kan dit’. Op gegeven moment lukt het dan en dan heb je echt een reden om trots op jezelf te zijn.

Op torrentsites kan je afleveringen downloaden en ik denk dat GG wel op megashare staat, daar kan je het online kijken.

Dankje! Hier heb ik echt wat aan! Helaas zal dat weekje vakantie pas tijdens de voorjaarsvakantie zijn want tijdens kerst wil ik gewoon thuis zijn. Dat vind ik wel jammer.

Dat lijkt me juist fijn, zeker als je dan die cursus al gedaan hebt. Dan kan je daar laten merken wat je allemaal geleerd hebt, anders kom je daar terwijl je een beetje Engels spreekt en als je dan niet verstaan wordt is dat een domper natuurlijk. Dan kan ik me goed voorstellen dat je weinig motivatie meer hebt en het idee hebt dat het toch niets wordt, en dat moet je niet hebben!