Ik moet thuisblijven...

Hey allemaal.

Ik heb morgen een frans toets, alleen heb ik niet kunnen leren. Ik heb last van zware migraine en krijg hier medicijnen voor. Alleen werkt het soms niet. Omdat ik mijn medicatie dan te laat neem i.v.m met lestijden etc. Ik heb de hele week al migraine, en het helpt ook niet dat ik ongesteld ben *Pms*. Op school vinden ze niet dat voor elke x dat ik migraine heb naar huis mag etc. Maar ik word slaperig van mijn medicatie (Sumatriptan) Wat kan ik doen om thuis te kunnen blijven. Want ze accepteren het niet dat ik niet kon leren ivm hoofdpijn

Tips, om de toets te skippen of de hele schooldag te skippen?

gwn hele dag skippen
of gewoon strijden en hopen op 5 en er mee leven

je kan niet je hele leven door migraine thuisblijven toch

Dat weet ik, maar ik sta een 5 voor frans. Ik kan die onvoldoende echt niet gebruiken

tja dan maar strijden he
plus frans is easy niet gek doen je zit zeker ook in de onderbouw? beetje rijtjes leren enz

Lekker makkelijk gezegd ;( Ik vertelde dus mijn moeder dat ik ziek werd en ze zei ik hoop dat je vol houd zo van ja je mag thuisblijven als je ziek bent waatschijnlijk skip ik het voor morgen en moet ik het volgende week inhalen. Pray for me

Zeg tegen je ouders dat je het niet kon leren en laat hun een briefje schrijven,
Weet al van te voren dat je ouders dat nooit zullen doen dan zou ik wel skippen

kill ik heb morgen examen hoe bedoel je pray for me

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Examen is easy, een paar boeken leren…

Vind je ook niet aardig klinken, of wel?

Ik zou skippen, ik vind migraine wel een goede reden om een toets niet te kunnen maken hoor. Althans, ik hoor vreselijke verhalen over die pijnen dus een pretje kan het niet zijn.

Ik zou toch de toets proberen te maken. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd, misschien haal je wel een voldoende.

whahahahahahahahahahahahah
nee.
Iedereen is goed in zijn/haar ding.
Zeggen ze tegen jou: wiskunde is easy niet gek doen en beter de formules leren toepassen?
Er zijn heeel veel meiden die frans/talen/“beetje” rijtjes leren heeeeel moeilijk vinden.

OT: Ik zal hier toch eeens met het schoolhoofd over gaan praten en je kan beter een dag skippen dan een uur.

Anders kun je nog een afspraak met je dokter maken om te vragen of er ook andere mogelijkheden zijn qua medicijnen met minder heftige bijwerkingen.

Je kunt ook altijd nog een briefje van thuis meenemen waarop staat dat je het wel probeert, maar last hebt van migraine. Als je in de onderbouw zit zijn de meeste leraren nog wel chill daarover.

Is het voor jou niet mogelijk dat jij je medicijnen wel op tijd kan nemen? Bijvoorbeeld ze zelf meenemen met een flesje water.
Of als je geen medicatie op zak mag hebben dat het op een plek gelegd wordt waar je het kan innemen.

Het lijkt me toch belachelijk dat jij last van migraine hebt omdat jij je medicatie niet op tijd kan/mag innemen.

Tja, je zult er toch echt mee moeten leren leven want je kunt inderdaad niet altijd maar alles afzeggen en uitstellen. Ik zou bij je arts ieder geval wat meer doorzeuren voor meer onderzoek en sowieso je medicijnen gewoon op tijd nemen. Het kan namelijk niet zo zijn dat je daardoor constant migraine krijgt.

Ieder geval gewoon het examen maken en zien wat eruit komt. Proberen is altijd beter dan gelijk thuis blijven. Zo zien ze op school ook dat je ontzettend je best doet en zullen we er wellicht ook wat soepeler mee om gaan.

Hoi, bij ons op school moet je aan alle toetsen meedoen als je aanwezig bent. ofterwijl: een briefje met niet kunnen leren wordt inderdaad niet geaccepteerd. Onze mentrix heet ons aangeraden om als je ziek bent/door omstandigheden niet hebt kunnen leren geweest en een toets hebt de dag erna, gewoon nog een dagje thuis te blijven. Heb je het er al met je mentor over gehad?? Hij/zij is aangesteld om je te helpen. Veel sterkte met frans!!