Hoi
Ik zit in 4havo en ik zit nu ongeveer anderhalf jaar op huiswerkbegeleiding. In het begin vond ik het prima. Ik vond het wel handig. Maar ik heb het nooit echt perse nodig gehad omdat ik slecht zou staan, ik sta altijd namelijk best redelijk. Maar ik begin het echt zat te worden! Ik word er echt gek van om drie keer per week daar te zitten, met begeleiders die continu vragen wat je doet. Maar ik mag van mijn ouders er niet af.
En ik woon in een dorp buiten de stad, dus ik ben elke keer pas na zes uur 's avonds daar klaar en dan moet ik nog een uur naar huis reizen. En je mag om geen een rede eerder naar huis.
Ik kan makkelijk thuis mijn huiswerk maken, ik heb namelijk echt nauwelijks vragen daar over huiswerk. Ik kan me thuis laatste tijd ook makkelijker concentreren. Bij die huiswerkbegeleiding zit ik altijd echt met 20 kinderen in een lokaal, bijna allemaal 12 jarigen uit de brugklas. (Ik ben nu bijna 17) die allemaal met elkaar praten.
Ik heb mijn met ouders er al meerdere keren over gesproken maar elke keer als ik erover begin dat ik er af wil worden ze superboos en zeggen ze dat ik de rest van dit schooljaar er moet blijven.
Ik ben echt vreselijk chagerijnig hierdoor en ik ben van plan om er gewoon niet meer heen te gaan, ookal verwachten ze daar wel dat ik kom. Dan krijg ik waarschijnlijk wel allemaal boze telefoontjes en boze ouders… Ik wil er gewoon echt niet meer heen.
Iemand advies?