Ik moet m'n ei even kwijt, en raad..

Hee ladies!

Ik moet echt even m’n ei kwijt, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Het is een vreselijke puinhoop in mijn hoofd. Ik heb het zo druk met school, en heb zulke lange dagen dat ik al een paar weken met hoofdpijn rondloop. Verder heb ik allemaal dingen uit mijn verleden niet goed verwerkt, en dat mengt zich nu allemaal bij elkaar waardoor ik elke keer als ik weer alleen thuis ben wel een woedeaanval of huilbui krijg.

Ik ben totaal geen prater, dus ik heb het hier amper met mensen over. En als ik het er met mensen over heb doe ik er vaag over. Ik vertel nooit alles…

Nu is het probleem wat de emmer doet laten overlopen, mijn ouders zijn een paar weekjes van huis, en nu ben ik alleen met m’n zusje en broer. Maar m’n broer is zo ontzettend agressief dat ik bang van hem word. Hij roep dingen als: kuthoer, kankerwijf etcetera. En overweegt om met dingen naar me te gooien maar kan zich nog nét inhouden.

Ik weet echt even niet wat ik moet doen, ik zit al zo overhoop met mezelf en nu dit er nog bij. Ik kan er ook met niemand over praten, of tijdelijk naar een vriendin toegaan, want ze weten er gewoon niks vanaf. Ik hoop dat iemand tips voor me heeft want ik hou dit niet meer vol zo… ik neem nu gauw weer wat paracetamol tegen mijn ontzettende hoofdpijn!

Iig bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand raad weet!

X

Vervelend voor je. Waarom vertel je het een vriendin niet? Of een vertrouwenspersoon op school? Je moet het echt iemand vertellen als je er zo mee zit.

zou je misschien toch niet een vriendin in vertrouwen kunnen nemen?
misschien heb je er meer aan als iemand die dicht bij je staat er van weet en je erin kan steunen dan onbekenden van girlscene…
en misschien kun je eens een nachtje bij haar slapen om even tot rust te komen en gewoon lekker aan iets anders denken terwilj je leuke dingen met je vriendin doet?
misschien moet je je ouders bellen, als dat kan, over het gedrag van je broer.
hoe vind je zusje dit dan?
en anders kun je naar een vertrouwenspersoon op school?

Je ouders opbellen en zeggen dat je broer zo doet?
Of anders naar een ander familielid gaan?
Probeer er toch met iemand over te praten, kindertelefoon/vertrouwingspersoon op school/mentor/beste vriend[in]
iig niks van je broer aantrekken probeer hem te ontlopen en negeer hem.

Thanks voor alle snelle reacties! 1 vriendin weet er trouwens wel van, maar die kan er verder ook niet echt iets aan doen. En ik vind het gewoon heel moeilijk om hier met mensen over te praten… dat kan ik niet ik weet ook niet hoezo na wat er in het verleden is gebeurd heb ik dat gewoon uitgesloten. Om me ouders op te bellen vind ik ook beetje lullig want ze kunnen er toch vrij weinig aan doen en zitten heel ver weg :frowning_face:
En ik weet niet of wij een vertrouwenspersoon op school hebben, ik weet ook niet of ik daar naartoe zou durven… ik weet het gewoon effies niet meer

Schrijf het op? Je moet hier wel een uitlaatklep voor vinden.

ik begrijp wat je bedoelt. Misschien kan je het in een boekje (dagboek) alle dingen opschrijven. Dat kan je even je hart kan luchten.

ah wat vervelend! ik zou er écht met iemand over praten meid,
soms heb ik ook dat ik helemaal niks tegen iemand wil zeggen enzo, en mn problemen maar voor mezelf houden, maar daar schiet je niet mee op! En geloof me, als je er over hebt gepraat met een persoon die je vertrouwt, voel je je weer een stuk opgeluchter.
Maar, als ik vragen mag, wat is er dan met je broer ?hoe komt het dat hij zo lelijk tegen jou doet? xxsucces ermee !

Schrijven doe ik inderdaad al heel erg veel, helpt gelukkig ook! Alleen nu ben ik daar gewoon te moe voor :frowning_face: En ik weet echt dat ik met iemand moet gaan praten… iemand vraagt nu of ik weekje bij diegene wil blijven, weet niet of dit een goed idee is? En mn broer is echt een schat, alleen soms wat agressief en net als ik heel erg op zichzelf. En als die agressief is moet je echt bij hem wegblijven…

ik denk dat je heel goed met die anonieme kindertelefoon lijn kan bellen; dan is het wel anoniem, of als je liever typt ook de chat. Ik denk dat je inderdaad wel even bij iemand anders kan blijven, en raad vragen over die agressie, want misschien heeft hij iets psychisch… Sterkte in ieder geval!