Ik moet mijn verjaardag vieren.

De titel klinkt echt heel vaag :stuck_out_tongue: maar het zit zo, ik wil al sinds 2 jaar mijn verjaardag niet meer vieren. Omdat er toch niet veel mensen komen, en ik wil gewoon niet jarig zijn. (Heel lang verhaal, maar dat maakt even niet uit) Laatst heb ik er alweer ruzie om gehad met mama. Ik zei gewoon netjes ‘Mam. Ik wil mijn verjaardag niet meer vieren.’ Wat dus eindigde op hele erge ruzie, blijkbaar vindt ze het niet normaal? Maar hoe kan ik haar overhalen zodat ik mijn verjaardag niet hoef te vieren? (Ben pas 12/12 jarig, daar niet van :stuck_out_tongue:) En het heeft er ook deels mee te maken dat papa en mama gescheiden zijn en ik vind het niet leuk om het bij papa en bij mama te vieren. Ik wil het gewoon samen met hun vieren, maar dat kan dus niet.

Hoezo kan je het niet samen vieren dan? Kunnen je ouders echt niet met elkaar in 1 kamer zijn?

Dan vier je het in een ruimte met allebei je familie-kanten laat maar zeggen, en negeren je ouders elkaar gewoon?

Nee. Dat word echt een ramp, en mijn vader heeft een nieuwe vriendin. En papa wil dus niet dat mama Ina (zijn vriendin) ziet. En Ina is er wel elk jaar bij, bij mijn verjaardag.

Ouders… dat ze niet eens voor hun eigen kind normaal tegen elkaar kunnen doen.
Ik vind dat altijd stom. (Sorry als ik je beledig!)
Maar dan zeg je toch tegen je mama dat je het alleen wilt vieren als je beide ouders er zijn.

Nee joh, je beledigt me niet! Ik vind het niet normaal, maargoed. Ik heb dat vorig jaar ook gezegt, toen was het antwoord ‘het is nou eenmaal niet anders.’ Alsof ik er voor koos dat ze gingen scheiden?

dat klinkt wel als mijn thuissituatie ;p kan je het niet gewoon vieren met een goede vriend/vriendin, met je moeder, of gewoon fijn wat gaan winkelen? Je hoeft toch feest te vieren om je verjaardag te vieren

Nouja zeg, ik weet ook niet zo goed wat je kunt doen als ze echt niet samen kunnen.
Misschien je ervan overtuigen met nadelen van een verjaardag vieren? (Veel geld uitgeven aan eten, rommel, heel de dag mensen bedienen, misschien familie leden die niet zo leuk zijn als ze komen, etc?)

[quote author=Anonymous link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949]#msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949] date=1287078949]#msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949]#msg

Geld is altijd al een probleem geweest, maar ze heeft het er voor over en legt nu steeds geld achteruit (ookal komen er bijna geen mensen…)

[quote author=Anonymous link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949]#msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949] date=1287078949]#msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg[quote author=tornainbow link=topic=168461.msg6257125#msg6257125 date=1287078949]#msg

Ik moet perse (schrijf je dat zo? :stuck_out_tongue:) thuis zitten. Omdat mijn tantes dan komen. (Ook maar 2, en verder komt er niemand…) Ik had dus al aan mama voorgesteld dat ik die zaterdag lekker ga winkelen in Groningen met mijn beste vriendin. Maar ze moet die dag werken dus dat kan ook al niet meer…

Het is toch jouw dag? Ik vind dat jouw ouders moeten accepteren dat jij je verjaardag niet wilt vieren. Als ze toch niet luisteren, moet je misschien een heel klein feestje ofzo doen, gewoon een paar familie leden?

Dat vind ik dus ook, maar dat doen ze niet. Ik zit me er nu al druk om te maken terwijl het nog goed 2 maand duurt. En een klein feestje is ook niets, zoals ik al zei, er komen maar 2 tantes, en meer niet?

Of vier het gewoon met wat vriendinnen, zonder ouders dus.
Gewoon met een paar vriendinnen naar de pizzeria ofzo

Dat mag ik dus niet. Ik word 17, maar ik moet wel netjes thuis mijn verjaardag vieren, of ik het nou wil of niet.

Ben blij dat mijn ouders wel normaal met elkaar om kunnen geen ondanks dat ze gescheiden zijn! Maar wat is er eigenlijk zo erg aan een paar uurtjes thuis zitten met je tantes? Als je je moeder daar gelukkig mee maakt… En zijn toch 2 extra cadautjes!

Ze zijn er ook alleen maar omdat het ‘moet’ en ik zie ze anders nooit. Daar doen ze geen moeite voor…

Ahh ja dat is wel kut hey… Als je nou tegen je moeder zegt dat je vriendinnen al wat voor je georganiseerd hebben? Dan ga je gewoon wat leuks doen met een vriendin?

Dat gelooft ze niet, ik heb maar 1 beste vriendin :stuck_out_tongue: Maar ik probeer morgen nog ffe met dr te praten.

Ik vier mijn verjaardag ook eigenlijk nooit. Hou er niet van :’)

Naja, je kunt toch wel gewoon zeggen: oke ik vier m wel
dan neem je gewoon heel even cadeautjes aan en eet je wat lekkers etc.
of je nodigt wat vriendinnen uit en dan ga je de hele tijd met hun praten en leuke dingen doen, zodat het wat makkelijker vol te houden is

Ik zou proberen een compromis te zoeken met je moeder. Inderdaad vind ik dat je het eigenlijk helemaal zelf zou moeten kunnen bepalen. En ik kan me heel goed voorstellen dat als je ouders elkaar niet kunnen luchten of zien, dat je het dan maar liever niet viert (ook vanwege omstandigheden).

Ga een gesprek aan met je moeder en zeg dat je begrijpt wat zij wilt, maar dat ze jou ook tegemoet moet komen in wat jij wilt, want het is wel JOUW dag. Dus die tantes komen dan, maar dat je dan voor je verjaardag op een andere dag (of op dezelfde dag als dat lukt) met je vriendin iets leuks mag gaan doen.