ik moet mijn verhaal kwijt en hebben jullie tips?

oke ik heb dus een verhaal dat ik kwijt moet.
is misschien een beetje ingewikkeld maar ik denk dat het wel te begrijpen is…

ik leerde sam kennen dat is een vriend van esley (esley is een vriend van mij).
en ik vond hem meteen leuk(verliefd(L))
maar sam was dus verliefd op een ander meisje. waarvan hij al zeker was dat zij hem niet leuk vond omdat ze al iemand anders leuk vond.
na een tijdje vond hij haar niet meer leuk MAAR MIJN VRIENDIN i.p.v. mij.
toen wist ik al bijna zeker dat het niks meer zou worden tussen sam en mij. dus toen deed ik maar alsof ik hem niet meer leuk vondd(na een tijdje ging ik mezelf ook geloven)
en na een paar maanden vond hij mij opeens leuk!!!(?)
maar toen wist ik dus niet meer of ik hem wel leuk vond. diep van binnen wel maar het was gewon nog een beetje vaag.
na eeen tijdje heb ik hem gezegt dat ik hem ook leuk vond alleen toen kwam het volgende probleem: hij had nog een vriendin.
daar moest hij het dus eers mee uitmaken.,(na 2 weken had hij het eindelijk uitgemaakt)
maar geen van ons durfte het te ‘‘vragen’’.
en toen kwam er nog een een probleem(die is nu bezig):
hij kreeg ruzie met esley(en esley is dus echt mij bff (ik kan echt alles bij hem kwijt enzo))
maar sam die begon esley ook te slaan en te dreigen met vanalles(hij had geen wapen hoor).
en ik zit dus bj sam op hip-hop les en dat was vandaag(dinsdag) we deden net alsof er niks aan de hand was we hebben wel gepraat ofzo.(maar niet decht daarover)
nu klinkt het alsof hij mij helemaal niet leuk vind maar esley zei dat als hij zo door ging ik niet meer met sam wilde(is ook zo ik wil niet dat hij mjn vrienden slaat).
maar ik heb dus gister gewoon NIET geslapen en ik weet niet wat ik vnadaag moet doen want ik durf hem dus echt niet te vragen en hij mij ook niet.

ik weet dat het een heel verwarrend verhaal is maar ik hoop dat jullie tips hebben.
xxxxxxx kimberley

geef pliess tips want ik weet echt niet wat ik moet doen

Ik zou eerst kijken hoe het tussen jouw bff gaat en Sam.
Als ze het goed maken is er niks aan de hand en kun je gewoon iets met hem afspreken ofzo.

Als het echt iets is waardoor ze geen vrienden meer kunnen zijn dan zou ik heel goed nadenken wat je wil. Je vriendschap met Esley of hem,Sam, als vriendje. Want beide levert wss wel irritaties van beide kanten op…

ik weet dat het eng is. maar misschien kun jij het hem vertellen? je zou hem kunnen vertellen dat jehem nog steeds leuk vind? maar je moet ook met hem praten over esley. als hij niet normaal kan doen tegen sam. misschien moet je er dan over nadenken wat je wil. esley als vriendje of sam als bff?
kus. ik hoop dat je er iets aan hebt

oeps esley en sam omgedraaid :crazy_face:

Snap ik het nou goed dat die knul die jij leuk vind je beste vriend slaat?
In dat geval is de keuze niet zo moeilijk lijkt mij?

sam is gestopt met esley slaan en ze hebben het nu weer goed gemaakt nu zijn ze(gelukkig weer vrienden en heb ik dus met sam)
xxx